Στην οικονομική ορολογία, εξήγησε ο κ. Αναγνωστόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, η ανελαστική ζήτηση σημαίνει ουσιαστικά ότι όσο και να αυξηθεί ή να μειωθεί η τιμή ενός προϊόντος, η ζήτηση παραμένει ίδια, γιατί η ανάγκη η ανθρώπινη που πρέπει να καλυφθεί δεν έχει αλλάξει. Αυτό συμβαίνει και με τα βασικά αγαθά που υπάρχουν στο καλάθι αυτή τη στιγμή και έχουν προταθεί, όπως και με άλλα αγαθά στην κοινωνία μας, όπως τα φάρμακα.
«Η πρωτοβουλία αυτή αφορά στην προστασία των πιο ευάλωτων καταναλωτών, οι οποίοι στις δαπάνες που κάνουν δεν μπορούν να αποφύγουν την αγορά πολύ συγκεκριμένων, απαραίτητων για την αξιοπρεπή διαβίωση, προϊόντων. Εκεί λοιπόν καλούμαστε σαν κράτος να παρακολουθήσουμε, αλλά και οι επιχειρήσεις να κάνουν κάθε προσπάθεια προκειμένου να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συγκράτηση τιμών σε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων, σε αυτούς τους κωδικούς που κάθε επιχείρηση θα βάλει με ελεύθερη βούληση στο πλαίσιο του ανταγωνισμού τους δικούς της κωδικούς, προκειμένου να δοθούν στον καταναλωτή ως εναλλακτικές επιλογές για φθηνότερη κατανάλωση» προσέθεσε.
Ο έλεγχος της διαδικασίας γίνεται με βάση το άρθρο του νόμου περί αισχροκέρδειας, επισήμανε ακόμα ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Είναι κάτι που συνέβαινε ούτως ή άλλως στο παρελθόν. Απλώς τα προϊόντα αυτά τώρα θα μπουν κατά προτεραιότητα στον έλεγχο αυτό. Επίσης, η ημερομηνία από την οποία θα παρακολουθούμε πολύ έντονα τις αλλαγές των τιμών είναι η ημερομηνία ανακοίνωσης του προγράμματος, δηλαδή η 5η Οκτωβρίου του 2022» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η λίστα των προϊόντων, συμπλήρωσε, αφορά τα πολύ σημαντικά, πολύ συγκεκριμένα και σημαντικά αγαθά για τους καταναλωτές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ανάλογα με την εποχή, αυτό δεν χρειάζεται να αλλάζει ή ότι αν υπάρξει κάποια κρίση, κάποιο πολύ συγκεκριμένο προϊόν, δεν θα υπάρξουν τροποποιήσεις, από την στιγμή που ζούμε σε μια εποχή ανατιμήσεων. Επίσης θα μπορούσε να υπάρχει κάποια τροποποίηση στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις που έχουν κάποια αδυναμία στην προσφορά κάποιου προϊόντος.
Σε σχέση με το πού μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες οι καταναλωτές και να ενημερωθούν για τα «καλάθια», ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι πέρα από το e-katanalotis, θα υπάρχει και κάποιο άλλο site το οποίο θα κάνει ανακατεύθυνση στην συγκεκριμένη διεύθυνση και θα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο περιεχόμενο. «Όσο προχωράει η εφαρμογή θα υπάρχει και περισσότερη πληροφορία για τον καταναλωτή. Είναι μια δύσκολη άσκηση και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, κάτι το οποίο δεν έχει εφαρμοστεί πουθενά αλλού. Σίγουρα θα υπάρξουν και «παιδικές ασθένειες» στο εγχείρημα αυτό, εδώ είμαστε θα τις διορθώσουμε όπου χρειαστεί προκειμένου να πετύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα. Κρίσιμο όμως για την επιτυχία είναι να τα αγκαλιάσουν όλοι κράτος, μέσα ενημέρωσης, καταναλωτές και πρωτίστως οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν βασικό ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος» είπε ακόμα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr