"Ένα έργο που διαφημίστηκε ως η κατασκευή της Αθηναϊκής Ριβιέρας με τις θετικές επιπτώσεις του σε όλη την Αττική και τους κατοίκους της", αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Γιάννης Σγουρός.
"Ένα έργο 150 εκ ευρώ προϋπολογισμού, που ιστορικά είχε ξεκινήσει να συζητιέται στην Περιφέρεια Αττικής από το 2012, όταν και ρητά αποκλείστηκε η κατασκευή του από τους ίδιους πόρους της Περιφέρειας και αυτό όχι γιατί δεν αντιλαμβανόμασταν την σκοπιμότητα του έργου, αλλά λόγω του μεγέθους του, καθώς ένα τέτοιο φαραωνικό έργο θα απομυζούσε τους πόρους της Περιφέρειας σε βάρος όλων των υπολοίπων έργων σε όλους τους Δήμους της Περιφέρειας.
Επιλέχθηκε συνεπώς το έργο να προταθεί στο ΕΣΠΑ, χωρίς επιτυχία όμως, διότι το αίτημα απορρίφθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το έργο επανήλθε όταν άλλαξε η Διοίκηση το 2015, τότε που επιλέχθηκε η αρχή του «φαίνεσθαι» να έχει μεγαλύτερη αξία από του «είναι». Τότε λοιπόν άρχισε να διαφημίζεται η «Αθηναϊκή Ριβιέρα», που θα κατασκευαζόταν σε 2 χρόνια.
Τι έχουμε σήμερα μετά από 3 ½ χρόνια;
-
Το κόστος του από τα 73 εκ. € (αρχική σύμβαση) έχει ξεπεράσει τα 105 εκ. € μετά τη σύναψη τριών συμπληρωματικών συμβάσεων που αύξησαν το κόστος κατά 50 % (και όλα αυτά τα πληρώνουν οι πολίτες από την τσέπη τους)
Αναλυτικά: ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 150 εκ. ευρώ, η σύμβαση 73.045.305,24 ευρώ,
1η συμπληρωματική σύμβαση 6.313.080,41,
2η συμπληρωματική σύμβαση 22.580.000 ευρώ, δηλαδή σύνολο με την αρχική σύμβαση 109.564.385,41 ευρώ συν απολογιστικά γύρω στα 10 εκ. ευρώ.
Αρχική προθεσμία από 15/5/2017 για 21 μήνες δηλ. 15/2/2019 όπου θα τελείωνε.
-
Το έργο είναι ολοκληρωμένο κατά 75% με προθεσμία ολοκλήρωσης μέχρι τον Ιανουάριο του 2021.
-
Τα εργοτάξια τους τελευταίους μήνες υπολειτουργούν και οι πολίτες ταλαιπωρούνται από την κυκλοφοριακή συμφόρηση χωρίς παράλληλα να υπάρχει πρόσβαση και οπτική θέα στη θάλασσα από την πλευρά του Μοσχάτου.
Όλα αυτά και ενώ βρισκόμαστε μόνο στην Α φάση του έργου, χωρίς να υπάρχουν προβλέψεις από που θα χρηματοδοτηθεί η Β φάση του έργου, πότε θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και πότε θα αποδοθεί το σύνολο του έργου στους πολίτες.
Παράλληλα η διοίκηση του κου Πατούλη παρακολουθεί «αδιάφορη» τις εξελίξεις και σηκώνει τους ώμους της θεωρώντας ότι, οι αρχικές καταστροφικές επιλογές της κας Δούρου, δημιουργούν άλλοθι για την μετέπειτα διαχείριση.
Σε δηλώσεις του ο Γιάννης Σγουρός τόνισε ότι «σήμερα η Ριβιέρα έχει καταντήσει ένα βαρέλι χωρίς πάτο, όπου έχουμε ρίξει πάνω από 100 εκ ευρώ και δεν έχουμε φθάσει ούτε στο μισό του συνολικού έργου. Η περίοδος του άκρατου λαϊκισμού, των έργων χωρίς αντίκρισμα, έχει περάσει. Η ορθολογιστική κατανομή πόρων ώστε να μεγιστοποιείται το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η βασική αρχή που διέπει την κάθε Διοίκηση. Κοινώς τα χρήματα της Περιφέρειας Αττικής να πιάνουν τόπο. Πρακτική που εμείς υπηρετήσαμε με μεγάλη ευλάβεια.
Σήμερα διαπιστώνουμε μια αδράνεια και αδυναμία να διορθωθούν τα κακώς κείμενα. Με αυτές τις συμπεριφορές και ταχύτητες δράσης, σε συνδυασμό και με τις υπερδεσμεύσεις πόρων για έργα χωρίς χρήματα, θα χαθούν δυστυχώς και άλλα χρόνια και η Περιφέρεια Αττικής η μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας, των 5 εκ πολιτών θα χάσει την μεγάλη ευκαιρία της ανάπτυξης» και συμπλήρωσε «είναι άμεση και επείγουσα ανάγκη αφενός μεν το έργο να ολοκληρωθεί χωρίς άλλες καθυστερήσεις και αφετέρου να αναζητηθούν πηγές χρηματοδότησης που θα πάψουν να επιβαρύνουν τους φορολογούμενους πολίτες». "
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr