Στο πλαίσιο αυτό, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεργάστηκε για τη διερεύνηση της υπόθεσης με το αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, η οποία και προέβη σε καταλογισμό προστίμου στην ελεγχόμενη επιχείρηση, ύστερα από τη διενέργεια ελέγχων που επιβεβαίωσαν τους καταγγελτικούς ισχυρισμούς του καταναλωτή.
Σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας κερδίζουν συνεχώς έδαφος ειδικά στα νεανικά κοινά. Όπως μάλιστα αναφέρει στο Reporter.gr ιδιοκτήτης σειράς ψητοπωλείων στην Αθήνα «οι online παραγγελίες μέσω πλατφορμών αποτελούν ένα επιπλέον κανάλι πωλήσεων που μια επιχείρηση δεν μπορεί να αγνοεί σήμερα, στην digital εποχή. Βέβαια έχουν μια σημαντική προμήθεια που θα πρέπει να συνυπολογίσει ο επιχειρηματίας στο κόστος του και να δει αν τον συμφέρει συγκρίνοντας με τον επιπλέον τζίρο που διασφαλίζει».
Στην περίπτωση της παράβασης προφανώς υπήρξε παράνομη χρέωση με στόχο τη μεταφορά στον καταναλωτή της προμήθειας της πλατφόρμας κάτι που είναι παράνομο δεδομένου ότι απαγορεύεται από τον αγορανομικό κώδικα να υπάρχουν ή να προκύπτουν με οποιονδήποτε τρόπο σε ένα κατάστημα διαφορετικές τιμές πώλησης των αγαθών.
Για την αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε Σύσταση στην εταιρεία που διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, υποδεικνύοντας την ανάγκη διενέργειας εκτεταμένων δειγματοληπτικών ελέγχων επί των τιμοκαταλόγων των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων τους είναι ίδιες με εκείνες που ισχύουν για πώληση εντός των καταστημάτων τους και να αποφεύγονται, έτσι, περιστατικά αθέμιτων και κρυφών χρεώσεων εις βάρος των ανυποψίαστων καταναλωτών.
Η Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «Ο Συνήγορος του Καταναλωτή παρακολουθεί το θέμα σε ό,τι αφορά γενικότερα τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ώστε, εάν παρατηρηθεί συστηματικότητα τέτοιων παραβατικών φαινόμενων, να παρέμβει με πιο στοχευμένες Συστάσεις, και σε συνεργασία με τις αρμόδιες εποπτικές αρχές, προς τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Στόχος παραμένει πάντοτε είναι η αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών από τις κάθε είδους αθέμιτες εμπορικές πρακτικές».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr