Ερωτηθείς αν γνωρίζει κατά πόσο υπάρχει ενδεχόμενο να επεκταθεί το συγκεκριμένο μέτρο ή κάποια άλλη σκέψη στο οικονομικό επιτελείο, ο κ. Ασμάτογλου σημείωσε ότι «ο υπουργός Οικονομικών το ξεκαθάρισε και είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση για ένα Fuel Pass 3, διότι ήδη υποχώρησαν οι τιμές κάτω από τα 2 ευρώ».
«Πριν από κάποιο διάστημα είχαμε μια τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη στα μεγάλα αστικά κέντρα στα 2,20 ευρώ. Άρα έχουμε μια υποχώρηση κάτω από τα δύο ευρώ αυτή την ώρα. Βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα μεγάλα αστικά κέντρα στο 1,90 ευρώ και στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 2 ευρώ η μέση τιμή», τόνισε.
«Τώρα με τις αυξήσεις αυτές θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ η μέση τιμή πανελλαδικά. Από κει και πέρα δεν σχεδιάζει κάτι το οικονομικό επιτελείο. Έχει εστιάσει την προσοχή του στην επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης που θα ξεκινήσει από τις 15 Οκτωβρίου και μετά και αυτό που λέμε εμείς είναι αυτό το 25λεπτο να κρατήσει σε βάθος χρόνου, γιατί η τσέπη του έλληνα καταναλωτή είναι αποδυναμωμένη και θα πάρει το πετρέλαιο σε μικρές ποσότητες» προσέθεσε ο κ. Ασμάτογλου.
Καύσιμα κίνησης
Συγκεκριμένα όσον αφορά στα καύσιμα κίνησης, ανέφερε ότι τις τελευταίες ημέρες έχουν αυξηθεί οι τιμές, στη βενζίνη περίπου στα 5 λεπτά και στο πετρέλαιο στα 3 λεπτά, επομένως οι αυξήσεις όσο αφορά το ένα προϊόν με το άλλο δεν είναι ανάλογες και αυτό οφείλεται στο ότι δεν βασίζονται πλέον στις αυξομειώσεις των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου.
«Βλέπουμε αντίστοιχα το αργό πετρέλαιο να υποχωρεί. Άρα εδώ έχουμε αυξήσεις όταν πράγματι υποχωρεί το αργό. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα και δεν πρέπει να βασιζόμαστε στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Η τιμή στο διυλισμένο προϊόν διαμορφώνεται από κέντρα του εξωτερικού, υπάρχει το χρηματιστήριο πετρελαίου όπως υπάρχει και η παράμετρος ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου. Αυτή την στιγμή για να αγοράσεις 100 δολάρια δίνεις 104 ευρώ, ενώ κάποτε έδινες 85 ευρώ. Όπως επίσης είναι και η διαφορά και η ζήτηση. Πιστεύω ότι θα έχουμε αυξήσεις γιατί θα υπάρχει ζήτηση όσο αφορά το πετρέλαιο, είτε για την θέρμανση είτε εξαιτίας του περιορισμού χρήσης φυσικού αερίου και από τις βιομηχανίες που θα ζητήσουν και αυτές να χρησιμοποιήσουν πετρέλαιο» συμπλήρωσε ο κ. Ασμάτογλου.
Επιπλέον σημείωσε ότι «ενώ δεν έχει μεταβληθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του πετρελαίου, είναι κατά 40% λιγότερος από την βενζίνη, ήρθε να φτάσει στα ίδια επίπεδα της βενζίνης και αυτό οφείλεται σε πιέσεις που είχαν δημιουργηθεί από την αρχή του χρόνου πάνω στο πετρέλαιο το οποίο αυξήθηκε πάρα πολύ σε σχέση με τη βενζίνη».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr