Ο κ. Στάνιτσεφ δήλωσε οτι η Βουλγαρία δεν έχει ακόμη αποφασίσει το ποιος θα διαχειρίζεται το βουλγαρικό μερίδιο, ενώ την ίδια ώρα εχει δεχθεί πολλές προτάσεις για να το πουλήσει.
Τα 35 με 45 εκατ. ευρώ έσοδα από τον αγωγό δεν έχουν μεγάλη συνεισφορά στην οικονομία της χώρας. Οπότε, ο αντίκτυπος από την ενδεχόμενη πώληση δεν θα είναι σοβαρός, δήλωσε ο κ. Στάνιτσεφ.
Κύκλοι της αγοράς σχολίαζαν οτι ένα τέτοιο ενδεχόμενο αλλάζει αρδην τη φυσιογνωμία του αγωγού, καθώς παραμένει ανοικτό το ποιος θα αγοράσει το βουλγαρικό μερίδιο. Υπενθυμίζεται ότι αμερικανικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει σοβαρό ενδιαφέρον να συμμετάσχουν, κάτι που αποτελεί και την εντονη επιθυμία των ΗΠΑ που δεν βλέπουν με καλό μάτι την ρωσική κυριαρχία στον ενεργειακό τομέα.
Ωστόσο, σημειολογικά θα πρέπει να επισημανθεί οτι οι δηλώσεις αυτές έγιναν στη Μόσχα αμέσως μετά την υπογραφή ιστορικής συμφωνίας για τη Βουλγαρία, μεταξύ της Bulgargaz και της Gazprom, η οποία προβλέπει την από κοινού ανάπτυξη δικτύων για τη μεταφορά ρωσικού αερίου είτε μέσω της FYROM προς την Ιταλία είτε μέσω Ρουμανίας στην Ουγγαρία και από εκεί στην Κεντρική Ευρώπη.
Η συμφωνία αυτή αναβαθμίζει σημαντικά το ρόλο της Βουλγαρίας, οσον αφορά την μεταφορά ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη.
Οι ιδιοι κύκλοι ανέφεραν πως πιθανόν η ρωσική πλευρά να εκτίμησε οτι η μεταφορά αερίου προς την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση, ιδιαίτερα μετά τις έντονες αμερικανικές πιέσεις και τα αλλεπάληλα αρνητικά σχόλια αμερικανών αξιωματούχων
Υπο αυτές τις προυποθέσεις, τόνισαν οι ίδιοι κύκλοι, δεν αποκλείεται με τον Α ή Β τρόπο το βουλγαρικό μερίδιο να περάσει υπό ρωσικό ελεγχο, ως αντάλλαγμα για τη ρωσική βοήθεια στην αναβάθμιση της Βουλγαρίας σε ενεργειακό κόμβο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr