Η ΚΕΕ, για σειρά ετών, επιμένει σταθερά, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στη βελτίωση της νομοθεσίας στους τομείς της Επιχειρηματικής Χωροθεσίας και της απλοποίησης των διαδικασιών Αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Συχνά οι προσπάθειές της έχουν στεφθεί με επιτυχία με κορυφαίο παράδειγμα τον πρόσφατο Ν.4605/2019, όπου υιοθετήθηκε αυτολεξεί το σύνολο των προτάσεων που είχε υποβάλει. Η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται εντατικά με πυλώνα των επιδιώξεων της την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων (ΕΠ) και την οργάνωση και πολεοδόμηση των Άτυπων Συγκεντρώσεων Βιομηχανιών και Εφοδιαστικής που υπάρχουν σε εκατοντάδες διάσπαρτες πυκνώσεις στη χώρα.
Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, αξιολογήθηκαν από την ΚΕΕ 3 σημαντικές ενότητες (8+2) προτάσεων νομοθετικής πρωτοβουλίας, με την μορφή των “Quick Wins”, που μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί προς ψήφιση τον Σεπτέμβριο.
Οι προτάσεις αυτές αφορούν:
Α) στα Επιχειρηματικά Πάρκα
Β) σε σημειακές βελτιώσεις στις Στρατηγικές Επενδύσεις, και
Γ) στις Δημόσιες Συμβάσεις.
Ειδικότερα:
Α. Στην πρώτη ενότητα των Επιχειρηματικών Πάρκων, προτείνονται ρυθμίσεις, οι οποίες θα βελτιώσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον ανάπτυξης τους και συγκεκριμένα αφορούν:
α) στην επανεκπόνηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου Ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων της ΓΓΒ,
β) στη σημειακή αναθεώρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για τα Επιχειρηματικά Πάρκα
γ) στην επανένταξη των επενδύσεων των Επιχειρηματικών Πάρκων στις Στρατηγικές Ιδιωτικές Επενδύσεις
δ) στον ορισμό νέου τύπου διχωρικού Πάρκου για την υποστήριξη του τομέα της Εφοδιαστικής στα λιμάνια της χώρας.
ε) σε σημειακές βελτιώσεις της διοικητικής διαδικασίας για την απλοποίηση της αδειοδότησης των πάρκων
στ) στη δημιουργία των προϋποθέσεων για την άσκηση αρμοδιοτήτων αδειοδότησης επιχειρήσεων εντός ΕΠ από Φορείς ΕΔΕΠ
ζ) στην άρση των περιορισμών ίδρυσης νέων επιχειρήσεων μέσης όχλησης στην Αττική , αποκλειστικά εντός Επιχειρηματικών Πάρκων
η) στη δημιουργία ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ εποπτείας και παρακολούθησης της εξέλιξης ανάπτυξης ΕΠ στην Ελληνική επικράτεια.
Β. Στη δεύτερη ενότητα προτείνεται η θεσμοθέτηση προέγκρισης Στρατηγικής Επένδυσης, στο όνομα του Συμβούλου Ανάπτυξης, χωρίς απαραίτητα να υφίσταται πιστοποιημένο ενδιαφέρον επενδυτή.
Γ. Τέλος, στην ενότητα των Δημοσίων Συμβάσεων, προτείνονται ρυθμίσεις που θα επιτρέπουν στις επιχειρήσεις Τεχνικών Συμβούλων που είναι εγγεγραμμένες σε ένα από τα βιομηχανικά, επαγγελματικά ή εμπορικά μητρώα που τηρούνται στο κράτος – μέλος εγκατάστασης τους, όπως περιγράφεται στο Παράρτημα ΧΙ του Παραρτήματος Α του Ν. 4412/2016, να εκπονούν συγκεκριμένες αναπτυξιακές μελέτες και να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε δημόσιους φορείς, όπως ήδη κάνουν επί χρόνια. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4412/2016, οι παραπάνω επιχειρήσεις αποκλείονται από την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών – μελετών, καθώς αυτές φαίνεται ότι μπορούν να εκπονούνται αποκλειστικά, μόνο από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που κατέχουν αντίστοιχο μελετητικό πτυχίο και είναι εγγεγραμμένοι στα αντίστοιχα μελετητικά μητρώα του ΥΠΟΜΕΔΙ. Στο αναλυτικό υπόμνημα που κατατέθηκε στον υπουργό Ανάπτυξης και σε όλους τους συναρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς, για όλες τις ως άνω προτεινόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις διατυπώνονται οι σχετικές αιτιολογικές εκθέσεις και τα άρθρα νόμου, με την κατάλληλη νομοτεχνική επεξεργασία, έτοιμα να ενσωματωθούν στο ν/σ που θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση.
Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος εξέφρασε την απόλυτη βεβαιότητα και αισιοδοξία του, ότι μεγάλο μέρος των προτάσεων της Ένωσης, αν όχι όλες, θα κριθούν σημαντικές για την ανάπτυξη και θα υιοθετηθούν από την Κυβέρνηση για να ψηφιστούν εντός του Σεπτεμβρίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr