Εν όψει του επικείμενου νομοσχεδίου για τη ρύθμιση των σχέσεων μεταξύ servicers και δανειοληπτών, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας απέστειλε επιστολή στον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, την αρμόδια Γενική Γραμματεία και την Εποπτεύουσα Αρχή.
Στην επιστολή η ΕΕΚΕ παρουσιάζει τις 18 πιο σημαντικές δυσλειτουργίες στη συναλλακτική σχέση των οφειλετών, εγγυητών ή εξουσιοδοτημένων εκπροσώπων τους με τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΑΕΔΑΔΠ):
- Επικοινωνίες μόνο τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών, όπου διατίθενται, και δυσκολία δια ζώσης επικοινωνίας με εκπροσώπους στα γραφεία τους
- Απαιτήσεις κυρίως, ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ρύθμισης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τους δανειολήπτες, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εξαιτίας του ψηφιακού αναλφαβητισμού που αντιμετωπίζουν
- Ανυπαρξία σταθερών εκπροσώπων ανά εξεταζόμενη υπόθεση
- Συνειδητή ανυπαρξία κοινωνικών κριτηρίων ή κριτηρίων για τις περιπτώσεις αποδεδειγμένα σοβαρών ασθενειών
- Λύσεις μόνο βάσει αλγοριθμικών οδηγιών και περιουσιακής κατάστασης των δανειοληπτών
- Δυσκολίες στις ρυθμίσεις με παρουσίαση μόνο δύο λύσεων: είτε με εφάπαξ εξόφληση είτε με μηνιαίες δόσεις σε περιορισμένο χρονικό ορίζοντα (συνήθως 8-10 έτη)
- Απαιτήσεις υψηλών προκαταβολών βάσει εμπορικών αξιών για τη ρύθμιση στεγαστικών δανείων, ανεξαρτήτως δυνατοτήτων δανειοληπτών
- Ταχεία διαδικασία εισπράξεων οφειλών μέσω πλειστηριασμών σε σύντομο χρονικό διάστημα
- Αποφυγή ρυθμίσεων από αρκετές ΑΕΔΑΔΠ με έγγραφα, πέρα από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και απλών κωδικών πληρωμής RF για χρήση σε ταμεία τραπεζών ή ebanking
- Χρονοβόρα διαδικασία εξέτασης αιτημάτων ρυθμίσεων αλλά και παραλαβής εξοφλητικών αποδείξεων αποπληρωμής
- Χρονοβόρα διαδικασία εκτίμησης εγγράφων δανειοληπτών
- Γραφειοκρατική αντιμετώπιση, με απαιτήσεις πληθώρας εγγράφων από οφειλέτες
- Ενδοεταιρική ασυνεννοησία και ευθυνοφοβία των τμημάτων
- Μετά την έκδοση πρακτικού συμφωνίας ρύθμισης με μηνιαίες δόσεις, άρνηση μείωσης των τόκων από τους servicers, εφόσον ο δανειολήπτης μελλοντικά αποκτήσει την δυνατότητα εφάπαξ καταβολής
- Μη συνεκτίμηση των οφειλών των δανειοληπτών σε ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ ή άλλων υποχρεώσεων και δανείων
- Καμία ευελιξία σε μικρές αποκλίσεις των δανειοληπτών στις ημερομηνίες καταβολής των οφειλών
- Ελλιπής ενημέρωση προς ενήμερους δανειολήπτες για τις μεταβολές επιτοκίων ή την αλλαγή τραπεζικών λογαριασμών
- Μη παροχή πρακτικών οδηγιών για τη συνέχιση ενήμερων καταβολών δανειοληπτών, όταν τα δάνεια μεταβιβάζονται στην δευτερογενή αγορά από τράπεζες σε servicers ή αντίστροφα
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr