«Έχει αρχίζει να αποδίδει η μάχη κατά της ακρίβειας. Το γεγονός ότι έχουμε κατορθώσει να έχουμε χαμηλότερο πληθωρισμό από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο και ταυτόχρονα διπλάσια ανάπτυξη, είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο.
Γιατί όταν έχεις υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, κανονικά πρέπει να έχεις και υψηλότερο πληθωρισμό. Διότι η μεγαλύτερη ταχύτητα στην οικονομία δημιουργεί μεγαλύτερη ζήτηση και η μεγαλύτερη ζήτηση ανεβάζει τις τιμές προς τα πάνω. Εμείς έχουμε πετύχει να έχουμε μεγαλύτερη ζήτηση λόγω της ανάπτυξης και χαμηλότερο πληθωρισμό. Αν είδατε το άρθρο του Blοοmberg, την Παρασκευή, μιλάει για «θαύμα», εστιάζοντας όχι στο ότι έχουμε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης, αλλά στο ότι έχουμε καταφέρει να έχουμε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης με χαμηλότερο πληθωρισμό.
Άρα, στην πραγματικότητα αυτή τη στιγμή τι έχουμε καταφέρει; Με τη ΔΙΜΕΑ, με το περιθώριο κέρδους που ψηφίσαμε, με τα πρόστιμα, με τον e-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ…», είπε κατά την επίσκεψη ο κ. Γεωεγιάδης.
Δημοσιογράφος: Το οποίο είναι ένα προσωρινό μέτρο όμως.
Άδωνις Γεωργιάδης: «Μόνο το περιθώριο κέρδους είναι προσωρινό. Ο e-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ θα μείνει για πάντα. Είναι το πιο εξελιγμένο ηλεκτρονικό εργαλείο σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να βρίσκει στο κινητό του δωρεάν με το πάτημα ενός κουμπιού τα φθηνότερα προϊόντα στη γειτονιά του. Αυτό δεν υπάρχει στην Ευρώπη. Ήδη πάνω από 10 Ευρωπαϊκές χώρες έχουν έρθει να δουν πως το κάναμε. Άρα λοιπόν, με όλα αυτά τα μέτρα, με το «Καλάθι του Νοικοκυριού» και φυσικά με το market pass, όλα αυτά μαζί έχουν οδηγήσει σε ένα αποτέλεσμα. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Να είμαστε η 6η χαμηλότερη σε πληθωρισμό χώρα στα τρόφιμα και η 4η σε συνολικό πληθωρισμό.
Είχα συνάντηση, εχθές το βράδυ, με τον πρόεδρο Αρτοποιών, θα έχω και με τη Βαρβάκειο για να καταλήξουμε στις τελικές μας αποφάσεις μέσα στα επόμενα 24ωρα για το τι θα συμπεριλάβουμε στο «Καλάθι του Πάσχα» γιατί υπάρχουν διάφορες αντικρουόμενες απόψεις.
Φέτος, να ξέρετε το αρνί και το κατσίκι έχουν μια πίεση στην τιμή τους. Να εξηγήσω το γιατί: μέσα στην ενεργειακή κρίση μειώσανε την παραγωγή τους οι κτηνοτρόφοι. Ταυτόχρονα έχει πέσει τώρα το Πάσχα των Καθολικών και έχει αρχίσει η πολύ μεγάλη ζήτηση στις εξαγωγές στα αμνοερίφια προς τις χώρες αυτές, άρα έχουμε αυξημένη ζήτηση και μειωμένη προσφορά.
Αυτό έχει οδηγήσει σε μια πίεση των τιμών προς τα πάνω. Και είμαστε σε μια μεγάλη προσπάθεια με τον συνάδελφό μου τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κύριο Γεωργαντά, για το πως θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τις τιμές όσο το δυνατόν πιο χαμηλά. Σε 2-3 μέρες θα κάνουμε ανακοινώσεις. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι κάτι θα πετύχουμε πάλι».
Δημοσιογράφος: Πάντως με τα στοιχεία που έχετε από τα προηγούμενα γιορτινά καλάθια, το «Καλάθι των Χριστουγέννων» και το «Καλάθι της Σαρακοστής», οι καταναλωτές δείχνουν εμπιστοσύνη σε αυτά τα προϊόντα; Τα παίρνουν για το γιορτινό τους τραπέζι;
Ο κ. Παπαθανάσης απάντησε: «Απόλυτα. Και το εορταστικό Καλάθι είχε μεγάλη επιτυχία, το επέλεξαν όλοι οι συμπολίτες μας, συγκράτησε τις τιμές και ήταν πολύ αποτελεσματικό. Και τα υπόλοιπα, το «Καλάθι του Αη-Βασίλη, η επέκταση που κάναμε τώρα στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» με επιπλέον 9 προϊόντα, πάει πολύ καλά. Μεγάλη επιτυχία έχει και το “Καλάθι της Σαρακοστής”. Είναι εμφανές πλέον ότι έχουν διατηρηθεί οι τιμές και πραγματικά έχουμε περιορίσει, ως προς το Καλάθι, το θέμα της ακρίβειας.
Συνδυαστικά και με την κάρτα αγορών, η οποία επιστρέφει ένα 10% των αγορών που πραγματοποιούμε σε σούπερ μάρκετ, δημιουργούμε ένα μεγάλο ανάχωμα στο κύμα της ακρίβειας. Κάτι που δεν το έχει κάνει καμία άλλη χώρα.
Και βεβαίως με τον e-Καταναλωτή, όπως είπε και ο Υπουργός, μπορούμε να ελέγχουμε σε πραγματικό χρόνο τις τιμές των προϊόντων. Δηλαδή τώρα από το κινητό σας μπορείτε να δείτε σε πραγματικό χρόνο τις τιμές των προϊόντων όπως έρχονται αυτόματα από τα δεδομένα των σούπερ μάρκετ. Αυτό το εργαλείο δεν υπάρχει διαθέσιμο σε καμία άλλη χώρα».
Δημοσιογράφος: Δώστε μας μια συνολική εικόνα για τις τιμές.
«Έχουμε μείον 2% μεσοσταθμική μείωση στο σύνολο σε 7 μέρες. Μείον 2% σε 7 μέρες και μείον 4% σε 14 μέρες είναι πραγματικά μεγάλη διαφορά. Επίσης, έχει παρατηρηθεί και κάτι άλλο. Έχουν μειωθεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και έχουν αυξηθεί τα επώνυμα προϊόντα. Αυτό θα πει ότι οι επώνυμες βιομηχανίες θέλουν να μπουν στο καλάθι και αρχίζουν να ρίχνουν τις τιμές. Άρα, και αυτό λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών. Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» ό,τι και να λένε λειτουργεί», απάντησε ο κ. Γεωργιάδης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr