Οι ιδιωτικοποιήσεις που μεταφέρονται για το 1ο εξάμηνο του 2022
Μία σειρά ιδιωτικοποιήσεων που θα έπρεπε να ολοκληρωθούν φέτος μεταφέρονται πλέον για το 1ο εξάμηνο του 2022. Πρόκειται για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΛΑΡΚΟ, τους τρεις διαγωνισμούς, για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης (Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης) και της Ηγουμενίτσας (Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας), οι διαγωνισμοί για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και για την επένδυση στις Γούρνες Ηρακλείου.
Ας περιγράψουμε σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι παραπάνω ιδιωτικοποιήσεις
ΛΑΡΚΟ
Αρχές 2022 θα οδηγηθούμε στην ανακήρυξη του ιδιοκτήτη της ΛΑΡΚΟ με τη κορύφωση των αντιδράσεων από τους εργαζομένους. Στη Β’ φάση του διαγωνισμού για τη μίσθωση του μεταλλευτικού εργοστασίου στη Λάρυμνα, των μεταλλείων στη Λάρυμνα και το Λούτσι και μεταλλευτικών δικαιωμάτων και άλλων περιουσιακών στοιχείων ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία μισθώνονται στην«Γενική Μεταλλευτική και Μεταλλουργική Ανώνυμη Εταιρεία ΛΑΡΚΟ», προκρίθηκαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά): 1) COMMODITY & MINING INSIGHT IRELAND LIMITED, 2) GEK TERNA S.A. – AD HOLDINGS AG, 3) MYTILINEOS S.A., 4) SOLWAY INVESTMENT GROUP LIMITED, 5) THARISA PLC, 6) TRAFIGURA GROUP Pte Ltd. Σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες από τους έξι αρχικά ενδιαφερόμενους δεσμευτικές οικονομικές προσφορές θα καταθέσουν οι τρεις.
Λιμάνια Αλεξανδρούπολης-Καβάλας-Ηγουμενίτσας
Το πιο σημαντικό λιμάνι αυτού του διαγωνιστικού κύκλου που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Ο διαγωνισμός θα προχωρήσει με πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του λιμανιού, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή που αναπτύσσεται ένας μεγάλος ενεργειακός κόμβος φυσικού αερίου. Υπενθυμίζεται ότι η Gastrade θα θέσει στην περιοχή σε λειτουργία πλωτό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης. Για το λιμάνι αίτηση ενδιαφέροντος έχουν καταθέσει το αμερικανικό fund Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία Cameron Goldair Cargo και Bollore Africa Logistics, η κοινοπραξία Black Summit Financial Group, Euroports, EFA Group και ΓΕΚ Τέρνα, καθώς και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, ο οποίος πλέον ελέγχεται από εταιρεία συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.
Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας έχει στη διαχείρισή του τέσσερα λιμάνια στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας: του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», του Εμπορικού Λιμένα «Φίλιππος Β’» στη Νέα Καρβάλη, του Λιμένα Ελευθερών και του Λιμένα Κεραμωτής Για το λιμάνι φάκελο έκφρασης ενδιαφέροντος έχουν καταθέσει οι Pfic Ltd, Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία Imerys, Goldair και I.M.G., ηκοινοπραξία Black Summit -EFA Group και ΓΕΚ Τέρνα και ο ΟΛΘ. Στην άλλη άκρη της Εγνατίας Οδού, στο Ιόνιο πέλαγος βρίσκεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Από το συγκεκριμένο λιμάνι περνάει όλη η επιβατική κίνηση της Αδριατικής, καθώς και τα φορτηγά και οχήματα, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τρεις μαρίνες που διαχειρίζεται. Για το λιμάνι, που θεωρείται κόμβος για τα πλοία τύπου ro pax, έχουν καταθέσει αίτηση ενδιαφέροντος: ο όμιλος Attica, οι Danthia Shipping MARG, Portek International, Quintana Infrastructure & Development, Αιγαίον Όιλ, η κοινοπραξία Archirodon ANEK και Trident Hellas, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed με Μινωικές Γραμμές και ο ΟΛΘ.
Λιμάνια Ηρακλείου και Βόλου
Για το λιμάνι Ηρακλείου το ενδιαφέρον είναι κυρίως η κρουαζιέρα, όπου το συγκεκριμένο λιμάνι έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί ως ο δεύτερος, μετά τον Πειραιά, κόμβος κρουαζιέρας στη χώρα μας, αλλά και το επιβατηγό - οχηματαγωγό τμήμα. Εφόσον το ΤΑΙΠΕΔ επιλέξει το μοντέλο παραχώρησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του λιμανιού, επενδυτικό ενδιαφέρον ενδέχεται να εκφράσει ο ιταλικός όμιλος Grimaldi που ελέγχει τις Μινωικές Γραμμές. Ωστόσο στο λιμάνι του Ηρακλείου, στην προ πανδημίας περίοδο, είχαν εστιάσει και μεγάλοι όμιλοι κρουαζιέρας, ενδιαφερόμενοι περισσότερο για την παραχώρηση της κρουαζιέρας.
Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα ακόμα για το οποίο έχει εκφραστεί δημόσια το αμερικανικό ενδιαφέρον (μαζί με Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, και Ηγουμενίτσα). Εξυπηρετεί γενικό φορτίο, εμπορευματοκιβώτια, ακτοπλοΐα, αλλά κρουαζιέρα. Επίσης εισάγεται από τολιμάνι και σκραπ για να χρησιμοποιηθεί ως πρώτη ύλη για χαλυβουργίες που λειτουργούν στην περιοχή. Είναι επίσης και το σημείο εξαγωγής μεταποιημένων προϊόντων χάλυβα και άλλων βιομηχανικών προϊόντων από μονάδες της Θεσσαλίας, ενίοτε ακόμη και προς τις ΗΠΑ. Για την επόμενη μέρα στο λιμάνι έχει εκφραστεί εκτός από το αμερικανικό και ισραηλινό ενδιαφέρον.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr