Σημειώνεται ότι στην έρευνα έλαβαν μέρος 10.000 ενήλικοι από όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ και τους ζητήθηκε να απαντήσουν σχετικά με τον τρόπο που επηρεάστηκε η οικονομική τους ζωή από την πανδημία, αποκαλύπτοντας.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, πέρα από την υγεία, ο φόβος για την πορεία της οικονομίας είναι το μείζον για τους Έλληνες, με σχεδόν τους μισούς (45%) να φοβούνται για πιθανή αύξηση του κόστους διαβίωσης και το 31% να έχουν άγχος για το εργασιακό τους μέλλον. Οι φόβοι αυτοί σύμφωνα με την μελέτη εκδηλώνονται σε μεγαλύτερο ποσοστό σε άτομα ηλικιωμένα ή μέσης και άνω ηλικίας αλλά εμφανίζονται ίσες μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η συγκυρία έχει επιφέρει αύξηση της διάθεσης για αποταμίευση κάτι που δείχνει και το πόσο δύσκολο είναι μετά την άρση της καραντίνας να τονωθεί η καταναλωτική ζήτηση. Έτσι το 59% των Ελλήνων δήλωσε ότι πλέον αποταμιεύει περισσότερα χρήματα από ότι πριν την κρίση – βάζοντας στην άκρη περίπου 140 ευρώ επιπλέον τον μήνα. Το 81% των Ελλήνων παραδέχτηκε πως έχει αλλάξει τις συνήθειές του στα αγαθά που αγόραζε κάθε μήνα κι ενω τα ψώνια στο σουπερμάρκετ παραμένουν το μεγαλύτερο έξοδο όπως και πριν την πανδημία, στη δεύτερη και στην τρίτη θέση, όπου προηγουμένως βρίσκονταν η διασκέδαση, η μόδα και οι αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα αντίστοιχα, τώρα έχουν ανέλθει οι συνδρομές σε υπηρεσίες και delivery.
Η πανδημία πάντως ενίσχυσε και την τάση των ψηφιακών πληρωμών και μάλιστα με ανέπαφο τρόπο. Έτσι περισσότεροι από τους επτά στους δέκα (73%) των Ελλήνων δήλωσε ότι προτιμά τις ανέπαφες συναλλαγές και απομακρύνεται πλέον από τη χρήση μετρητών για λόγους υγιεινής και επιλέγουν την χρήση καρτών, mobile banking, internet banking και κάθε ψηφιακή δυνατότητα που τους παρέχουν οι τράπεζες.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr