Παράλληλα, ο κ. Κορκίδης επισημαίνει:
«Με δεδομένο ότι οι πληθωριστικές πιέσεις, που αποδίδονται σε εξωγενείς ως επί το πλείστων παράγοντες, θα διαρκέσουν τουλάχιστον και το πρώτο τετράμηνο του 2024, καθίσταται προφανές ότι η αντιμετώπιση του φαινομένου απαιτεί, όπως έχω υποστηρίξει, τριμερή συνεργασία κράτους, επιχειρήσεων και καταναλωτών. Και φαίνεται ότι τα εξαγγελθέντα μέτρα μπορεί να επιδιώκουν ένα θετικό κοινωνικό πρόσημο, αλλά στοχεύουν στις αθέμιτες πρακτικές των προωθητικών ενεργειών και τις χρόνιες στρεβλώσεις “από το ευρωπαϊκό χωράφι στο ελληνικό ράφι”, αφού οι μεταλλάξεις του “transfer pricing” των ενδοομιλικών συναλλαγών καλά κρατούν από το 2008.
Τα μέτρα, επίσης, αφορούν στη “μεταφορά εκπτώσεων” μεταξύ χονδρικής και λιανικής στους καταναλωτές για απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες, με την εφαρμογή “net pricing” σε νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα και με την επιβολή πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους του βρεφικού γάλακτος. Σε μια περίοδο παρατεταμένης ακρίβειας η λύση, πέραν της ενίσχυσης του διαθεσίμου εισοδήματος των νοικοκυριών με τις αυξήσεις που έχουν ανακοινωθεί, είναι “μια τιμή, χαμηλή τιμή”.
Το βέβαιο είναι ότι η ένταση και η διάρκεια της ακρίβειας δύσκολα αντιμετωπίζεται, αφού εξαρτάται από το κόστος και τις συνθήκες παραγωγής, τον ανταγωνισμό, την προσφορά και ζήτηση, τις στρατηγικές τιμολόγησης, τη φορολογία και τις εισαγωγές από πολυεθνικές, που δύσκολα ελέγχονται, αφού συγκεντρώνουν τη διάθεση των αναγκαίων καταναλωτικών αγαθών στην Ε.Ε. Ωστόσο, η κυβέρνηση απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι προσπαθεί να σταθεί δίπλα στο κοινωνικό σύνολο, υποστηρίζοντας την αγορά, δεδομένης της κυκλικότητας της οικονομίας με λελογισμένα μέτρα, καθώς πρώτιστο μέλημά της παραμένει η υπεράσπιση νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Το ζητούμενο είναι οι “πολυεπίπεδες τιμές” των πολυεθνικών να μην έχουν “αποκλίσεις” στα ελληνικά ράφια σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μακάρι οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ και των αυστηρών προστίμων να σταματήσουν την αθέμιτη κερδοφορία και να αποτρέψουν τις παραπλανητικές προσφορές. Προτείνουμε, ωστόσο, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στον κλάδο των επιχειρήσεων τροφίμων με μεγαλύτερη συμμετοχή των Σούπερ Μάρκετ για να νικήσουμε, όλοι μαζί, την ακρίβεια και να περιορίσουμε τον πληθωρισμό στη χώρα μας κατά μια μονάδα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr