Αυτό ανέφερε χτες βράδυ ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους για τα θέματα του κλάδου.
«Στις Κασσάνδρες που λένε ότι θα πάει στα ύψη το πετρέλαιο θέρμανσης ενημερώνουμε ότι, με βάση τα σημερινά δεδομένα, η τιμή θα είναι κατά 11% χαμηλότερη σε σχέση με την τιμή που ξεκίνησε πέρυσι να διατίθεται και 10% από αυτή που τελείωσε. Η τιμή θα είναι στο 1,02 ευρώ από 1.146 στην αρχή της σεζόν και 1,50 στο τέλος της» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι παρόλο που πέρυσι η αγορά έδειξε λόγω καιρού να ανακάμπτει (αύξηση 20% στο πετρέλαιο θέρμανσης) η ζήτηση σε σχέση με πριν την κρίση έχει μειωθεί κατά 70%. Όπως είπε η διασφάλιση αυξημένων πόρων για το επίδομα θέρμανσης και χαλάρωσης των κριτηρίων για την ένταξη νοικοκυριών στο καθεστώς επιδότησης μπορεί να δώσει ανάσα ζωής στην αγορά. Επιπλέον για το πετρέλαιο θέρμανσης ο κ. Αληγιζάκης ζήτησε να μπει και στο καθεστώς του μεταφορικού ισοδυνάμου.
Αναφερόμενος μάλιστα στο ίδιο θέμα ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Ρομπέρτο Καραχάνας ζήτησε από την κυβέρνηση διπλασιασμό των διαθέσιμων κονδυλίων (πέρυσι ήταν στα 57 εκατομμύρια ευρώ) και άρση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και κριτηρίων μέχρι το όριο οικογενειακού εισοδήματος των 50.000 ευρώ. Μια τέτοια κίνηση, όπως τόνισε ο κ. Καραχάνας, θα διασφαλίσει έσοδα για το κράτος, θα προστατέψει το περιβάλλον από την αιθάλη λόγω καύσεων άλλων υλικών και θα διασφαλίσει θέσεις εργασίας στον κλάδο, που μαστίζεται από την ύφεση και την παραβατικότητα. Σημειώνεται ότι η αγορά έχει χάσει το 50% ενώ πλέον τα πρατήρια είναι κοντά στα 4.500 από 7.000 που ήταν προ κρίσης.
Σε σχέση με τα θέματα της παραβατικότητας ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ για άλλη μια φορά έθεσε το ζήτημα των ελέγχων και της ολοκλήρωσης του συστήματος εισροών εκροών αλλά και ενίσχυσης των ΚΕΔΑΚ. Ειδικά για το σύστημα εισροών εκροών έκανε λόγο για σημαντικά κενά που το καθιστούν μη λειτουργικό 10 χρόνια μετά την εισαγωγή του. Όπως τόνισε «τον Απρίλη του 2019 ο νόμος προέβλεψε ότι θα πρέπει να περιμένουμε το τέλος του 2021 για πλήρη εφαρμογή. Ποιος μπορεί να περιμένει;» Ανέφερε, δε, ότι ακόμη εκκρεμεί η έκδοση μιας σειράς ΥΑ και ΚΥΑ για να γίνει το σύστημα λειτουργικό. «Το σύστημα δε λειτουργεί ικανοποιητικά και αυτό αφορά τον τρόπο αποστολής και τη διασταύρωση στοιχείων. Δεν μπορεί να διασταυρωθεί ό,τι στέλνουν οι πρατηριούχοι με τιμολόγια εταιριών γιατί εκκρεμεί η ΚΥΑ κι επίσης δεν υπάρχει προσωπικό στην ΓΓΠΣ ενώ και το λογισμικό έχει θέματα. Εκκρεμεί, επίσης, η ΚΥΑ για GPS σε βυτιοφόρα» τόνισε ο κ. Αληγιζάκης.
Μεταφορικό Ισοδύναμο
Τέλος για το μεταφορικό ισοδύναμο ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ σημείωσε ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία αλλά με κενά. Παράλληλα σημείωσε ότι εκκρεμεί η απόδοση επιδοτήσεων από το κράτος, ήδη από το καθεστώς που ίσχυε πριν το 2015. «Το 2002 καθιερώθηκε εισφορά 1,2% στη προ φόρων τιμή του καυσίμου για επιδότηση εταιριών για την παροχή υπηρεσίας σε απομακρυσμένες περιοχές. Το 2015 το κατήργησε το μέτρο αυτό η πολιτεία αλλά συνέχισε να εισπράττει το κράτος το σχετικό ποσό, με τις εταιρίες να συνεχίζουν να μεταφέρουν τα καύσιμα σε νησιά κτλ. Μάλιστα το NΣΚ με απόφαση υποστήριξε ότι δεν καταργήθηκε η υποχρέωση στήριξης. Ωστόσο το κράτος χρωστά τα ποσά του 2013 και 2014 σε επιδοτήσεις. Πρόχειρη μελέτη λέει ότι η οφειλή είναι στα 6 εκ. ευρώ. Γι’ αυτό έχουμε στραφεί με αγωγές κατά του κράτους.» Παράλληλα ο κ. Αληγιζάκης ανέφερε ότι σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς του μεταφορικού ισοδυνάμου υπάρχουν καθυστερήσεις στην καταβολή επιδοτήσεων καθώς εκκρεμούν τα ποσά Αυγούστου - Σεπτεμβρίου. Κι αυτό γιατί δεν έχει σχεδιαστεί ηλεκτρονική πλατφόρμα και η όλη διαδικασία γίνεται χειροκίνητα.»
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr