Τα συστήματα, οι διαδικασίες και πρακτικές οφείλουν να ικανοποιούν τις αυξημένες απαιτήσεις που τίθενται στις Διοικήσεις των Επιχειρήσεων και εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική τους για τη διαχείριση κινδύνων (risk management), στους οποίους εκτίθεται από την εσωτερική της λειτουργία και οργάνωση και εξωτερικούς παράγοντες.
Προκειμένου για την επίτευξη του σκοπού αυτού, την ομαλή ανάπτυξη της επιχείρησης, την προστασία των συμφερόντων των ασφαλισμένων - καταναλωτών και τη διευκόλυνση του έργου της προληπτικής εποπτείας που ασκεί η ΕΠΕΙΑ, οι επιχειρήσεις διασφαλίζουν, μέσω της ανάπτυξης και εφαρμογής πολιτικών υιοθετούμενων με απόφαση του Διοικητικού τους Συμβουλίου, ότι τα Δίκτυα Πρόσκτησης Εργασιών και Είσπραξης Ασφαλίστρων διαθέτουν τα εχέγγυα εκείνα που απαιτούνται για να αντεπεξέλθουν στο έργο που συμφωνήθηκε.
Στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις επιλέξουν το Δίκτυο Πρόσκτησης Εργασιών ως μέσον προώθησης των προϊόντων τους, θα πρέπει να θέτουν τα ποιοτικά κριτήρια που πρέπει να πληροί οποιοδήποτε φυσικό και νομικό πρόσωπο για να ενταχθεί στο Δίκτυο Πρόσκτησης Εργασιών τους, τα τακτά χρονικά διαστήματα επανελέγχου τους, καθώς και τα υπεύθυνα πρόσωπα για τον έλεγχο της συνδρομής των κριτηρίων αυτών και για την εν γένει παρακολούθηση του Δικτύου.
Μεταξύ των προϋποθέσεων εντιμότητας που πρέπει να πληροί ένα πρόσωπο είναι και η αξιολόγηση της φερεγγυότητάς του στην οικονομική του συμπεριφορά μέχρι και τα 10 προηγούμενα χρόνια. Ακόμα, στα ποιοτικά κριτήρια επιλογής δικτύου περιλαμβάνονται οπωσδήποτε η ταχύτητα εξυπηρέτησης των εταιρειών, ήτοι ο χρόνος απόδοσης των εισπραχθέντων ασφαλίστρων στην επιχείρηση, η εντιμότητα, η φερεγγυότητα και η εν γένει καλή φήμη των προσώπων.
Οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να οργανώνουν, καταρτίζουν και διατηρούν Μητρώο του συνεργαζόμενου Δικτύου Πρόσκτησης Εργασιών και Είσπραξης Ασφαλίστρων ενώ οι επιχειρήσεις πρέπει να καταρτίζουν και ένα πλαίσιο συνεργασίας με τα Δίκτυα Πρόσκτησης Εργασιών και Είσπραξης Ασφαλίστρων, που εγκρίνεται από το Διοικητικό τους Συμβούλιο. Το πλαίσιο Συνεργασίας περιγράφει με αδρές γραμμές τους όρους που θα περιληφθούν και θα εξειδικευτούν στις κάθε είδους συμβάσεις συνεργασίας με το Δίκτυο Πρόσκτησης Εργασιών και Είσπραξης Ασφαλίστρων.
Επίσης, οι επιχειρήσεις πρέπει να καταρτίζουν γραπτώς πολιτική για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων μεταξύ των πελατών - ασφαλισμένων τους και του συνεργαζόμενου Δικτύου Πρόσκτησης Εργασιών και συγκροτούν εσωτερικό μηχανισμό εξώδικης αντιμετώπισης παραπόνων που υποβάλλουν οι πελάτες - ασφαλισμένοι σε βάρος του Δικτύου Πρόσκτησης Εργασιών και καθορίζουν τη διαδικασία λειτουργίας του, ορίζουν δε υπεύθυνο πρόσωπο που επιμελείται την αποτελεσματική λειτουργία του μηχανισμού και την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας.
Οι επιχειρήσεις αξιολογούν κάθε χρόνο, ή και συχνότερα εφόσον έτσι κρίνει το Δ.Σ., με απόφαση του Διοικητικού τους Συμβουλίου, τόσο την αποτελεσματικότητα των πολιτικών, όσο και την αποτελεσματικότητα των υπεύθυνων προσώπων που ορίστηκαν υπεύθυνα για την εφαρμογή των πολιτικών που θέσπισαν οι επιχειρήσεις και ενημερώνουν την ΕΠΕΙΑ κάθε χρόνο για όλα τα στοιχεία που αφορούν στην πολιτική τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr