Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει οι αυξήσεις των φορολογικών συντελεστών προκάλεσαν αύξηση των τιμών και μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. Με τον τρόπο αυτό ευνοήθηκαν μεν οι περιβαλλοντικοί στόχοι της χώρας, αλλά ενδεχομένως με κόστος σε όρους κοινωνικής ευημερίας, καθώς τα επίπεδα των συντελεστών και οι αυξήσεις τους δεν στηρίζονταν σε κάποια ανάλυση κόστους-οφέλους. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ τα έσοδα από ειδικούς φόρους στην Ελλάδα το 2018 ανήλθαν σε περίπου €9 δισ. Περίπου το ήμισυ αυτών των εσόδων (47%) προερχόταν από τη φορολόγηση των ενεργειακών προϊόντων
Όπως αναφέρεται οι δραστηριότητες που προκαλούν μεγαλύτερη επιβάρυνση πρέπει να φορολογούνται περισσότερο. Οι αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον θα πρέπει να τιμολογούνται λαμβάνοντας υπόψη π.χ. το διαφορετικό ενεργειακό ή ανθρακικό περιεχόμενο κάθε καυσίμου, προσέγγιση που ενισχύεται όσο αυξάνεται η ευκολία υποκατάστασης μεταξύ ενεργειακών προϊόντων, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές τελικά να παίρνουν αποφάσεις κυρίως με βάση το περιβαλλοντικό κόστος.
Στο μεταξύ στις επιπτώσεις αλλά και στις ευκαιρίες που αναδεικνύονται από την προσαρμογή στη νέα φορολογική κανονικότητα μετά την πανδημία, αναφέρθηκε ο Διευθυντής Φορολογικών & Τελωνειακών Θεμάτων του Ομίλου ΕΛΠΕ κ. Παναγιώτης Δαβέρος, κατά τη συμμετοχή του ως ομιλητής στο “7o Taxation Law Forum”.
Κατά την παρέμβασή του, ο Διευθυντής Φορολογικών & Τελωνειακών Θεμάτων του Ομίλου ΕΛΠΕ εισηγήθηκε την ανάπτυξη της τεχνολογίας στα φορολογικά και τελωνειακά θέματα και την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία σε συγκεκριμένα μέτρα, όπως η επέκταση δυνατότητος μεταφοράς φορολογικών ζημιών στα 10 έτη (ειδικότερα της κρίσιμης περιόδου απεριόριστα), η θέσπιση ομιλικής φορολόγησης (group taxation) ως επιπλέον κίνητρο και για την είσοδο νέων επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την αναθεώρηση του πλαισίου των ενδοομιλικών συναλλαγών στις νέες συνθήκες και συγκρίσεις (benchmarking).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr