Η γερμανική Die Welt παρουσίασε μέρος του σχεδίου και σύμφωνα με την DW αναδεικνύονται ως βασικές προτεραιότητες η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η άρση των capital control και η βελτίωση της τραπεζικής διακυβέρνησης.
Όσον αφορά τα κόκκινα δάνεια ειδικότερα και προκειμένου να επιταχυνθεί η εξυγίανση των τραπεζών, φέρεται να εξετάζεται τη δημιουργία μιας εταιρίας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων που θα βοηθά στην αξιολόγηση των κόκκινων δανείων.
Όπως σχολιάζει η Welt, το ερώτημα είναι πόσο πειστικά είναι τα προαναγγελθέντα μέτρα για δυνητικούς επενδυτές. Εξίσου σημαντικό για τους επενδυτές είναι με ποιο τρόπο θα εγκαταλείψει η Ελλάδα το τρέχον πρόγραμμα βοήθειας. Πάντως, όπως σημειώνεται, σε αντίθεση με το παρελθόν οι εμπλεκόμενοι δανειστές φαίνεται να αποτιμούν σήμερα πιο θετικά την κατάσταση στην Ελλάδα και να είναι ικανοποιημένοι από το βαθμό συνεργασίας την νυν κυβέρνησης.
Το «ολιστικό σχέδιο» ανάπτυξης της κυβέρνησης για μετά τα Μνημόνια
Κομμάτια του σχεδίου παρουσίασε και η Καθημερινή, σημειώνοντας πως το τελικό κείμενο έχει διορθωθεί δύο φορές, έπειτα από παρατηρήσεις των δανειστών. Μάλιστα την πρώτη φορά το επέστρεψαν με παρατηρήσεις 80 σελίδων στην Αθήνα.
Το σχέδιο για την αναπτυξιακή τράπεζα
Στο σχέδιο αναφέρεται ότι η δημιουργία μιας αναπτυξιακής τράπεζας «αναμένεται να προωθήσει μακροπρόθεσμες επενδύσεις και οικονομική ανάπτυξη, υποστηρίζοντας την επιχειρηματικότητα». Θα προσφέρει ρευστότητα και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την αναπτυξιακή πολιτική της χώρας, και για να στηρίξει αυτές τις δραστηριότητες, θα εκδίδει τίτλους και θα συγκεντρώνει κεφάλαια. «Η αναπτυξιακή τράπεζα δεν θα δέχεται καταθέσεις και θα επιδιώξει αρχικά την έμμεση χρηματοδότηση». Θα αποτελέσει εξέλιξη του ETEAN, το οποίο θα αναδιαρθρωθεί. Η αναπτυξιακή τράπεζα θα χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τα κεφάλαια που διαχειρίζεται μέχρι σήμερα και θα χρησιμοποιήσει επίσης υπάρχοντα κονδύλια από άλλους οργανισμούς (π.χ. TANEO). Δεν θα επικεντρωθεί στη λιανική τραπεζική, αλλά θα επιδιώξει να ενισχύει τις εμπορικές τράπεζες, τους ιδιώτες επενδυτές και άλλους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.
Φορολογία
Στο σχέδιο αναφέρεται ότι η μεγαλύτερη πρόκληση των επόμενων ετών είναι η δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού συστήματος φιλικού στις επενδύσεις, που θα είναι δίκαιο, απλό και αποτελεσματικό. Ενώ από τη μια αναφέρει ότι αυτό το σύστημα «θα πρέπει να εξασφαλίσει τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, η οποία αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια λόγω της μεγάλης δημοσιονομικής προσαρμογής», από την άλλη αναφέρει ότι «ο συνολικός φορολογικός συντελεστής στην Ελλάδα είναι σχετικά υψηλός, αλλά όχι τόσο υψηλός σε ευρωπαϊκή κλίμακα». Παρ’ όλα αυτά αναγνωρίζει ότι η σταδιακή μείωση της φορολογίας αποτελεί βασικό στόχο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά το σχέδιο δεν μπαίνει σε καμία λεπτομέρεια όσον αφορά το πώς θα γίνει η μείωση και πόση θα είναι.
ΕΝΦΙΑ
Οσον αφορά τον ΕΝΦΙΑ, στο σχέδιο αναφέρεται ότι μακροπρόθεσμα αναμένεται να αποδίδει έσοδα 2,65 δισ., ενώ στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός που θα προχωρεί σε τακτική αναπροσαρμογή των φορολογικών αξιών και σε περαιτέρω βελτιώσεις στο σύστημα φόρων ακίνητης περιουσίας, «ώστε οι τιμές να προσεγγίσουν τις πραγματικές αξίες της αγοράς των μεμονωμένων ακινήτων». Πάλι, όμως, δεν υπάρχει καμία πιο συγκεκριμένη αναφορά, αφήνοντας ερωτήματα για το κατά πόσον έχουν γίνει ποσοτικοποιήσεις αλλά και κατά πόσον υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο μείωσης της φορολογίας που επεξεργάζεται αυτήν τη στιγμή η κυβέρνηση.
Εργασιακά
Το σημείο που δημιουργεί τη μεγαλύτερη ανησυχία στους εκπροσώπους των θεσμών είναι τα εργασιακά, τα οποία εμφανίζουν πισωγυρίσματα σε δύο βασικές μεταρρυθμίσεις: στον κατώτατο μισθό και στις συλλογικές συμβάσεις. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τον κατώτατο μισθό, το σχέδιο αναφέρει πως «εξαιτίας των βελτιωτικών συνθηκών της ελληνικής οικονομίας και της αγοράς εργασίας, μπορεί να εξεταστεί προσεκτικά η αύξηση του κατώτατου μισθού». Ο νέος κατώτατος μισθός θα προκύψει από ένα βελτιωμένο σύστημα και από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, «ύστερα από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και τους αρμόδιους φορείς εφαρμογής».
Capital controls
Στο σχέδιο δεν περιγράφεται κανένας συγκεκριμένος χρονικός στόχος, ούτε γίνεται αναφορά σε ποσά αναλήψεων. «Αρση των περιορισμών σχετικά με την πρόωρη λήξη των προθεσμιακών καταθέσεων και την πρόωρη εξόφληση των δανείων. Αύξηση του ορίου αναλήψεων των μεταφορών σε διεθνείς λογαριασμούς και του ποσοστού απόσυρσης του κεφαλαίου που μεταφέρεται από το εξωτερικό και κατάργηση των περιορισμών όσον αφορά το άνοιγμα επιχειρηματικών και ατομικών λογαριασμών», αναφέρει το σχέδιο ανάπτυξης.
Επένδυση στην κάνναβη
Μία από τις λίγες επενδύσεις για τις οποίες υπάρχουν στο σχέδιο συγκεκριμένα νούμερα σχετικά με τα έσοδα που θα φέρει, είναι η ιατρική κάνναβη. Στην προηγούμενη πρόταση αναφερόταν συγκεκριμένα ότι «σύμφωνα με την κυβέρνηση, η εσωτερική παραγωγή και επεξεργασία θα μπορούσε να δημιουργήσει επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια». Στο τελευταίο σχέδιο, η παραπάνω ποσοτικοποίηση αφαιρέθηκε έπειτα από προτροπή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το μόνο που αναφέρεται είναι ότι η άδεια για ιατρική κάνναβη αφορά την καλλιέργεια, επεξεργασία και παραγωγή ολοκληρωμένων προϊόντων ιατρικής κάνναβης.
*Ολόκληρο το αναπτυξιακό σχέδιο στο Συνοδευτικό Υλικό
- anaptyksiakosxedio.pdf (157 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr