Μετρητά ή κάρτες πληρωμών; Θα επικρατήσει η παράδοση και η συνήθεια ή η ευελιξία και η ευκολία; Ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού τείνει προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, πιστεύοντας ότι στο άμεσο μέλλον η χρήση των μετρητών θα μειωθεί σημαντικά ή ακόμα και θα εκλείψει, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας «Αγαπήστε Κάθε Μέρα».
Σήμερα...
Παρ όλο που οι μισοί σχεδόν Έλληνες (44%) είναι κάτοχοι καρτών πληρωμών, οι περισσότεροι επιλέγουν τα μετρητά για τις αγορές τους, και κυρίως για αγορές μικρής αξίας. Έτσι, επτά στους δέκα Έλληνες πληρώνουν με μετρητά για τα ψώνια στο super market, ενώ ποσοστό 92% των Ελλήνων προτιμά τα μετρητά, όταν διασκεδάζει. Από την άλλη πλευρά, οι κάρτες πληρωμών προτιμούνται για αγορές μεγαλύτερης αξίας, όπως για παράδειγμα για την αγορά ρούχων (71%) καιηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού (49%). Οι κάρτες πληρωμών «συνοδεύουν», επίσης, τους περισσότερους Έλληνες στα ταξίδια τους (53%), αφού προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία, ευελιξία και ασφάλεια.
Ο Νίκος Καμπανόπουλος, Αντιπρόεδρος & Γενικός Διευθυντής του γραφείου της Visa Europe στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά: «Οι κάρτες πληρωμών έχουν σχεδιαστεί ώστε να εξυπηρετούν τους καταναλωτές στις συναλλαγές τους οπουδήποτε και οποτεδήποτε.
Είτε πρόκειται για αγορές μεγάλης αξίας είτε για καθημερινές μικρές συναλλαγές, όπως στο σούπερ μάρκετ, στο βενζινάδικο ή στο εστιατόριο, οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες προσφέρουν πάνω από όλα ευκολία. Τα παραπάνω αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι Έλληνες προς το παρόν δεν έχουν εξοικειωθεί πλήρως με τη χρήση των καρτών πληρωμών για τις καθημερινές τους συναλλαγές, κάτι που στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αποτελεί ήδη πραγματικότητα. Αναμένουμε, ότι καθώς το δίκτυο αποδοχής στην Ελλάδα διευρύνεται, οι κάρτες πληρωμών θα αποτελούν το κύριο μέσο συναλλαγών, από τη στιγμή που προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια και ευελιξία σε σχέση με τα μετρητά.»
Στο μέλλον...
Η εποχή πάντως που η χρήση των μετρητών θα μειωθεί δεν φαίνεται να είναι μακριά. Οι Έλληνες αναγνωρίζουν σε μεγάλο βαθμό τα οφέλη των καρτών πληρωμών και δηλώνουν σε ποσοστό 83% ότι οι κάρτες προσφέρουν ταχύτητα στις συναλλαγές και απλοποιούν τις διαδικασίες, είναι βολικές (79%) και παρέχουν ασφάλεια (52%). Σχεδόν 1 στους 2 προβλέπει, επίσης, ότι η χρήση των μετρητών θα μειωθεί σημαντικά σε λίγα χρόνια, ενώ αρκετοί (39%) είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι θα έρθει η εποχή που θα έχουμε μόνο κάρτες στο πορτοφόλι μας.
«Μακροπρόθεσμος στόχος της Visa Europe είναι να αντικαταστήσει σταδιακά τα μετρητά με τις κάρτες πληρωμών για όλες τις συναλλαγές. Το γεγονός ότι η πλειοψηφία του πληθυσμού αποδέχεται και αναγνωρίζει τα οφέλη των καρτών πληρωμών, είναι ένα θετικό στοιχείο που μας κάνει να πιστεύουμε ότι ο στόχος μας είναι εφικτός ακόμα και στην Ελλάδα. Εξάλλου, η εξέλιξη της τεχνολογίας στον συγκεκριμένο τομέα οδηγεί στην ανάπτυξη και προσφορά καινοτομικών προϊόντων με κεντρικό άξονα τη διευκόλυνση της καθημερινής μας ζωής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι κάρτες για ανέπαφες συναλλαγές. Με μια απλή κίνηση μπροστά από το ειδικό τερματικό θα μπορούμε εύκολα και γρήγορα να πληρώνουμε στα διόδια, για τον πρωινό καφέ ή την εφημερίδα μας. Κάτι τέτοιο θα σήμανε το τέλος των "ενοχλητικών" κερμάτων στις τσέπες μας, του χρόνου αναμονής στα ταμεία ή ακόμα και τα λάθος ρέστα,» συμπλήρωσε ο κύριος Καμπανόπουλος.
Αντίστοιχη έρευνα στην Αγγλία καταγράφει σταδιακή μείωση της χρήσης των μετρητών (τα τελευταία δέκα χρόνια η χρήσημετρητών έχει μειωθεί από 74% σε 63%), ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών σε οκτώ χρόνια από σήμερα περισσότερες από τις μισές συναλλαγές θα γίνονται με κάρτες.
Σε αυτή την εξέλιξη συμβάλλει ιδιαίτερα η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και της χρήσης του Internet. Αντίθετα στην Ελλάδα, παρ όλο που αναγνωρίζεται η χρηστικότητα των καρτών πληρωμών για αγορές μέσω του διαδικτύου (ποσοστό 51%), μόλις 11% των Ελλήνων θεωρούν πιθανό να χρησιμοποιήσουν το Internet για αγορές.
Ο κύριος Καμπανόπουλος αναφέρει σχετικά: «Εκτός από τ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr