Σημαντικές δυσχέρειες που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε απώλεια πόρων παρατηρούνται στα κοινοτικά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα των ελληνικών σιδηροδρόμων, όπως απαντά η αρμόδια για την περιφερειακή ανάπτυξη επίτροπος Ντανούτα Χούμπνερ σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Από την απάντηση της Κομισιόν προκύπτει ότι: Πρώτον: Δεν υπάρχει στρατηγική για τον σιδηροδρομικό τομέα, ούτε συγκεκριμένοι στόχοι στο επιχειρηματικό σχέδιο. Δεύτερον: Μειώθηκαν οι χρηματοδοτήσεις της ΕΕ για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, "προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος να χαθούν οι κοινοτικές πιστώσεις εξ αιτίας σημαντικών καθυστερήσεων στην εκτέλεση των σιδηροδρομικών έργων". Τρίτον: Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες κοινοτικών χρηματοδοτήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αντιμετωπίζουν ακόμα δυσκολίες που «σχετίζονται με τη διαχείριση των ίδιων των σιδηροδρομικών έργων και ιδιαιτέρως με την ικανότητα παραγωγής κατάλληλων τεχνικών μελετών, την ικανότητα εφαρμογής διαδικασιών υποβολής προσφορών αλλά και της αποτελεσματικής εκτέλεσης των όρων των συμβάσεων, δηλαδή την ολοκλήρωση των έργων μέσα στο πλαίσιο του προϋπολογισμού και του αρχικού χρονοδιαγράμματος». Οσον αφορά στο μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων στα πλαίσια του Δ΄ΚΠΣ όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, αφού "η Επιτροπή θα αξιολογήσει τις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την επόμενη περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τη βιωσιμότητα των προτεινόμενων επενδύσεων και τη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη και την απασχόληση". Αναφερόμενος στο ζήτημα, ο κ. Παπαδημούλης δήλωσε ότι "η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να μην έχει απολύτως κανένα στρατηγικό σχέδιο για τον απαραίτητο για την ανάπτυξη και το περιβάλλον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα», καθώς «αντί για την αντιμετώπιση των προβλημάτων επέλεξε την εύκολη λύση να περικόψει τους διαθέσιμους πόρους".
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr