Πάντως σύμφωνα με κυβερνητικό παράγοντα «η εκλογολογία επηρεάζει τη ροή των αιτήσεων», σημειώνοντας ότι πάντα οι φορολογούμενοι περιμένουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις και διευκολύνσεις, όταν στον ορίζοντα φαίνονται οι… κάλπες. Πέρα όμως από το κλίμα των εκλογών υπήρξαν και καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά στη δυνατότητα ρύθμισης ασφαλιστικών οφειλών, καθώς η εκκαθάριση ολοκληρώθηκε μόλις πριν από μερικές ημέρες. Εξ αυτού του λόγου, υπάρχει η εκτίμηση ή προσδοκία από το οικονομικό επιτελείο ότι οι αιτήσεις θα πυκνώσουν τις επόμενες ημέρες, ως την καταληκτική προθεσμία της 28ης Φεβρουαρίου. Επί του παρόντος, δεν έχει γίνει η παραμικρή νύξη για νέα παράταση, ωστόσο, αν φτάσουμε στο νήμα και η συμμετοχή παραμένει υποτονική, όλα τα δεδομένα θα εξεταστούν, υπό το πρίσμα της διόγκωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών πάνω από τα 111 δισ. ευρώ.
Ποιους αφορά η ρύθμιση
Στη ρύθμιση των 36-72 δόσεων υπάγονται οφειλέτες με αρρύθμιστες οφειλές βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ/Ελεγκτικά Κέντρα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 και συγκεκριμένα:
– φυσικά πρόσωπα επιτηδευματίες πληγέντες λόγω COVID
– νομικά πρόσωπα /οντότητες πληγέντες/πληγείσες λόγω COVID
– φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες με αναστολή σύμβασης εργασίας για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 λόγω COVID
– φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν αποζημίωση ειδικού σκοπού με μονομερή δήλωση για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 λόγω COVID
– φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που εντάχθηκαν στο μηχανισμό ενίσχυσης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» για οποιαδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.07.2021
– φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν μειωμένο μίσθωμα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 και έχουν αποζημιωθεί κατόπιν ελέγχου των δηλώσεων “COVID-19”,
– φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ οποιοδήποτε διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021.
Στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν και οφειλέτες με χρέη για τα οποία έχει χορηγηθεί αναστολή είσπραξης και παράταση καταβολής λόγω COVID ανεξαρτήτως χρόνου βεβαίωσης και των παραπάνω κριτηρίων. Επιπλέον, επιχειρήσεις και επαγγελματίες με οφειλές προς την Εφορία τις οποίες είχαν εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν περισσότερες, μικρότερες ή ακόμη και άτοκες δόσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση για να μεταπηδήσουν από την πάγια ρύθμιση στη ρύθμιση των κορονοχρεών είναι:
– οι οφειλέτες να είχαν κλείσει με κρατική εντολή οποτεδήποτε στο διάστημα από 27 Οκτωβρίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021
– οι οφειλές να είχαν βεβαιωθεί κατά το διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021, έληξαν κατά το διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 και έχουν υπαχθεί από 27.10.2020 έως την 5.11.2021 σε πάγια ρύθμιση του ν.4152/2013, υπό τον όρο ότι η ρύθμιση αυτή βρίσκεται σε ισχύ κατά την 5.11.2021.
Από τα 8,3 δισ. ευρώ των κρατικών δανείων που χορηγήθηκαν στις επιχειρήσεις η κυβέρνηση έχει χαρίσει τα 5,3 δισ. ευρώ. Από τα 3 δισ. ευρώ που ανέρχεται το βεβαιωθέν ποσό της επιστρεπτέας εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 2,3 δισ. ευρώ. Mέχρι τώρα υπήρχαν σενάρια που προέβλεπαν πρόσθετες παρεμβάσεις στην επιστρεπτέα προκαταβολή με κούρεμα ακόμα 100% της επιστρεπτέας προκαταβολής στις επιχειρήσεις της εστίασης και μεγαλύτερη μείωση των ποσών που θα πρέπει να επιστρέψουν οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με το πλαίσιο που νομοθέτησε η κυβέρνηση και είναι σε ισχύ, όσοι έλαβαν επιστρεπτέες προκαταβολές σε οποιονδήποτε από τους 7 κύκλους, υποχρεούνται να επιστρέψουν ένα μέρος τους, που προκύπτει μετά από εκπτώσεις, σε 60 μηνιαίες δόσεις αρχής γενομένης από τις 30 Ιουνίου 2022 και μετά.
Επίσης, παρέχεται πρόσθετη έκπτωση ύψους 15% όσοι επιστρέψουν το ποσό που τους αναλογεί, εφάπαξ, μέχρι την 31η Μαρτίου 2022.
Τα ποσά της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι κουρεμένα έως και 75% και με τα σημερινά δεδομένα ισχύουν τα εξής:
1. Επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, έχουν θετικά ακαθάριστα έσοδα το 2019 και έχουν τηρήσει τη ρήτρα περί διατήρησης των θέσεων εργασίας επιστρέφουν:
- Το 25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ξεπερνάει το 70% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημιές προ φόρων το 2020.
- Το 33,3% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ανέρχεται τουλάχιστον σε 30% και ως 70% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση καταγράφει ζημιές προ φόρων το 2020.
- Το 50% της ενίσχυσης για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις
2. Επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 ή άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 ή έχουν μηδενικά ακαθάριστα έσοδα το 2019 και έχουν τηρήσει τη ρήτρα περί διατήρησης των θέσεων εργασίας επιστρέφουν:
- Το 25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ξεπερνάει το 30% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημιές προ φόρων το 2020.
- Το 33,3% της ενίσχυσης για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr