Εξετάζοντας τις μεγάλες υπερ-κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά, στα επίπεδα του 4,7%, αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη ζήτηση, με τη μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή. Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).
Ο online τζίρος ανήλθε στα €278 εκατομμύρια το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 21%, 5 φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων των συμμετεχόντων λιανεμπόρων στον δείκτη. Παρ’ όλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.
Η NielsenIQ, με διαρκή στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτερη παροχή ποιοτικών στοιχείων στην αγορά, αλλά και την παρακολούθηση της ανερχόμενης τάσης των online πωλήσεων για το λιανεμπόριο τροφίμων διαθέτει πλέον έναν Online Index* αποτελούμενο από συγκεκριμένους λιανέμπορους.
*Αθροιστικές πωλήσεις των Ε.Υ. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ/Κρητικός
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr