Το μοντέλο είναι ίδιο με πέρυσι και οι πληρωμές θα γίνουν σε τρεις φάσεις. Στις αρχές Δεκεμβρίου, το Φεβρουάριο και τον Απρίλιο, με τους παλιούς δικαιούχους να περνάνε πρώτοι από το ταμείο και να παίρνουν σειρά λίγο μετά τα Χριστούγεννα οι νέοι.
Το ύψος του ποσού που θα διατεθεί ανέρχεται στα 237 εκατ. ευρώ και θα δοθεί σε πάνω από 1 εκατ. νοικοκυριά, με τα 189 εκατ. να πιστώνονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς των νοικοκυριών έως το τέλος του έτους.
Αναλυτικά για την χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης προβλέπεται το εξης χρονοδιάγραμμα:
- Έως τις 30 Οκτωβρίου θα εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που θα εξειδικεύει τους όρους, τις προϋποθέσεις, τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, τα ποσά και τους δικαιούχους.
- Έως τις 10 Νοεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα myΘέρμανση της ΑΑΔΕ για την υποβολή των αιτήσεων από τους δικαιούχους.
- Στις 15 Δεκεμβρίου θα λήξει η προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων
- Το επίδομα θα καταβληθεί σε τρείς δόσεις και συγκεκριμένα:
1. έως τις 30 Δεκεμβρίου 2023 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και τις 15 Δεκεμβρίου 2023.
2. Έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Ιανουαρίου 2023 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Φεβρουαρίου 2024.
3. Έως τις 28 Απριλίου 2024 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Μαρτίου 2024 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 14η Απριλίου 2024.
Οι πολυκατοικίες
Ιδιαίτερα οι διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι
1. Οι διαχειριστές είναι υποχρεωτικό να δηλώσουν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Η κατανομή θα πρέπει να ισχύει για όλο το χρόνο ενώ το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής.
2. Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών, δηλώνουν στο myθέρμανση τα ακόλουθα στοιχεία:
· τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας,
· τον Α.Φ.Μ. της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει,
· τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχεί στην πολυκατοικία,
· τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης,
· το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.
Μετά τη συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων προβαίνουν σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής.
3. Η δυνατότητα πληρωμής ενεργοποιείται όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος.
4. Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης.
5. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου.
6. Σε περίπτωση αλλαγής διαχειριστή θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δεν πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr