Στην εν λόγω έρευνα έλαβαν μέρος περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα και με βάση τις απαντήσεις τους προκύπτει ότι από τη μια, οι αυξημένες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας καθώς και τα πιθανά σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά από την άλλη, η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ήθελε να γιορτάσει τα Χριστούγεννα αμετάβλητα και με παραδοσιακό τρόπο.
Όπως επισημαίνει η μελέτη, οι Έλληνες απολαμβάνουν τη στιγμή με καλή παρέα: η πλειοψηφία των καταναλωτών στη χώρα μας είναι λάτρεις των Χριστουγέννων και ο ενθουσιασμός τους για τη εορταστική περίοδο βρίσκεται στη κορυφή της Ευρώπης μαζί με τους καταναλωτές στη Ρουμανία και Πορτογαλία.
Τι δείχνει η έρευνα
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί , προσεκτικοί αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.
Η αναμενόμενη δαπάνη φέτος τα Χριστούγεννα είναι ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι. Το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021.
Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες φέτος, ενώ σημειώνεται ότι το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.
“Στη Πανευρωπαϊκή αυτή μελέτη για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, βλέπουμε πόσο υψηλή συναισθηματική αξία έχουν οι διακοπές για τους καταναλωτές στην Ελλάδα. Η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν θέλει να εγκαταλείψει τις συνηθισμένες παραδόσεις, θέλει παράλληλα να φροντίσει τον εαυτό του και τους αγαπημένους του με δώρα, καλό φαγητό και ποτά. Την ίδια στιγμή, ο προϋπολογισμός για την εορταστική περίοδο παραμένει ο ίδιος ή μικρότερος για τους περισσότερους ανθρώπους. Οι καταναλωτές γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον προϋπολογισμό τους κάνοντας για παράδειγμα αγορές νωρίς και επωφελούμενοι από ειδικές προσφορές ακόμα και από την Black Friday” είπε ο Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader, της NielsenIQ.
Τα 2/3 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και την Cyber Monday. Είτε αυτοί θα αγοράσουν εκ των προτέρων είτε θα είναι σε επιφυλακή για τον εντοπισμό ευκαιριών.
Ιδιαίτερα όσον αφορά στα τρόφιμα (28%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές της Ελλάδας είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τη Black Friday /και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων. Ενώ καταγράφεται επιπλέον το 1/3 των αγοραστών να βρίσκεται σε επιφυλακή και να αδράξει τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα, ποτά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
Τυρί, φρέσκο κρέας, μπύρα και κρασί
Τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και Χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι 3 ποιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα.
Ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα μπουν έντονα στο καλάθι.
Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες αγοραστές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων : 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια για δώρα
Ανάμεσα στα Χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες αγοραστές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «Εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.
71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται να επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr