Χαρακτηριστικά, όπως τόνισε ο κ. Καραβίας,. «μετά την πανδημία, η οικονομία βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής, σε ένα μεταίχμιο. Με την προοπτική της ανάκαμψης, τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεγάλες προκλήσεις, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η κλιματική αλλαγή και η ένταση των ανισοτήτων. Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή που θα επαναπροσδιοριστεί η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη και θα κριθεί εάν θα μπορέσουμε να χτίσουμε ένα νέο παραγωγικό πρότυπο, τις βάσεις για μακροπρόθεσμη και κοινωνικά ισορροπημένη ευημερία.»
«Για να το πετύχουμε υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Θα αναφερθώ στις τρεις πιο βασικές - αλληλένδετες, αλλά που απαιτούν ξεχωριστή στρατηγική και στόχευση» σημείωσε ο CEO της Eurobank και τόνισε:
«Πρώτον, η ανάπτυξη. Τα μηνύματα του 2021 είναι αισιόδοξα. Αλλά δεν έχει τόσο σημασία εάν η ανάπτυξη εφέτος θα είναι 6 ή 7 ή 8%. Σημασία έχει να έχουμε μια μακρά περίοδο διαρκούς ανοδικού κύκλου, ένα μέσο ρυθμό μεγέθυνσης της τάξης του 3,5-4% τουλάχιστον έως το 2026.
Δεύτερη προϋπόθεση, όχι οποιαδήποτε ανάπτυξη, αλλά μία που βασίζεται στις επενδύσεις και αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου. Με κάπως πιο τεχνικούς όρους, η κάλυψη του επενδυτικού κενού των 100 δις. που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κρίσης.
Τέλος, τρίτη προϋπόθεση αποτελεί η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας για την Ελλάδα. Θα επισφραγίσει την ανάκτηση της εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας και θα ανά-τροφοδοτήσει τον ενάρετο κύκλο της ανάπτυξης.»
«Τι σημαίνουν αυτά για μια τράπεζα, για τη Eurobank» διερωτήθηκε ο κ. Καραβίας και είπε:.» Θεωρούμε, ότι ο επιχειρησιακός μας σχεδιασμός δεν αποβλέπει μόνο στη δημιουργία αξίας για τους πελάτες, τους εργαζομένους και τους μετόχους μας αλλά εντάσσεται οργανικά στην στοχοθεσία για την ελληνική οικονομία και αποκτά κοινωνικό πρόσημο στο πλαίσιο της ευρύτερης εθνικής προσπάθειας για βιώσιμη ευημερία. Πρέπει να υπηρετεί την επιτυχία των τριών εμβέλειας στόχων που προανέφερα.»
Πυλώνες
«Ας δούμε, λοιπόν, τι κάναμε και τι κάνουμε στη Eurobank»ανέφερε ο κ. Καραβίας και τόνισε:
«Πρώτα από όλα, πιστεύω ότι ήδη αναγνωρίζεται ευρύτερα η συνεισφορά μας στην απαλλαγή από το βάρος των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Τα αποτελέσματά μας αυτό το τρίμηνο αποτελούν ένα ορόσημο για την Τράπεζά μας, αλλά και για το τραπεζικό σύστημα. Ο δείκτης ΝΡΕ πέφτει κάτω από το 7,5% - για πρώτη φορά μονοψήφιος από την έναρξη της κρίσης. Αντλούμε μεγάλη ικανοποίηση από το γεγονός ότι ανοίξαμε ένα δρόμο που ακολούθησαν όλοι, συνεισφέροντας ώστε στα τέλη του 2022 ο μονοψήφιος δείκτης ΝΡΕ να αφορά το σύνολο του κλάδου. Αυτή είναι η δική μας συμβολή σε ένα γεγονός που ανοίγει το δρόμο για την επαναφορά της επενδυτικής βαθμίδας στη χώρα. Και άποψη μας είναι ότι για την επίτευξη αυτού του στόχου πρέπει να συ στρατευτούμε όλοι το 2022, κυβέρνηση, ΤτΕ και τράπεζες.
Επόμενος πυλώνας: η στήριξη της ανάπτυξης. Είμαστε και θα είμαστε παντού στα μεγάλα έργα υποδομών - από το Ελληνικό μέχρι όσα δρομολογούνται και θα υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 10ετίας. Θεωρούμε ότι η χρηματοδότηση από εμάς τέτοιων έργων είναι μέρος της κοινωνικής ευθύνης μας, στο πλαίσιο της συμβολής μας για την εξάλειψη του επενδυτικού κενού της χώρας και αλλαγής του παραγωγικού προτύπου. Και είμαστε στο πλευρό των επιχειρήσεων που θα εκπονήσουν επενδυτικά σχέδια στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης ή και εκτός αυτού, στην ενέργεια, στον τουρισμό, στη μεταποίηση, στο real estate και στα έργα υποδομής, σε όλους χωρίς εξαίρεση τους τομείς της οικονομίας..
Όμως, η διάχυση της ανάπτυξης προϋποθέτει και μια νέα αντίληψη για την τραπεζική, τον άλλο πυλώνα του σχεδιασμού μας. Μας κατηγορούν ότι η κρίση μας έκανε γραφειοκρατικούς, άκαμπτους, εσωστρεφείς. Και έχουν δίκιο. Στο σημείο αυτό πρέπει να κάνουμε τις επιλογές μας, που μόνο ο χρόνος θα δικαιώσει ή θα απορρίψει. Ποια θα είναι η σχέση μας με τους πελάτες μας; Η Eurobank έχει πάρει τις αποφάσεις της. Το νέο μοντέλο που επιλέξαμε και υλοποιούμε ήδη είναι τεχνολογικά υποβοηθούμενο αλλά ανθρωποκεντρικό. Για να είναι ξεκάθαρο: δεν θα γίνουμε μια ψηφιακή τράπεζα. Δεν πιστεύουμε στην υποκατάσταση των ανθρώπων μας από ένα chatbox. Ταυτόχρονα, όμως, αγκαλιάζουμε την τεχνολογία, επενδύουμε σε αυτήν, εντάσσουμε στη δουλειά μας τις ευκολίες της, όπως θα αναφέρει σε λίγο και ο Σταύρος Ιωάννου. Αυτό το υβριδικό μοντέλο το ονομάζουμε phygital. Η λέξη είναι κι αυτή ένα υβρίδιο, ενώνει το physical, την προσωπική, άμεση σχέση με τον πελάτη, με το digital, το νέο ψηφιακό κόσμο στον οποίο ζούμε και λειτουργούμε. Τι σημαίνει αυτό το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης για τους πελάτες μας, πως αυτό θα γίνει στοιχείο της συμπεριληπτικής ανάπτυξης (inclusive growth)».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr