“Μέσα από τέτοιες είδους υπηρεσίες το κράτος μπορεί να ξανακερδίσει ένα κομμάτι της χαμένης εμπιστοσύνης δεκαετιών του πολίτη και αυτό είναι πολύ σημαντικό”, τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, μιλώντας στο 14ο συνέδριο του ECR με τίτλο “Το μέλλον μας Τώρα: Αποτελεσματική ανταπόκριση σε έναν κόσμο που αλλάζει”, που αναφέρθηκε και στη διαδικτυακή πύλη του gov.gr.
Το κράτος πρέπει να επανασυσταθεί ως μια πλατφόρμα σημείωσε ο Υπουργός: “για μας αυτό είναι το νέο πρόσωπο του κράτους, για εμάς εν τέλει το κράτος πρέπει να λειτουργεί σαν μια εφαρμογή, όπου ο πολίτης αλληλεπιδρά μαζί του ίσως και σε κάποιες περισσότερες εφαρμογές, όταν μιλάμε για το σύστημα υγείας. Το κράτος πρέπει να επανασυσταθεί ως μια πλατφόρμα στην οποία αλληλεπιδρούμε μαζί του”, τόνισε.
Αναφερόμενος στη διαδικτυακή πύλη gov.gr σημείωσε ότι αποτελεί την κεντρική μεταρρύθμιση αυτής της κυβέρνησης στην ψηφιακή σφαίρα. “Πρέπει να συνεχίσουμε με ακόμα μεγαλύτερο βηματισμό, για να μπορέσουμε όχι μόνο να καλύψουμε την απόσταση που σε ένα επίπεδο την έχουμε καλύψει σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, που - σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte - η σύγκλιση έχει επιτευχθεί στο Δημόσιο, όχι στα υπόλοιπα”.
Περιττά κόστη
Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε πως όταν ξεκίνησε το όλο εγχείρημα υπήρχε σκεπτικισμός σχετικά με το πόσο εφικτό είναι. “Σήμερα όλοι βλέπουν ότι είναι εφικτό, καθώς, ανάμεσα σε άλλα, το gov.gr έχει περίπου 1.300 υπηρεσίες. Αυτό δείχνει ότι με τον τρόπο αυτόν μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα του κράτους δεκαετιών, όπως τόνισε, σε σχέση με το περιττό κόστος της γραφειοκρατίας”.
Κάνοντας έναν απολογισμό των ψηφιακών συναλλαγών, που παρέχει το Δημόσιο, σημείωσε ότι ο αριθμός από 8,8 εκατομμύρια το 2018, έφτασε τα 150 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές μόλις σε ένα εξάμηνο το 2021, με την εκτίμηση ότι για το τρέχον έτος οι ψηφιακές συναλλαγές θα ξεπεράσουν τα 300 εκατομμύρια.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο Εθνικό Σύστημα Εμβολιασμού, σημειώνοντας ότι όταν σχεδιάστηκε είχε ως επίκεντρο τον πολίτη και το πώς θα εξυπηρετηθεί καλύτερα, δηλαδή το πόσο πιο εύκολα θα κλείνει το ραντεβού για να εμβολιαστεί μέσα από τέσσερα συγκεκριμένα κανάλια, δύο ψηφιακά και δύο μη ψηφιακά. “Αυτό δείχνει ότι ο σχεδιασμός έγινε “πολιτοκεντρικά”, έγινε δηλαδή το ανάποδο απ’ ότι γίνεται συνήθως στην παροχή των κρατικών υπηρεσιών, όπου μπαίνει συνήθως το κράτος στο επίκεντρο”, υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr