Η ευκαιρία είναι ο κύριος μοχλός της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Συνήθως οι ιδέες δεν είναι καινούργιες, αλλά συχνά υπάρχει και καινοτομία. Οι δραστηριότητες όμως περιορίζονται κυρίως μέσα στην Ελλάδα και απουσιάζει το business plan.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε έρευνα της «Λέσχης Επιχειρηματικότητας» που έγινε από την MRB και την KANTOR σε δείγμα Ελλήνων επιχειρηματιών για την «ταυτότητα» της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της KANTOR κ. Κ. Μητρόπουλο, η ελληνική επιχειρηματικότητα στηρίζεται αρχικά σε οικογενειακά κεφάλαια και χαρακτηρίζεται από έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Ο ίδιος τόνισε ότι συνήθως η αρχική επιτυχία ξεπερνάει τους ιδρυτές της επιχείρησης, λόγω ελλειμμάτων στη διαχείριση και στην προσαρμοστικότητα στις αλλαγές του περιβάλλοντος. Η πρύτανης του London Business School Dr. Laura Tyson εξήγησε από την πλευρά της, ότι η επιχειρηματικότητα δεν διδάσκεται, όμως η μόρφωση και η εκπαίδευση συμβάλλουν στη βελτίωση των δεξιοτήτων του επιχειρηματία στη διοίκηση, στα χρηματοοικονομικά και στη στρατηγική. Ως ακαδημαϊκός και ερευνήτρια ενδιαφέρεται για το πώς η πολιτική, η κουλτούρα, οι θεσμοί, και η Παιδεία επιδρούν στην επιχειρηματικότητα και πως αυτή με τη σειρά της επιδρά σε αυτούς. Διαπιστώνει ότι η επιχειρηματικότητα έχει ως αφετηρία πολλές φορές την ανάγκη και όχι την ευκαιρία και τόνισε την καθοριστική σημασία των 4F (Founders, Family, Friends, Foolhearted strangers) στην χρηματοδότηση, παράγοντες οι οποίοι στην ΗΠΑ υποκαθιστούν το venture capital. Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Τεχνοδομικής κ. Αν. Καλλιτσάντσης επεσήμανε την ανάγκη να φέρουμε ως κοινωνία την επιχειρηματικότητα σε επίπεδο καθημερινότητας, γιατί συνήθως στην Ελλάδα μυθοποιούμε και απομυθοποιούμε γρήγορα. Αναφερόμενος στα στοιχεία του Global Entrepreneurship Monitor (GEM) για την Ελλάδα, είπε πως το 10,5% των νέων επιχειρήσεων επιβιώνει μετά την πρώτη τριετία, ποσοστό που θεωρείται καλό. Υποστήριξε δε πως η επιχειρηματικότητα δεν διδάσκεται, αλλά διδάσκονται οι τεχνικές της. Ο διευθύνων σύμβουλος της Golden Union Shipping Co. S.A, και αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης αναφέρθηκε στους παράγοντες επιτυχίας και παγκόσμιας πρωτοπορίας της ελληνικής επιχειρηματικότητας στη θάλασσα. «Στο κυρίαρχο περιβάλλον της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας σήμερα, πολλοί ήταν οι κλάδοι της παραγωγής που αιφνιδιάστηκαν. Η ναυτιλία όμως όχι, γιατί από τη φύση της πάντα αμφισβητούσε στην πράξη το εμπόδιο των οικονομικών συνόρων με εξαιρετική αντοχή στις διακυμάνσεις της διεθνούς οικονομίας, της πολιτικής και της ναυλαγοράς. Έτσι ο Έλληνας εφοπλιστής συνέχισε τη δουλειά του, προπορευόμενος μάλιστα, με άνεση αλλά και μέσα από σημαντικές προσαρμογές στα νέα δεδομένα, δηλ. τις ανάγκες άντλησης σημαντικών κεφαλαίων, τη τεχνολογία και το know-how» σημείωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr