Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε αρχικά: «Σας καλέσαμε σήμερα εδώ για να σας παρουσιάσουμε με τον αναπληρωτή Υπουργό, τον κύριο Νίκο Παπαθανάση και τον Γενικό Γραμματέα, τον κύριο Σωτήρη Αναγνωστόπουλο την καινούρια πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις εκπτώσεις.
Όπως ξέρετε, από τη Δευτέρα ξεκίνησαν οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες διαρκούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Η Ελληνική Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο ήμασταν από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη που εφαρμόζουμε τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία και μάλιστα με τρόπο πολύ πιο προωθημένο από ότι η ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει.
Δηλαδή, ορίζουμε έναν νέο τρόπο υπολογισμού των εκπτώσεων τέτοιον που δεν επιτρέπει διάφορα τεχνάσματα που έκαναν ορισμένοι επιτήδειοι στο παρελθόν για να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Τι εννοούμε ως «τεχνάσματα»; Μία τεχνητή αύξηση της τιμής ενός προϊόντος λίγες μέρες πριν από τις εκπτώσεις και μία έκπτωση φαινομενικά πολύ μεγάλη επί της αυξημένης τιμής, αλλά στην πραγματικότητα πολύ μικρότερη από την πραγματική τιμή ή και ίδια με την πραγματική τιμή.
Από φέτος, λοιπόν, από αυτήν την εκπτωτική περίοδο, ως τιμή αναφοράς για να μπορεί κάποιο κατάστημα να διαφημίσει ότι κάνει έκπτωση 20%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70% δεν λαμβάνεται η τιμή αναφοράς του προϊόντος μία μέρα πριν την έναρξη των εκπτώσεων, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά η χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν αυτό τις τελευταίες 30 μέρες. Έτσι, αποκλείουμε την πιθανότητα να μπορεί κάποιος να παραπλανήσει τον καταναλωτή με τεχνητή διόγκωση των τιμών.
Με το νέο τρόπο υπολογισμού, όμως, που είναι ασφαλώς πιστεύω πολύ πιο δίκαιος και θα βοηθήσει και στην πτώση του πληθωρισμού, γεννάται ένα δεύτερο ερώτημα και πως θα γίνεται ο έλεγχος. Για να προλάβουμε λοιπόν αυτό το ερώτημα, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και θέλω να συγχαρώ τον Γενικό Γραμματέα και το Υπουργείο Εμπορίου, το κομμάτι αυτό του Υπουργείου Ανάπτυξης του παλαιού Υπουργείου Εμπορίου, φτιάξαμε μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα υποβολής καταγγελιών.
Πέραν δηλαδή του 4ψήφιου τηλεφωνικού αριθμού που ίσχυε ούτως ή άλλως από την αρχή περίπου της θητείας μας, του 1520, έχουμε πλέον και μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία ο κάθε καταναλωτής εφόσον θεωρεί ότι έχει πέσει θύμα παραπλάνησης ή πολύ περισσότερο εξαπάτησης μπορεί να καταθέτει την καταγγελία του και πλέον το μηχανισμό της ΔΙΜΕΑ σε ετοιμότητα για να διερευνήσει αμέσως αυτή την καταγγελία και να επιβάλει εφόσον έτσι πρέπει τα προβλεπόμενα από το νόμο πρόστιμα», τόνισε αρχικά.
Στη συνέχεια μετά τις παρεμβάσεις των κ. Παπαθανάση, Αναγνωστόπουλου για την πρωτοβουλία ο κ. Γεωργιάδης συμπλήρωσε:
«Πιστεύουμε ότι με τη νέα αυτή πρωτοβουλία την οποία νομοθετήσαμε και εφαρμόζουμε θα συμβάλουμε στην οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των καταναλωτών και του εμπορικού κόσμου.
Θέλω να ευχαριστήσω τα επιμελητήρια και τους εμπορικούς συλλόγους που έχουν στηρίξει τη σχετική πρωτοβουλία. Οι περισσότεροι έμποροι είναι υπέρ αυτής της πρωτοβουλίας και αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητά της καθώς εκείνος ο έμπορος που θέλει να παραπλανήσει με τέτοιου είδους τεχνάσματα τον καταναλωτή διαπράττει ταυτόχρονα και ένα είδος αθέμιτου ανταγωνισμού κατά του συναδέλφου του ο οποίος λειτουργεί καλόπιστα.
Έτσι, λοιπόν, με έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό ελέγχου τον οποίο σας παρουσιάσαμε και με μια πολύ αυστηρή νομοθεσία η οποία οδηγεί και σε πολύ μεγάλα πρόστιμα την οποία έχουμε ήδη νομοθετήσει και εφαρμόζουμε, πιστεύουμε ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Υπουργείο Εμπορίου θα κατορθώσει να γράψει μια νέα σελίδα στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις εκπτώσεις στην Ελλάδα.
Πιστεύω επίσης ότι σε εποχές πολύ υψηλού πληθωρισμού όπως αυτές που διανύουμε τώρα θα συμβάλουμε με τις ουσιαστικές και πραγματικές εκπτώσεις στον έλεγχο του πληθωρισμού το επόμενο δίμηνο. Και είμαι πολύ αισιόδοξος ότι τελικά ο εμπορικός κόσμος θα προσαρμοστεί σε αυτό το νέο περιβάλλον αντιλαμβανόμενος και την κρισιμότητα των καιρών αλλά και το ηθικό μέρος αυτής της πρωτοβουλίας που ανέλαβε το Υπουργείο μας», κατέληξε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr