«Μπορεί ο κ. Κασσελάκης να απογαλακτίστηκε από τον κ. Τσίπρα στο πρόσφατο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, όμως δεν απογαλακτίστηκε από τις μεθόδους και τα εργαλεία του.
Μέτρα με τεράστιο δημοσιονομικό κόστος, χωρίς στοιχειώδη κοστολόγηση, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς καν έλεγχο εάν εναρμονίζονται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία», αναφέρουν αρχικά.
Και εξηγούν αναλυτικά στη συνέχεια: «Συγκεκριμένα προκύπτει:
16 δισ. ευρώ πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος των βασικών μέτρων κατά το πρώτο έτος εφαρμογής,
8 δισ. ευρώ ετήσιο κόστος για τα επόμενα έτη,
40 δισ. ευρώ συνολικό πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος στα τέσσερα έτη εφαρμογής,
χωρίς καμία ρεαλιστική πηγή εσόδων, αγνοώντας τη δημοσιονομική ισορροπία της χώρας.
Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα μοιράζει ο κ. Κασσελάκης. Ακριβώς όπως έκανε ο κ. Τσίπρας λίγους μήνες πριν.
Αντιθέτως, η Κυβέρνησή μας συνεχίζει να εφαρμόζει απαρέγκλιτα το πρόγραμμά της. Ήδη πάνω από το 50% του προγράμματός μας έχει ψηφιστεί και εφαρμόζεται, ενώ αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με το Πρόγραμμα Σταθερότητας. Το πρόγραμμα της Κυβέρνησης μειώνει ή καταργεί φόρους, αυξάνει το εισόδημα των πολιτών και δεν θέτει σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας.
Για να βοηθήσουμε, λοιπόν, τον κ. Κασσελάκη και τους συμβούλους του παραθέτουμε όλα τα μέτρα που ανακοίνωσε μαζί με τη δημοσιονομική επίπτωσή τους:
Για να τους βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο ακολουθεί αναλυτικός σχολιασμός των μέτρων, τα βασικά στοιχεία κοστολόγησης αυτών και των προβλημάτων που αυτά ενδέχεται να δημιουργήσουν. Επισημαίνεται ότι η κοστολόγηση έγινε από εμάς και τα επιτελεία μας στη βάση των αντικειμενικών στοιχείων του Προϋπολογισμού και των κατανομών των φορολογικών δεδομένων.
Ας δούμε τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ:
Άμεσα μέτρα κρατικών παρεμβάσεων καταστολής της ακρίβειας:
«1. Θέσπιση ανώτατου περιθωρίου κέρδους 5% στην χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και θέσπιση ανώτατου ορίου κέρδους στην λιανική ανά MWh, σε ετήσια βάση.»
- Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο που θεσπίστηκε προσωρινά για την Ουκρανική και κατά συνέπεια ενεργειακή κρίση, επέτρεψε στη χώρα μας και κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής στη βάση προσωρινού και έκτακτου χαρακτήρα του μέτρου, τη λειτουργία του μηχανισμού αυτόματης παρακράτησης κερδών στις εταιρίες ενέργειας έως και τον Δεκέμβριο του 2023, ενώ κατόπιν οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας έχουν επιστρέψει σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα προσεγγίζοντας τις τιμές πριν την κρίση. Οποιαδήποτε μονιμοποίηση μηχανισμού παρακράτησης κερδών ή ανώτατου πλαφόν κέρδους είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν συνάδει με τους Ευρωπαϊκούς κανόνες, ενώ πλέον δεν αναμένεται να έχει ουσιαστική επίδραση στις τιμές, με δεδομένο τα επίπεδα που αυτές έχουν διαμορφωθεί. Αντίθετα είναι εξαιρετικά πιθανό να οδηγήσει σε από-επένδυση στον κλάδο ενέργειας και μείωση του ανταγωνισμού εις βάρους του καταναλωτή.
«2. Ανώτατο όριο στο περιθώριο κέρδους από την διύλιση και την εμπορία σε μόνιμη βάση στο μέσο όρο του συνόλου των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προσωρινά για όχι λιγότερο από 1 χρόνο, μειώνουμε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα στον χαμηλότερο επιτρεπτό συντελεστή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ειδικά για το αγροτικό πετρέλαιο προχωράμε σε πλήρη επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης και καθιέρωση υπερμειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στο 6%, από 24% που ισχύει σήμερα.»
- Η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα στο χαμηλότερο επιτρεπτό συντελεστή της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεπάγεται δημοσιονομικό κόστος για ένα έτος 1,9 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2024 τα έσοδα από ΕΦΚ καυσίμων ανέρχονται σε 3,8 δισ. ευρώ και 4,7 δισ. αν συνυπολογιστεί ο αναλογούν ΦΠΑ.
- Αναφορικά με το αγροτικό πετρέλαιο, όπως ήδη έχουμε εξαγγείλει, από το 2025 θα επιστρέφεται ο ΕΦΚ με βάση την πραγματική κατανάλωση. Ωστόσο τα καύσιμα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή οδηγία δεν είναι στα αγαθά που επιτρέπεται η μετάπτωσή τους σε χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ. Συνεπώς η μείωση του ΦΠΑ στο 6% που προτείνεται είναι ανεφάρμοστη.
- Για το ανώτατο όριο στο περιθώριο κέρδους από την διύλιση και την εμπορία σε μόνιμη βάση είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν συνάδει με τους Ευρωπαϊκούς κανόνες.
«3. Για τα τρόφιμα και τα βιομηχανικά αγαθά ευρείας χρήσης προχωράμε στην επιβολή πλαφόν κερδών σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας και καθιερώνουμε καθημερινούς εντατικούς ελέγχους.
Επιβάλουμε ανώτατο περιθώριο κέρδους σε εισαγωγείς-εγχώριους βιομηχανικούς παραγωγούς και αποθήκες λιανεμπορίου.
Προσωρινά για 6+6 μήνες προχωράμε στον μηδενισμό του συντελεστή ΦΠΑ στις κατηγορίες βασικών αγαθών, όπως τα προσδιορίζει η ΕΛΣΤΑΤ, δηλαδή στο αλεύρι, το ψωμί, τα δημητριακά, το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα έλαια, τα λαχανικά και φυσικά σε όλα τα είδη διατροφής βρεφών και νηπίων.
Στα μόνιμα μέτρα προτείνουμε την ένταξη προϊόντων ατομικής υγιεινής ενηλίκων και περιποίησης βρεφών στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6% από 13% που είναι σήμερα στα βρεφικά είδη και από 24% που είναι σήμερα στα είδη ενηλίκων και υπερηλίκων.»
- Ο μηδενισμός του ΦΠΑ στα είδη διατροφής εκτιμάται να επιφέρει μείωση εσόδων 2,3 δισ. ευρώ σε επίπεδο έτους.
- Τα είδη ατομικής υγιεινής και προστασίας (σαπούνι και άλλα παρασκευάσματα για την ατομική υγιεινή, αντισηπτικά διαλύματα, αντισηπτικά μαντιλάκια και άλλα αντισηπτικά παρασκευάσματα, μάσκες προστασίας και γάντια για την ιατρική) βρίσκονται ήδη στο συντελεστή 6%, με βάση και το πρόσφατο φορολογικό νομοσχέδιο. Δεν είναι σαφές σε ποια άλλα προϊόντα αναφέρεται η πρόταση.
- Για τα πλαφόν κερδών σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε εισαγωγείς-εγχώριους βιομηχάνους, παραγωγούς και αποθήκες λιανεμπορίου είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν συνάδουν με τους Ευρωπαϊκούς κανόνες, ενώ δημιουργούν κίνδυνο από-επένδυσης στην Ελληνική αγορά και ελλείψεων βασικών αγαθών.
«Προτείνουμε τη μείωση συντελεστή ΦΠΑ στον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δηλαδή στους συντελεστές 21%, 11% και 5% αντίστοιχα στις υπόλοιπες κατηγορίες αγαθών, καθώς και σε 6% για την ύδρευση από 13% και στην αποχέτευση σε 23% από 24% που είναι σήμερα.»
- Η μείωση των συντελεστών σε 21%, 11% και 5% υπολογίζεται ότι έχει δημοσιονομικό κόστος περίπου 2,4 δισ. ευρώ κατ’ έτος. Σημειώνεται ότι τα έσοδα από ΦΠΑ σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2024 (με συντελεστές 24%, 13% και 6% που ισχύουν σήμερα) ανέρχονται σε 24,4 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.
- Επιπλέον, δεν μπορεί άλλα αγαθά (π.χ. ύδρευση-αποχέτευση) να έχουν διαφορετικούς συντελεστές (6% ή 23%), καθώς από την ΕΕ επιτρέπονται μόνο τρεις συντελεστές (κανονικός, μειωμένος και υπερμειωμένος).
«4. Προχωράμε στην άμεση συγκρότηση ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΤΙΜΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ και θα δημοσιοποιούμε κάθε εβδομάδα συγκριτικούς πίνακες τιμών προϊόντων στην Ελλάδα και 10 ακόμη Ευρωπαϊκές χώρες και για τις 66 κατηγορίες βασικών αγαθών που η σημερινή κυβέρνηση νομοθέτησε το 2023 ως σχετιζόμενα με την αξιοπρεπή διαβίωση του ανθρώπου.
- Προτείνουμε την άμεση μείωση του κόστους της κάρτας απεριορίστων διαδρομών από 27 ευρώ σε 9 ευρώ, για όλα τα μέσα μεταφοράς, δηλαδή το μετρό, τον ηλεκτρικό, το τραμ, τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία.
- Για την μείωση του αγροτικού και κτηνοτροφικού κόστους δεσμευόμαστε για την θέσπιση διακρατικών συμβάσεων προμήθειας κρίσιμων εφοδίων και ζωοτροφών και την θέσπιση ανώτατης επιτρεπόμενης τιμής πώλησης από τους πολυεθνικούς και εγχώριους παραγωγούς και προμηθευτές.
Δεσμευόμαστε για την κατά προτεραιότητα ένταξη αγροτών και συνεταιρισμών στα προγράμματα επιδοτήσεων έργων αυτοπαραγωγής ρεύματος και ενεργειακών κοινοτήτων.
Δεσμευόμαστε για την άμεση συγκρότηση μηχανισμού καταγραφής και ελέγχου αποθεμάτων αγροτικών προϊόντων και την καθιέρωση συντελεστή κόστους σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Και τέλος, δεσμευόμαστε για την επιδότηση ζωοτροφών και λιπασμάτων σε περίπτωση που προκύψουν αυξήσεις από αστάθμητους εξωτερικούς παράγοντες.
- Σε ότι αφορά στην ισχυροποίηση και βελτίωση της απόδοσης του μηχανισμού ελέγχου και επιβολής προστίμων στους κερδοσκόπους, αλλάζουμε το σημερινό αναποτελεσματικό πλαίσιο επιβολής προστίμων της ΔΙΜΕΑ και συνδέουμε το ύψος των προστίμων με τον τζίρο της τιμωρούμενης επιχείρησης.»
- Ανώτατη τιμή πώλησης σε εφόδια και ζωοτροφές και μάλιστα σε πολυεθνικούς φορείς προφανώς οδηγεί σε ελλείψεις σε αυτά τα εφόδια από την εγχώρια αγορά, καθώς δεν υποχρεούνται να πωλήσουν τα προϊόντα τους στην Ελλάδα.
- Η μείωση του κόστος της κάρτας απεριορίστων διαδρομών κατά 66%, δημιουργεί σημαντική απώλεια εσόδων στη ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη δυνατότητα λειτουργία τους. Σημειώνεται ότι τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών στους δύο φορείς σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό τους ανέρχονται σε περίπου 230 εκατ. ευρώ.
- Η δέσμευση για επιδότηση ζωοτροφών και λιπασμάτων σε περίπτωση που προκύψουν αυξήσεις από αστάθμητους εξωτερικούς παράγοντες, είναι αόριστη, ακοστολόγητη, χωρίς πηγή χρηματοδότησης και δεν λαμβάνει υπόψη τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων.
Για το φορολογικό σύστημα ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει:
«1η μεταρρύθμιση: Τροποποίηση της κλίμακας φορολογίας εισοδήματος των φυσικών προσώπων (μισθωτών και αυτοαποσχολούμενων)
Για τα φυσικά πρόσωπα και τους ελεύθερους επαγγελματίες
-Για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ αφορολόγητο για όλους.
-Για εισοδήματα από 10.000 – 15.000 ευρώ από 22% που ισχύει σήμερα, προτείνεται 10%.
-Για εισοδήματα από 15.000 – 20.000 προτείνεται 12%.
-Για εισοδήματα από 20.000 – 26.000 ευρώ στο 15%.
-Για εισοδήματα από 26.000 – 30.000 ευρώ από 28% στο 18%.
-Για εισοδήματα από 30.000 – 40.000 ευρώ από 36% στο 22%.
-Για εισοδήματα από 40.000 – 60.000 ευρώ από 44% στο 30%.
-Για εισοδήματα από 60.000 έως 80.000 € από το 44 στο 36%.
-Για εισοδήματα από 80.000 έως 100.000 € από το 44 στο 38%.
-Για εισοδήματα από 100.000 έως 200.000 € από το 44 στο 38%.
* Για εισοδήματα άνω 200.000 € αυξάνουμε τους φορολογικούς συντελεστές, οι οποίοι φτάνουν μέχρι το 49% για όσους έχουν εισοδήματα πάνω από 900.000 € τον χρόνο.»
- Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 3,5 δισ. ευρώ ετησίως. Σημειώνεται ότι ο αναλογούν φόρος εισοδήματος (μετά από επιστροφές) για το φορολογικό έτος 2022 μισθωτών και συνταξιούχων ανερχόταν σε 6,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 6,3 δις αφορούν εισοδήματα έως 200.000 ευρώ και τα 4,7 δισ. ευρώ εισοδήματα έως 40.000 ευρώ. Επιπλέον ο αναλογούν φόρος από επιχειρηματική δραστηριότητα ανερχόταν σε 1,1 δισ. ευρώ εκ των οποίων το 1 δισ. ευρώ αφορούν εισοδήματα έως 200.000 ευρώ και τα 600 εκατ. ευρώ έως 40.000 ευρώ.
- Συνεπώς η ποσοτικοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για κόστος μόνο 124 εκατ. είναι εκτός πραγματικότητας. Επίσης, δεν διευκρινίζεται τι γίνεται για το αφορολόγητο για τις οικογένειες που έχουν παιδιά; Επίσης δεν μας διευκρινίζουν αν ο ορισμός αφορολόγητου σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον κλιμακωτή μείωση φόρου για ποσά άνω των 10.000 ευρώ όπως ισχύει σήμερα;
«2η μεταρρύθμιση: Καθιέρωση προοδευτικής κλίμακας φορολόγησης για τις επιχειρήσεις με δύο απλούς συντελεστές:
– 17% αντί για 22% που ισχύει σήμερα για κέρδη μέχρι 220.000 ευρώ και
– 24% αντί για 22% που ισχύει σήμερα για τις επιχειρήσεις που έχουν κέρδη άνω των 220.000 ευρώ.»
- Το προτεινόμενο μέτρο αποτελεί αντικίνητρο για την δήλωση των πραγματικών κερδών, καθώς και αντικίνητρο για την αύξηση του μεγέθους των επιχειρήσεων. Είναι ευνόητο ότι πολλές επιχειρήσεις είτε θα δηλώσουν λιγότερα κέρδη άνω των 220.000 ευρώ, είτε θα τιμολογήσουν μέσω άλλων επιχειρήσεων, που θα έχουν τον χαμηλότερο συντελεστή (17%). Συνεπώς, το μέτρο θεωρητικά θα μπορούσε να έχει πολύ μικρή θετική δημοσιονομική επίδραση, ωστόσο λαμβάνοντας υπόψη την αλλαγή της συμπεριφοράς των επιχειρήσεων αναμένεται να έχει τελικά αρνητική δημοσιονομική επίπτωση.
«3η μεταρρύθμιση: Μείωση των εισφορών εργοδότη και εργαζομένου κατά 4,5% εντός της πρώτης τριετίας, ώστε να επιτευχθεί σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα, μείωση της ανεργίας κατά 5%.»
- Το κόστος μετά την ολοκλήρωση της μείωσης 4,5 μονάδων υπολογίζεται σε περίπου 1,9 δισ. ευρώ ετησίως. Το κόστος μείωσης κάθε μονάδας εκτιμάται σε περίπου 430 εκατ. ευρώ. Δεν είναι σαφές αν η συγκεκριμένη μείωση προτείνεται να προέλθει από το σκέλος της υγείας ή των συντάξεων και επομένως οδηγήσει σε μείωση των συνταξιοδοτικών παροχών.
«4η μεταρρύθμιση: Πλήρη κατάργηση του άδικου και αντιαναπτυξιακού μέτρου της προκαταβολής φόρου. Για όλους! Ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.»
- Το κόστος υπολογίζεται σε 4,2 δισ. ευρώ για το πρώτο έτος εφαρμογής. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, που περιλαμβάνουν την προκαταβολή φόρου, σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2024, εκτιμώνται σε 6,7 δις ευρώ.
«5η μεταρρύθμιση: Μείωση του φόρου στα ενοίκια μέχρι 12.000 ευρώ στο 5% από το 15% που είναι σήμερα.»
- Το κόστος υπολογίζεται σε 650 εκατ. ευρώ ετησίως. Ο συνολικός αναλογούν φόρος για τα ενοίκια ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.
Επιπλέον ανακοινώσεις σε σχέση με την εύρεση πόρων:
«Ένταξη των μερισμάτων των φυσικών προσώπων στη φορολογική κλίμακα.»
- Αναφορικά με την αύξηση του φόρου μερισμάτων με βάση την κλίμακα φορολόγησης των φυσικών προσώπων, επισημαίνεται ότι τα μερίσματα έχουν σημαντική ελαστικότητα ανάλογα με τον συντελεστή φορολόγησή τους, καθώς είναι στην επιλογή της επιχείρησης η διανομή ή μη μερίσματος και σε ποιο ύψος. Το 2019 με συντελεστή 10% δηλώθηκαν 1,4 δισ. ευρώ μερίσματα (αντίστοιχα και τα προηγούμενα έτη 2017-2018 τα μερίσματα ήταν περί του 1,3 δισ. ευρώ), με αναλογούν φόρο 142 εκατ. ευρώ. Μετά την μείωση στο 5% είχαμε δηλωθέντα μερίσματα 5,3 δισ. ευρώ το 2020, 4,2 δισ. ευρώ το 2021 και 4,7 δισ. ευρώ το φορολογικό έτος 2022 με αναλογούν φόρο 233 εκατ. ευρώ. Είναι προφανές ότι σε περίπτωση αύξησης, οι επιχειρήσεις θα προτιμήσουν και πάλι, την μη διανομή μερίσματος, όπως έκαναν παλαιότερα. Συνεπώς, δεν στοιχειοθετείται θετικό δημοσιονομικό όφελος και μάλιστα 1,8 δισ. ευρώ που υπολογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.
«Οι προβλεπόμενες πηγές αντισταθμιστικών εσόδων που ανέφερα πριν είναι αναλυτικά καταγεγραμμένες, δεν θα σας απασχολήσω πάρα πολύ με αυτές. Αλλά αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι το κόστος καταπολέμησης της ακρίβειας είναι 3,243 δισ. ευρώ και τα έσοδα από την έκτακτη φορολόγηση της αισχροκέρδειας ανέρχονται σε 3,62 δισ. ευρώ. Και πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με μετριοπαθείς υπολογισμούς, ένα ποσό 900 εκατομμυρίων ευρώ είναι από έκτακτη εισφορά 90% στα υπερκέρδη των εταιρειών ενέργειας από τον Σεπτέμβρη του ’22 έως τον Δεκέμβρη του ’23.
Ένα ποσό 715 εκατομμυρίων ευρώ είναι από έκτακτη εισφορά στο 90% στα υπερκέρδη των εταιρειών διύλισης και εμπορίου για το έτος 2023. Τα έχει πληρώσει ο Έλληνας καταναλωτής. Ένα ποσό 1,6 δισ. ευρώ είναι από έκτακτη εισφορά στα υπερκέρδη των τραπεζών με τα τεράστια κόστη συναλλαγής, με συντελεστή 90% για το 2023, το οποίο παρεμπιπτόντως αφορά στη διαφορά επιτοκίων σε σχέση με τον μέσο όρο των επιτοκίων στις τράπεζες της Ευρωζώνης.»
- Το κόστος των μέτρων συνεπώς ανέρχεται σε 16 δισ. ευρώ το πρώτο έτος εφαρμογής και 40 δισ. ευρώ σε βάθος τεσσάρων ετών. Αυτά σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θα καλυφθούν από μέτρα είσπραξης εσόδων 3,6 δισ. ευρώ τα οποία μάλιστα είναι εφάπαξ (one-off) ενώ στη πραγματικότητα τα περισσότερα δημοσιονομικά μέτρα που προτείνει είναι μόνιμα.
- Ακόμα όμως και αυτά τα μέτρα είσπραξης υπερκερδών είναι στην φαντασία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Υπολογίζει 900 εκατ. από υπερκέρδη εταιριών ενέργειας για την περίοδο Σεπτεμβρίου 2022 – Δεκεμβρίου 2023. Υπερκέρδη που έχουν ήδη παρακρατηθεί μέσω του μηχανισμού παρακράτησης υπερκερδών που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή επιτροπή και αφορά την ίδια περίοδο. Για τις εταιρίες διύλισης υπολογίζει εισπράξεις 715 εκατ. ευρώ το 2023. Τη στιγμή που το Ευρωπαϊκό πλαίσιο επιτρέπει φόρο μόνο για το μέρος των κερδών που υπερβαίνει το 20% του μέσου όρου των κερδών των προηγούμενων ετών και έχουν ήδη εισπραχθεί 1,2 δισ. ευρώ φόρος και έκτακτη εισφορά το προηγούμενο έτος που τα κέρδη ήταν αυξημένα. Αναφορικά δε με την φορολόγηση των τραπεζών με έκτακτη εισφορά 1,6 δισ. ευρώ παραπέμπουμε τον κ. Κασσελάκη στο παράδειγμα της Ιταλίας, που μετά την ανακοίνωση έκτακτης εισφοράς στο τραπεζικό σύστημα, έχασε την αξιοπιστία της στις χρηματαγορές και αναγκάστηκε να λάβει πίσω τα μέτρα που είχαν ανακοινωθεί.
- Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ δεν γνωρίζει, δεν κοστολογεί, παραθέτοντας μη ρεαλιστικές προτάσεις, σε πολλές περιπτώσεις ανεφάρμοστες και αντίθετες στο Ευρωπαϊκό δίκαιο, αγνοώντας την δημοσιονομική ισορροπία της χώρας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr