Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι επιχειρηματικές προσδοκίες βελτιώνονται έντονα στη Βιομηχανία και ηπιότερα στις Υπηρεσίες, ενώ σημαντική ενίσχυση παρουσιάζει και η καταναλωτική εμπιστοσύνη, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2000.
Πάρα τις επιμέρους κλαδικές διαφοροποιήσεις, καταγράφεται αισιοδοξία για την πορεία της ζήτησης στο προσεχές χρονικό διάστημα, ενώ αμβλύνεται σημαντικά και η απαισιοδοξία στα νοικοκυριά. Συνολικά, φαίνεται πως στις επιχειρηματικές και καταναλωτικές μονάδες έχουν εμπεδωθεί οι ευνοϊκές συνθήκες από τις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία κατά τους τελευταίους μήνες και οι θετικές προοπτικές που έχουν δημιουργηθεί. Αυτές εκφράζονται, ανάμεσα στα άλλα, στη σταδιακή μείωση του κόστους χρηματοδότησης, φοροελαφρύνσεις, όπως και άλλες αναμενόμενες ευνοϊκές δημοσιονομικές παρεμβάσεις.
Θα είναι όμως κρίσιμο σε ποιο βαθμό θα επηρεάσουν το οικονομικό κλίμα οι εστίες ισχυρής αβεβαιότητας που προκύπτουν, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, η προσφυγική και μεταναστευτική κρίση, η επιδημία κορονοϊού και οι υποτονικοί και επιβραδυνόμενοι ρυθμοί ανάπτυξης στην ευρωπαϊκή οικονομία και άλλους εμπορικούς εταίρους. Καθώς το μεγαλύτερο τμήμα της πρωτογενούς έρευνας πραγματοποιήθηκε πριν την έξαρση των σχετικών φαινομένων στο τέλος του μήνα, αυτές οι εξελίξεις, σε συνδυασμό και με την οικονομική πολιτική αναμένεται να επηρεάσουν τις προσδοκίες κατά το επόμενο χρονικό διάστημα, επισημαίνει ο ΙΟΒΕ.
Αναλυτικότερα:
Στη Βιομηχανία, το αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση περιορίστηκε οριακά, ο δείκτης των εκτιμήσεων για τα αποθέματα υποχώρησε αισθητά και οι προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες μεταβλήθηκαν αισθητά.
Στις Κατασκευές, οι αρνητικές προβλέψεις για το πρόγραμμα παραγωγής ενισχύθηκαν αισθητά, σε αντίθεση με τις αρνητικές προβλέψεις για την απασχόληση οι οποίες υποχώρησαν έντονα.
Στο Λιανικό Εμπόριο, οι θετικές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις μεταβάλλονται ήπια, όπως και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους, ενώ τα αποθέματα αποκλιμακώνονται έντονα.
Στις Υπηρεσίες, οι θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων ενισχύθηκαν ήπια, όπως και οι αντίστοιχες για την τρέχουσα ζήτηση, ενώ οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή της κινήθηκαν εντονότερα ανοδικά.
Στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, οι προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας αλλά και την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους ενισχύονται, όπως και οι εκτιμήσεις για μείζονες αγορές και η πρόθεση για αποταμίευση.
Ευρωζώνη
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος ενισχύθηκε ήπια τον Φεβρουάριο στην Ευρωζώνη, καθώς αυξήθηκε κατά 0,9 μονάδες, στις 103,5 μονάδες ενώ στην ΕΕ η αύξηση ήταν λίγο μικρότερη, κατά 0,5 μονάδες, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις 103,0 μονάδες.
Η ενίσχυση του δείκτη στην Ευρωζώνη οφείλεται κυρίως στην βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης (+1,5) και σε μικρότερο βαθμό στην βελτίωση των προσδοκιών στην Βιομηχανία (+0,9) ενώ στις Υπηρεσίες (+0,2) και στο Λιανικό εμπόριο (-0,1) οι προσδοκίες παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες και στις Κατασκευές (-0,5) παρατηρήθηκε μικρή εξασθένιση.
Όσον αφορά στις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, ο δείκτης ενισχύθηκε περισσότερο στην Ολλανδία (+2,0) και στην Γαλλία (+1,9) και λιγότερο στην Ισπανία (+1,2). Αντίθετα, μεταβλήθηκε ήπια στην Γερμανία (+0,6) και παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος στην Ιταλία (+0,0).
Στο συνοδευτικό υλικό η αναλυτική έρευνα του ΙΟΒΕ
- BCS_04032020_REP_GR.pdf (147 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr