Μέσω της νέας υπηρεσίας θα εξυπηρετούνται άμεσα οι δικαιούχοι, χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στα κατάστημα του e-ΕΦΚΑ. Χαρακτηριστικό της καθυστέρησης των πληρωμών και την γενικότερης ταλαιπωρίας των πολιτών για τα έξοδα κηδείας είναι, σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ότι τον Αύγουστο του 2019 βρέθηκαν σε εκκρεμότητα περίπου 35.000 αιτήσεις στον τ. ΟΓΑ, «με τις οποίες δεν ασχολήθηκε ποτέ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας από το 2015!».
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, η διαδικασία απλοποιείται κι επιταχύνεται, με αποτέλεσμα να σταματούν οι καθυστερήσεις των πληρωμών, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό που θα αξιοποιηθεί σε άλλες κρίσιμες υπηρεσίες. Ειδικότερα, ο υπεύθυνος του γραφείου που αναλαμβάνει την τελετή θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, θα καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του θανόντος, τον ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ του δικαιούχου/επιμεληθέντος την κηδεία, θα συμπληρώνει τα στοιχεία του τιμολόγιου για την τελετή της κηδείας-ταφής και θα αναρτά το τιμολόγιο.
Η ηλεκτρονική αυτή διαδικασία συζητήθηκε και συμφωνήθηκε σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με τη συμμετοχή του υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση, του διοικητή του e-ΕΦΚΑ, Χρήστου Χάλαρη, και του προεδρείου της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών.
Παράλληλα, οι δικαιούχοι θα εισέρχονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ που φιλοξενείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), θα καταχωρούν τα προσωπικά τους στοιχεία και στη συνέχεια θα εκδίδεται σε πραγματικό χρόνο η απόφαση πληρωμής.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση μετασχηματίζεται η όλη η διαδικασία απόδοσης των εξόδων κηδείας, καταργείται η προσκόμιση χειρόγραφων παραστατικών και ληξιαρχικών πράξεων και καταβάλλεται άμεσα το ποσό στο λογαριασμό του δικαιούχου χωρίς τις καθυστερήσεις του παρελθόντος. Επιπλέον, με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία διασφαλίζεται η νομιμότητα και θωρακίζεται ο e-ΕΦΚΑ απέναντι σε υφιστάμενες πρακτικές διπλών καταβολών, εικονικών παραστατικών για τον ίδιο θάνατο εξαιτίας της έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των συστημάτων των τ. ταμείων.
Σε δήλωσή του, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννης Βρούτσης, σημειώνει πως «σήμερα, άλλη μία εστία ταλαιπωρίας για τους πολίτες κλείνει οριστικά. Δημιουργείται, για πρώτη φορά, ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ με την οποία απλοποιείται σημαντικά η υποβολή των ηλεκτρονικών, πλέον, εγγράφων για τα έξοδα κηδείας από του συγγενείς του θανόντος και δρομολογείται σε λίγες μόνο ημέρες η καταβολή των εξόδων κηδείας. Με αυτό τον τρόπο μπαίνει οριστικό τέλος στην αυτοπρόσωπη παρουσία στο Ταμείο, στη γραφειοκρατία και κυρίως στην πολυετή αναμονή για την πληρωμή των εξόδων κηδείας. Όλα, πλέον, θα γίνονται αυτόματα και οι πληρωμές των εξόδων κηδείας θα πραγματοποιούνται κάθε 15 μέρες. Με αυτή τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, αποδεικνύουμε στην πράξη ότι συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του πλαισίου εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr