Μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών Κ.Χατζηδάκης δήλωσε ότι η εταιρεία που θα αντικαταστήσει την ΟΑ (η Pantheon) θα κρατήσει το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για τη δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας στο μέλλον.
Ο κ. Χατζηδάκης, που θα παρουσιάσει αναλυτικά το σχέδιο εξυγίανσης σε συνέντευξη Τύπου, είπε ακόμα ότι η αποκρατικοποίηση της ΟΑ είναι μία «μεγάλη διαρθρωτική παρέμβαση» της κυβέρνησης και λύνεται οριστικά το θέμα που απασχολεί τα 30 τελευταία χρόνια την ελληνική κοινωνία και το πολιτικό σύστημα.
Λίγο μετά τις δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ενέκρινε το πρόγραμμα εξυγίανσης της Ολυμπιακής, που προβλέπει το κλείσιμο της εταιρίας και την μεταβίβαση των χρονοθυρίδων (slots) και του σήματός της στην Pantheon.
Η Κομισιόν διαπίστωσε ότι το σχέδιο που υπέβαλαν οι ελληνικές αρχές, σύμφωνα με το οποίο ορισμένα περιουσιακά στοιχεία των ΟΑ και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα ιδιωτικοποιηθούν, δεν εμπεριέχει κρατική ενίσχυση, υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν πλήρως οι δεσμεύσεις που έδωσαν οι ελληνικές αρχές.
Η Ελλάδα έλαβε συνεπώς την έγκριση της Κομισιόν να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται λύση παρόμοια με την εκκαθάριση της Sabena και τη δημιουργία της εταιρείας που μετεξελίχθηκε στην Brussels Airlines.
Το σχέδιο που θα ανακοινώσει ο κ. Χατζηδάκης προβλέπει «λουκέτο» στην εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών, αντικατάστασή της από την Pantheon, με λιγότερο προσωπικό-δρομολόγια και ιδιωτικοποίηση μέχρι την άνοιξη του 2009.
Τα 8.000 άτομα, μόνιμοι και εποχικοί, που εργάζονται στην Ολυμπιακή, θα απολυθούν και η διάδοχος εταιρεία θα κάνει όσες προσλήψεις κρίνει αναγκαίες.
Οι εργαζόμενοι που δεν θα προσληφθούν στη νέα εταιρεία είτε θα αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο (δικαίωμα θα έχουν περίπου 2.500 εργαζόμενοι που συμπληρώνουν 6.000 ένσημα) είτε θα πρέπει να δεχθούν μια θέση σε άλλες υπηρεσίες και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (οι μετατάξεις θαν είναι 1.000 έως 1.500).
Από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα προκύψουν τρεις εταιρείες: μία αεροπορική, που θα αποκτήσει το 65% της μεταφορικής ικανότητας των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης του εμπορικής ονομασίας και του λογότυπου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και δύο άλλες εταιρείες που θα ασχολούνται αντιστοίχως με την επίγεια εξυπηρέτηση και τη συντήρηση.
Τα εναπομείνοντα τμήματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση.
Αντιδράσεις
Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι έχει οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση την εταιρεία, ενώ τα σωματεία των υπαλλήλων ετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις.
Στο έκτακτο συνέδριο που πραγματοποίησε την Τετάρτη η ΟΣΠΑ, συμμετείχαν εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών, αλλά και της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να καθορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται η διοργάνωση ενός κοινού συλλαλητηρίου την 1η Οκτωβρίου.
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μανώλης Πατέστος χαρακτήρισε ιστορική τη σημερινή μέρα για το μέλλον της Ολυμπιακής και των εργαζομένων, άσκησε δριμύτατη κριτική στην κυβέρνηση αλλά και ειδικότερα στον Κωστή Χατζηδάκη, υποστηρίζοντας ότι συνειδητά υπονόμευσαν την εταιρία, προκειμένου να απαξιωθεί και να περάσει σε ιδιωτικά χέρια προς όφελος του ανταγωνισμού.
Ο κ. Πατέστος αμφισβήτησε τις δηλώσεις του υπουργού ότι η Ολυμπιακή έχει ζημιά 2 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα και επανέλαβε ότι οι εργαζόμενοι θα δώσουν και αυτή τη μάχη για να παράσχουν στο επιβατικό κοινό την ευκαιρία να πετάξουν φθηνά και πάνω απ΄ όλα με ασφάλεια.
Πλήρη στήριξη της ΟΣΠΑ παρέσχε η ΓΣΕΕ δια του προέδρου της κ. Παναγόπουλου, που απηύθυνε χαιρετισμό στο συνέδριο. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ άφησε σαφείς αιχμές κατά του υπουργού Μεταφορών, ότι είχε εκφράσει την αντιπάθειά του για την Ολυμπιακή από τη θητεία στο Ευρωκοινοβούλιο, κατηγόρησε την κυβέρνη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr