«Γενικά είμαστε ευέλικτοι σε αυτό για να δούμε πώς η αγορά θα μπορέσει να ανασάνει» πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στον Real fm.
Στο υπουργικό το ν/σ για την ηλεκτροκίνηση
Παράλληλα, ο υπουργός έκανε γνωστό ότι στο αυριανό υπουργικό Συμβούλιο θα παρουσιαστούν οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στα κίνητρα που θα παρέχει το κράτος μέσω επιδοτήσεων στους αγοραστές ηλεκτρικών Ι.Χ., σκούτερ και ποδηλάτων, προωθώντας έναν νέο τρόπο μετακινήσεων. Επιπλέον, ο υπουργός προανήγγειλε την παράταση για τις εκκρεμείς οικοδομικές άδειες έως τα τέλη του 2022, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η κατασκευαστική δραστηριότητα.
Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση, σημείωσε πως «θα γίνει μια πρώτη συζήτηση αύριο στο υπουργικό συμβούλιο, ανακοινώσεις θα γίνουν αργότερα». Όπως είπε, τα τρία συναρμόδια υπουργεία (Περιβάλλοντος/Ενέργειας, Υποδομών/Μεταφορών και Οικονομικών) έχουν ήδη συμφωνήσει ως προς την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν. «Πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου, τα μικροσωματίδια και γενικότερα να βελτιώσουμε την ποιότητα της ατμόσφαιρας στα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν μπει στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Στα πιο προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη, Ολλανδία, Γερμανία κλπ, το 10% του στόλου των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά. Εδώ έχουμε μόνο μερικές εκατοντάδες».
Σύμφωνα με τον υπουργό, με ένα ειδικό πρόγραμμα θα υπάρξουν κίνητρα, που στόχο θα έχουν «να βοηθήσουμε όλους όσοι θέλουν να πάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να μπορούν να πάρουν με μία έκπτωση σε σχέση με τις τιμές της αγοράς. Η έκπτωση αυτή θα είναι σταθερή. Είτε πάρεις ένα ακριβό αυτοκίνητο, είτε ένα φθηνό, την ίδια έκπτωση θα πάρεις, διότι δεν θέλουμε να βοηθάμε τους πλουσιότερους» σημείωσε.
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής. Μας νοιάζει η νέα γενιά και ιδιαίτερα το ποδήλατο. Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα. Επομένως δεν μιλάμε για απόσυρση των αυτοκινήτων, όπως ορισμένοι κατά καιρούς είχαν πει, μιλάμε για ένα νέο τρόπο μετακινήσεων» εξήγησε.
Ο υπουργός διαβεβαίωσε πως θα προχωρήσει αμέσως η εγκατάσταση φορτιστών, τα «ηλεκτρικά βενζινάδικα», όπως ανέφερε. «Δεν μπορεί να τελεσφορήσει το μέτρο αυτό, αν δεν έχεις φορτιστές. Έχουμε αντίστοιχες συνεννοήσεις με τον ΔΕΔΔΗΕ, με τους δήμους κλπ. Το άλλο που επίσης σκεφτόμαστε είναι η υιοθέτηση ενός πακέτου κινήτρων, έτσι ώστε εδώ στην Ελλάδα να παράγονται φορτιστές και μπαταρίες για τα αυτοκίνητα αυτά, ώστε να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας. Διότι δεν μας νοιάζει απλά και μόνο να περάσουμε σε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης, μας ενδιαφέρει να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Στόχος είναι να υπάρχει και προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας σε αυτή την πολιτική, όχι μόνο στο περιβαλλοντικό, αλλά και στο αναπτυξιακό επίπεδο» είπε.
Νέος κύκλος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον»
Παράλληλα, επισήμανε πως προγραμματίζεται η διενέργεια τρίτου κύκλου του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», σε συνεννόηση με το υπουργείο Ανάπτυξης. «Θέλουμε να βγάλουμε τον τρίτο κύκλο Σεπτέμβριο-Οκτώβριο. Ο στόχος είναι να είναι 350 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε συνολικά οι τρεις κύκλοι - ένας με την προηγούμενη κυβέρνηση και δύο με εμάς - να πάνε στο 1 δισ.» ανέφερε. «Είναι ένα πρόγραμμα χρήσιμο για τα νοικοκυριά, γιατί βοηθάει τις επισκευές, την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών τους, αλλά χρήσιμο και για τον κατασκευαστικό κλάδο. Θα δουλέψουν χιλιάδες άνθρωποι με αυτό το πρόγραμμα. Είναι ένα πρόγραμμα με το οποίο είμαι κι εγώ προσωπικά συνδεδεμένος, διότι εγώ το ξεκίνησα το 2009 και θέλω να το στηρίξω. Είναι και ένα πρόγραμμα το οποίο το αγκαλιάζει ο Πρωθυπουργός. Είναι επίσης ενταγμένο στη γενικότερη ενεργειακή και περιβαλλοντικής μας πολιτική, γιατί έχει "πράσινο" πρόσημο» σημείωσε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr