«Απαιτούνται παρεμβάσεις, στήριξη και πρόσβαση στη χρηματοδότηση», είπε ο κ. Γιώτης, απευθυνόμενος στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιώργο Γεωργαντά κατά την πρώτη μετά από 3 χρόνια ανοιχτή εκδήλωση του Συνδέσμου.
«Ο κλάδος χρειάζεται συνέχιση της στήριξης των επιχειρήσεων, ενάντια στο αυξημένο ενεργειακό κόστος. Διευκόλυνση στην εισαγωγή α’ υλών με ταχύτερες διαδικασίες ελέγχου. Απεξάρτηση και εξεύρεση εναλλακτικών πηγών εφοδιασμού για ενέργεια και α’ ύλες. Μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα διατροφής, προώθηση των εξαγωγών, άμεση ενεργοποίηση του Αναπτυξιακού Νόμου για τις επενδύσεις και διευκόλυνση στην απορρόφηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων” είπε ο επικεφαλής του ΣΕΒΤ. Για να συμπληρώσει “οι καταναλωτές που αποτελούν τον κινητήριο μοχλό για τη βιομηχανία μας έχουν υποστεί ουσιαστική μείωση στην αγοραστική τους δύναμη ενώ οι αλλαγές στην καταναλωτική τους συμπεριφορά είναι σημαντικές και αναπόφευκτα επηρεάζουν τον κλάδο μας».
Η ενέργεια
Στην παρέμβασή του στη Γ.Σ. ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων και πρόεδρος του Συμβουλίου του ΣΕΒ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, Ανδρέας Σιάμισιης προειδοποίησε ότι «δεν περιμένουμε τεράστια μείωση στο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας ούτε στο επόμενο τρίμηνο ούτε στο επόμενο εξάμηνο» παρά την όποια ενδεχόμενα μικρή αποκλιμάκωση.
«Δυστυχώς δεν είναι ένα short term crisis είναι ένα long term crisis. Δεν θα φύγει σε 6 μήνες και δυστυχώς είναι μια κρίση που έρχεται καπάκι μετά 10 χρόνια οικονομικής δυσπραγίας στην Ελλάδα, 2,5 χρόνια πανδημίας, κάτι βέβαια που κάπου μας έχει στρεσάρει», προσέθεσε.
Απευθυνόμενος σε ακροατήριο με εκπροσώπους από τις πιο δυναμικές εταιρείες της Ελληνικής μεταποίησης περιέγραψε το «μπουκέτο» των προκλήσεων του βιομηχανικού κλάδου και ειδικά των τροφίμων.
«Η ηλεκτρική ενέργεια επηρεάζει άμεσα τα έξοδα του εργοστασίου. Το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι η παραγωγή είναι οι πρώτες ύλες και η διακίνηση», ανέφερε ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ σημειώνοντας ότι στην αλυσίδα μεταφοράς των προϊόντων είναι πολύ σημαντικό και το κομμάτι του πετρελαίου. «Η μεταφορά περιλαμβάνει το κεφάλαιο φορτηγά, πλοία, οδηγοί και πετρέλαιο. Και βέβαια μεγαλώνει η επίπτωση από εδώ πέρα που ξεκινά η τουριστική κίνηση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Όπως αυξάνεται δομικά το κόστος ενέργειας και της μεταφοράς θα δημιουργεί ανταγωνιστικά και μη ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Αν εσείς έχετε εξαγωγές οι οποίες απαιτούν ένα μεγάλο μέρος του κόστους του τελικού προϊόντος να είναι η μεταφορά, θα έχετε ανταγωνιστικά μειονέκτημα, σε σχέση με κάποιον που έχει παραγωγή που έχει εκεί», τόνισε.
Επιπλέον στάθηκε στο κόστη αποθήκευσης αλλά και στο πώς οι επιχειρήσεις θα οργανώσουν δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας χωρίς να διακυβευτεί η ασφάλεια των τροφίμων. Τέλος κάλεσε τις επιχειρήσεις να εξετάσουν το θέμα των διμερών συμβολαίων με παρόχους ενέργειας αλλά και να ενισχύσουν δράσεις εξοικονόμησης και αυτοπαραγωγής παρά τα όποια προβλήματα υπάρχουν.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr