Ο πρώτος και βασικός λόγος είναι ότι μετασχηματίζονται οι τράπεζες, «άρα και εμείς πρέπει να προσαρμοστούμε αναλόγως» σημείωσε ο κ. Καπασούρης.
«Δεύτερον μετασχηματίζεται ψηφιακά το περιβάλλον λειτουργίας, για παράδειγμα με την υπηρεσία της απομακρυσμένης ταύτισης, έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες από απόσταση, οπότε πρέπει και εμείς να προσαρμόσουμε το μοντέλο λειτουργίας μας» πρόσθεσε ο Γενικός Διευθυντής της Τειρεσίας ΑΕ.
Τρίτον όπως πρόσθεσε ο κ. Καπασούρης, στο χώρο των πληροφοριών σημειώνονται ριζικές αλλαγές.
Τα βασικά προβλήματα της ελληνικής αγοράς
Σύμφωνα με τον κ. Καπασούρη ένα από τα βασικά προβλήματα της ελληνικής αγοράς ήταν και παραμένει σε κάποιο βαθμό, η εμπιστοσύνη μεταξύ των συναλλασσομένων επιχειρήσεων.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «από την κρίση του 2010, ήταν εμφανές ότι η ελληνική αγορά, στο πρώτο πράγμα στο οποίο δέχτηκε καίριο χτύπημα, ήταν η εμπιστοσύνη μεταξύ των συναλλασσομένων επιχειρήσεων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 μηνιαία σφραγιζόντουσαν 10.000 με 12.000 επιταγές.
Τώρα οι σφραγισμένες επιταγές το μήνα διαμορφώνονται μεταξύ 600-900, γεγονός που αποτελεί ένδειξη του πόσες επιταγές κυκλοφορούν και αυτό δείχνει μια έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των συναλλασσομένων».
Ανάπτυξη της εμπιστοσύνης μεταξύ των συναλλασσομένων
Στο βασικό ερώτημα πως τα γραφεία πίστης μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της εμπιστοσύνης, ο κ. Καπασούρης τόνισε πως «καταρχάς παρέχουν πληροφορίες στους πιστωτές, είτε είναι επιχειρήσεις είτε τράπεζες, έτσι ώστε να υπάρχει μια εξισορρόπηση, μεταξύ των συναλλασσομένων πιστωτών και υποψηφίων δανειοληπτών.
Τα γραφεία πίστης συλλέγουν τις πληροφορίες από την αγορά, τις διατηρούν ιστορικά, πχ. την οικονομική συμπεριφορά, και τις παραθέτουν στις τράπεζες, οι οποίες σε συνδυασμό με την αίτηση και άλλες πληροφορίες, εξάγουν το συμπέρασμα για το ρίσκο της χρηματοδότησης».
Εάν από τα βασικά πλεονεκτήματα των γραφείων πίστης σύμφωνα με τον κ. Καπασούρη είναι ότι συμβάλλουν στη συμμετρική πληροφόρηση της αγοράς, αυξάνοντας τα δεδομένα και μειώνοντας παράλληλα τα οικονομικά ρίσκα.
Επίσης τα γραφεία πίστης αποτελούν ένα στρατηγικό εταίρο για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, ιδιαίτερα σε μια εποχή, όπου ένας από τους βασικούς στόχους της ελληνικής οικονομίας είναι η μείωση των κόκκινων δανείων, έτσι ώστε να μπορέσουν να απελευθερωθεί το υγιές κομμάτι του επιχειρείν.
Σύμφωνα με το Γενικό Διευθυντή της Τειρεσίας ΑΕ, βασικός στόχος αποτελεί η πληροφορία να διαχέεται με ψηφιακό αλλά και δομημένο τρόπο και παράλληλα να είναι εύκολα διαχειρίσιμη από τα συστήματα των τραπεζών.
Ο κ. Καπασούρης πρόσθεσε πως αυτή τη στιγμή δημιουργείται στην Τειρεσίας μια τεράστια αλλαγή, ιδιαίτερα στην τεχνολογική υποδομή, έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Πλέον η Τειρεσίας πρέπει να παρέχει πληροφορίες 24/7 όλες τις ώρες και ημέρες της εβδομάδας, κάτι το οποίο αποτελεί κομβικό σημείο στην εποχή της ψηφιοποίησης.
Σύμφωνα με τον κ. Καπασούρη, «πρέπει να ανοίξουμε ψηφιακά κανάλια, ανοιχτής αρχιτεκτονικής, να μπορεί μια τράπεζα, χωρίς φυσική παρουσία, στην ευρωπαϊκή αγορά να έχει τη δυνατότητα να αντλήσει στοιχεία.
Τεχνολογικά κάνουμε επενδύσεις για να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτητικές ανάγκες στην εποχή της ψηφιοποίησης».
Πώς μειώνεται το οικονομικό ρίσκο και αυξάνεται η χρηματοδότηση
Αυτές τις πληροφορίες όπως τόνισε ο κ. Καπασούρης «πρέπει να τις δομήσουμε, να τις κατατάξουμε, ώστε να μπορεί η τράπεζα να τις επεξεργαστεί, να κατανοήσει την οικονομική συμπεριφορά και να δώσει στην πληροφορία μια προβλεπτική αξία.
Η σωστή άντληση και επεξεργασία των πληροφοριών προσφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως η απλοποίηση των διαδικασιών άρα και μείωση κόστους, η δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών, η ακριβέστερη πιστωτική αξιολόγηση, η μείωση των διακρατηθέντων κεφαλαίων για τις τράπεζες, με αποτέλεσμα την μείωση των επιτοκίων και την αύξηση των ποσών χρηματοδότησης για την πραγματική οικονομία.
Σύμφωνα με τον κ. Καπασούρη δημιουργούνται καινούργιες ευκαιρίες ανάπτυξης για τα γραφεία πίστης, καθώς πλέον είμαστε στην εποχή όπου λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο οι συναλλαγές με τη συναίνεση του πολίτη, οπότε ο πολίτης γνωρίζει τις πληροφορίες που θέλει μια τράπεζα. Μέσω του openbanking ο πελάτης μπορεί να αντλήσει τα στοιχεία του και να τα διαθέσει προκειμένου να δημιουργήσει οικονομική συμπεριφορά και αποτύπωμα για το πιστωτικό του προφίλ, συνέχισε.
Κλείνοντας ο κ. Καπασούρης τόνισε ότι βασική αξία της Τειρεσίας ΑΕ είναι «ο σεβασμός στην πληροφορία του πολίτη και στον ίδιο τον πολίτη».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr