Με τον πληθωρισμό να συνεχίζει σε υψηλά επίπεδα, το 62% των Ελλήνων παραδέχεται ότι η αγοραστική του δύναμη έχει μειωθεί σημαντικά, όπως καταγράφηκε σε έρευνα της εταιρείας ερευνών Focus Bari, που παρουσιάστηκε στο πρώτο ελληνικό E -Commerce Summit.
«Αλλάζουν οι προτεραιότητες στα έξοδα, στις δαπάνες του νοικοκυριού» δήλωσε σχετικά στο euronews η Ξένια Κούρτογλου, διευθύνουσα σύμβουλος της Focus Bari.
Υπάρχει πολύ μεγάλη αναζήτηση προσφορών, για παράδειγμα των προσφορών 1 + 1 δώρο ή προϊόντα με 30% έκπτωση ή στο ένα προΐόν που παίρνεις και ένα άλλο ένα μικρό μπουκάλι δώρο. Οι καταναλωτές ψάχνουν πολύ εναλλακτικές επιλογές για το ίδιο πράγμα, ψάχνουν πολύ προτού ψωνίσουν τελικά, διαβάζουν κριτικές και περιμένουν τις εκπτώσεις.»
Εκτός από τις «παραδοσιακές συνήθειες» της αναζήτησης προσφορών, εκπτώσεων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι Έλληνες καταναλωτές -ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές- αξιοποιούν πλέον και την τεχνολογία: τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών και τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Εκεί η έρευνα αγοράς που παλαιότερα απαιτούσε εβδομάδες ή και μήνες τώρα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά.
«Πλέον το 70% των καταναλωτών αγοράζει με βασικό κριτήριο την τιμή. Αυτό το ποσοστό βρισκόταν στο 40% πριν τον κορονοϊό.» σημειώνει στο euronews ο Γεώργιος Ι. Δουκίδης, ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
«Εφόσον το 70% των καταναλωτών αγοράζει προϊόντα με βάση την τιμή, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι σίγουρα μια από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη του, επιλογή, γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, τα προϊόντα τα οποία αγοράζονται μέσα από το ψηφιακό κανάλι έχουν χαμηλότερα κόστη ή επιβαρύνσεις, άρα συνήθως τα βρίσκουμε πιο φθηνά.»
Ο τζίρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα έχει φτάσει στα 15 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως και έχει δυνατότητα να ανέβει στα 25 δισ. ευρώ, εάν η χώρα μας συγκλίνει με το μέσο ευρωπαϊκό όρο ηλεκτρονικών αγορών.
Παράλληλα, γνωρίζει άνθηση το εμπόριο των μεταχειρισμένων, κυρίως στις κατηγορίες των ηλεκτρονικών ειδών και των προοϊόντων τεχνολογίας.
Τέλος, επιστρέφει η συνήθεια των καταναλωτικών δανείων. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στα οικονομικά τους ανοίγματα και προς το παρόν δεν παρατηρείται άνοδος των κόκκινων δανείων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr