Όπως υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ:
Η διαδικασία ενοποίησης πρέπει να προχωρήσει και θα πρέπει να υπακούει σε ορισμένες αρχές, πουείναι απαραίτητες για να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας, το οποίο πρέπει να παρέχεται στους ασφαλισμένους όλων των εμπλεκομένων φορέων.
1.Η πρώτη αρχή αφορά στη διοίκηση των φορέων. Ο ΣΕΒ πιστεύει ότι η θεσμική εκπροσώπηση των εργαζομένων και των εργοδοτών στις διοικήσεις των φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ) πρέπει να έχει αποφασιστικό και ουσιαστικό ρόλο, διασφαλίζοντας έτσι την κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του κάθε φορέα.
2.Η δεύτερη αρχή αφορά στη διασφάλιση της χρηματοδότησης των μελλοντικών ταμειακών ελλειμμάτων των Ταμείων που απορροφούνται, όπως αυτά εκτιμώνται, τη στιγμή της ενοποίησης.
Ο ΣΕΒ υποστηρίζει ακόμα, ότι πρέπει να υπάρχει πραγματικός φορέας κοινωνικής ασφάλισης για κάθε εργαζόμενο στη χώρα μας. Αυτό όμως δεν συμβαίνει με τους δημόσιους υπαλλήλους, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολη ούτε η αξιολόγηση των υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί απέναντί τους, ούτε η εκτίμηση των επιπτώσεων των υποχρεώσεων αυτών στα δημόσια οικονομικά. Το κενό αυτό πρέπει να καλυφθεί. Ο φορέας ασφάλισης των δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να είναι ένας από τους βασικούς φορείς του πρώτου πυλώνα.
Ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ τόνισε, γενικότερα, ότι η ενοποίηση Ταμείων πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ευκαιρία μετασχηματισμού τους σε πρότυπους φορείς, με βάση ολιγάριθμες μονάδες: μία για τους μισθωτούς ιδιωτικού δικαίου, μία για τους δημόσιους υπαλλήλους, μία για τους αυτοαπασχολούμενους και μία για τους αγρότες.
Ο μικρός αριθμός των φορέων και το μεγάλο μέγεθος του καθενός επιτρέπουν:
Οικονομίες κλίμακας και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις επενδύσεις πληροφοριακής υποδομής,
Οικονομίες κλίμακας στα διοικητικά έξοδα,
Ισχυρότερη θέση απέναντι στους διαχειριστές περιουσίας και στους προμηθευτές (μεταξύ των οποίων είναι και οι πάροχοι υπηρεσιών υγείας).
Μεγάλη σημασία έχει, εξάλλου, ότι με λίγους και μεγάλους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την προώθηση των αναγκαίων αλλαγών. Η εφαρμογή ενός ενιαίου προτύπου οργάνωσης, στελέχωσης, διαδικασιών, υποδομών και συνεργιών μεταξύ τους είναιαπλούστερη όταν αφορά σε 4 μεγάλα Ταμεία παρά σε πολλές δεκάδες.
Το χαμηλό επίπεδο διοικητικής και διαχειριστικής ικανότητας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της χώρας μας -επισημαίνει ακόμα ο ΣΕΒ -αποτελεί πρόκληση για μια κυβέρνηση με μεταρρυθμιστικό όραμα. Ως βάσεις της αλλαγής, θεωρούνται:
Η «πελατοκεντρική» προσέγγιση,όπου κυρίαρχη νοοτροπία είναι η εξυπηρέτηση του συναλλασσόμενου.
Η έγκαιρη, έγκυρη και διαφανής ενημέρωση για τα οικονομικά του κάθε Ταμείου και των κλάδων και λογαριασμών που διαχειρίζεται ή τροφοδοτεί, με εφαρμογή μεταξύ άλλων του νόμου 3556 /07 (άρθρο 36 § 9).
Η αξιοποίηση κινητής & ακίνητης περιουσίας - σύμφωνα με τις προτάσεις που κατέθεσε ο ΣΕΒστον Α Κύκλο της Συζήτησης για το Ασφαλιστικό στη Βουλή.
Η αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής με εφαρμογή των κατάλληλων δράσεων στο επίπεδο του κάθε ΦΚΑ, στο πλαίσιο της δέσμης 17μέτρων πρόληψης και καταστολής - που κατέθεσε ο ΣΕΒ στο πλαίσιο του Α Κύκλου στη Βουλή.
Ο περιορισμός της σπατάλης, ιδιαίτερα στον κλάδο Υγείας.
Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία της πληροφορικής για την υλοποίηση όλων των ανωτέρω.
Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ τοποθετήθηκε υπέρ της άμεσης εισαγωγής Κάρτας Κοινωνικής Ασφάλισης. Μια τέτοια Κάρτα συνεισφέρει στην εφαρμογή πελατοκεντρικής πολιτικής και οργάνωσης καθώς και στην αποτελεσματική εφαρμογή συστημάτων εσωτερικού ελέγχου χρήσιμα στην αντιμετώπιση π.χ. καταχρήσεων στους κλάδους υγείας και σύνταξης.
Ειδικότερα για τη χρήση της Κάρτας αυτής από τον κλάδο Υγείας, ο ΣΕΒ υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσει η αντικατάσταση του ιατρικού βιβλιαρίου από την ηλεκτρονική Κάρτα Υγείας. Επιφυλάξεις για θέματα διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων αντ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr