Πενήντα και πλέον προϊόντα συνθέτουν το "καλάθι του νοικοκυριού", σε όλα τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Στη διεύθυνση https://e-katanalotis.gov.gr/householdBasket είναι αναρτημένοι οι τιμοκατάλογοι για τα προϊόντα που συνθέτουν το "καλάθι του νοικοκυριού".
Ουσιαστικά, κάθε σούπερ μάρκετ έχει επιλέξει ένα προϊόν από βασικές κατηγορίες για να το διαθέτει σε πιο προσιτή τιμή. Βέβαια, στις πιο πολλές περιπτώσεις στο "καλάθι" βρίσκονται προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που είναι γενικά φθηνότερα.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνισε διευρυμένο καλάθι με 74 είδη, εκ των οποίων τα 51 είναι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.
Ο Σκλαβενίτης έχει καλάθι με 64 κωδικούς, εκ των οποίων 31 προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Τη μεγαλύτερη παρουσία σε επώνυμους κωδικούς εμφανίζει το καλάθι της Metro My Market, αφού από τους συνολικά 52 κωδικούς μόνο 12 είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Οι καταναλωτές, πάντως, μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές και να επιλέξουν τελικά τι τους συμφέρει καλύτερα.
Να σημειωθεί, όμως, ότι τα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι σε έκπτωση. Απλώς είναι τα φθηνότερα ανά είδος σε κάθε σούπερ μάρκετ.
Ρύζι
Για παράδειγμα, σύμφωνα με το e-katanalotis, το ρύζι καρολίνα στον ΑΒ κάνει 1,85, στον Γαλαξία 0,77, στον Κρητικό 0,94, στα lidl 1,35.
Ψωμί
Το ψωμί για τοστ στον ΑΒ κοστίζει 1,29, όπως και στα lidl, ενώ στον Μασούτη 1,60.
Γάλα
Το πλήρες φρέσκο γάλα στον ΑΒ έχει 1,12 το λίτρο, όπως και στον Σκλαβενίτη. Στο Marketin έχει 1,88 και στο mymarket 1,25.
Μακαρόνια
Τα μακαρόνια ιδιωτικής ετικέτας σε ΑΒ και Σκλαβενίτη ξεκινούν από 0,62 το μισό κιλό. Σε άλλα καταστήματα, όπως πχ στα lidl κάνουν 1,22 το κιλό. Ο Γαλαξίας έχει επιλέξει να βάλει Barilla με 1,31 το μισό κιλό.
Συνοψίζοντας: To καλάθι του νοικοκυριού είναι ένα μέτρο συγκράτησης των τιμών κάποιων βασικών αγαθών στα σούπερ μάρκετ προκειμένου να μπορεί ο καταναλωτής παρά την ακρίβεια να έχει κάποια βασικά προϊόντα στο σπίτι του.
Αυτό θα αλλάζει κάθε εβδομάδα και θα δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να γνωρίζει π. χ ποιο είναι το πιο φτηνό γάλα, αυγά, σαμπουάν της κάθε επιχείρησης, που δεν θα δει αλλαγές για μία εβδομάδα. Το μέτρο θα είναι σε ισχύ, τουλάχιστον μέχρι τις 31 Μαρτίου.
Να σημειωθεί τέλος ότι η κυβέρνηση ζητάει από τα σούπερ μάρκετ να εμφανίζεται και σύγκριση τιμών (πριν και μετά) για να φανεί αν γίνονται εκπτώσεις.
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr