Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2021 (έτος αναφοράς 2009=100,0) έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Μαρτίου 2021 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2020 προέκυψε μείωση 1,6%. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Μαρτίου 2020 με τον Μάρτιο 2019 δεν σημειώθηκε μεταβολή του Γενικού ΔΤΚ.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 1,2% έναντι αύξησης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 - Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 - Μαρτίου 2020 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019.
Μηνιαίες μεταβολές
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,2% τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
- Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 20,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
- 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
- 1,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν τις χειμερινές εκπτώσεις και λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 2,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, τυριά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.
- 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 0,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες
Ετήσιες μεταβολές
Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,6% τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
- Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, κατεψυγμένα λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι.
- 0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 16,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 1,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 1,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
- 0,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
- 1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
- 0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- 1,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.
- Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.
Εναρμονισμένος πληθωρισμός
Παράλληλα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2021 (έτος αναφοράς 2015=100,0) έχει ως εξής:
Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Μαρτίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 2,0% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 1,0% έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 - Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,9% έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 - Μαρτίου 2020 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr