Το γνωστό ελληνικό φαινόμενο, δείγμα της κερδοσκοπίας που υπάρχει στην ελληνική αγορά, να μην "περνά" δηλαδή στον καταναλωτή ολόκληρη η μείωση των διεθνών τιμών των καυσίμων, επαναλαμβάνεται το τελευταίο δίμηνο σε όλο του το μεγαλείο. Το θέμα τέθηκε σε συνάντηση που είχε το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας με τους εκπροσώπους της αγοράς (διύλιση, εταιρείες, πρατηριούχοι) ο οποίος και τους ζήτησε να μειώνουν τιμές στις οποίες πωλούν, όταν αυτό δικαιολογείται από τις διεθνείς τιμές.
Φταίνε πάντα οι άλλοι
Οι τελευταίοι επανέλαβαν το γνωστό επιχείρημα ότι «μεσολαβεί πάντα ένα εύλογο διάστημα, περίπου μιας εβδομάδας, για να μετακυλισθεί στις τιμές καταναλωτή η μείωση των διεθνών τιμών». Και για μια ακόμη φορά, επέρριψαν ευθύνες στον άλλο για την καθυστερημένη μετακύλιση της μείωσης των τιμών στην αντλία. Τα διυλιστήρια κατηγορούν εταιρείες και πρατηριούχους ότι ενώ αυτά έχουν μειώσει τις τιμές τους, οι άλλοι δύο εμπλεκόμενοι στην αγορά αύξησαν το τελευταίο δίμηνο κατά 14,3% τα μικτά περιθώρια κέρδους τους. Οι πρατηριούχοι από την πλευρά τους "καρφώνουν" τα διυλιστήρια, λέγοντας ότι τους τελευταίους μήνες, όχι μόνο δεν κερδοσκοπούν, αλλά και ρίχνουν τις τιμές τους, σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο και απ' ότι κάνουν τα διυλιστήρια.
Και ενώ ο καταναλωτής συνεχίζει να πληρώνει την αμόλυβδη με "καπέλο", πολύ πιο ακριβά απ' όσο θα έπρεπε, το υπουργείο Ανάπτυξης, ανακοίνωσε ότι προχωρά στην προκήρυξη ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την πρόσληψη αναγνωρισμένου οίκου με σκοπό τη μελέτη Κοστολογικής Διερεύνησης της Αγοράς των Πετρελαιοειδών...
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr