Έχοντας υπόψη:
1. Τις ακόλουθες διατάξεις του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000), όπως ισχύουν:
α) του άρθρου 27
β) της παραγράφου 1 άρθρου 38
γ) του άρθρου 40
δ) της παραγράφου 2 του άρθρου 59
ε) της παραγράφου 3 του άρθρου 64
2. Τις διατάξεις των περιπτώσεων γ΄ (υποπεριπτώσεις γη΄ και γι΄) και στ΄ του άρθρου
38 του Π.Δ. 186/92 (ΦΕΚ 84 Α).
3. Τις απόψεις των εκμεταλλευτών σκαφών στη λίμνη των Ιωαννίνων.
4. Την ανάγκη απλοποίησης των διαδικασιών απόδοσης του ΦΠΑ, από τους
εκμεταλλευτές σκαφών στη λίμνη των Ιωαννίνων.
5. Την37930/ΔΙΟΕ 1264/14.10.2005 (ΦΕΚ 1432/Β΄) κοινή Απόφαση του
Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών περί «καθορισμού
αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών», όπως ισχύει μετά
την τροποποίησή της με την 5733/ΔΙΟΕ 179/9.2.2006 (ΦΕΚ 204/Β΄) κοινή απόφαση
του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.
6. Την υποβολή σχετικού αιτήματος διαβούλευσης στη Συμβουλευτική Επιτροπή ΦΠΑ,
που λειτουργεί σύμφωνα με το άρθρο 395 της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ.
7. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του
Κρατικού Προϋπολογισμού.
Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
’ρθρο 1
Προσδιορισμός κατ αποκοπή ετήσιου ποσού ΦΠΑ
1.Οι εκμεταλλευτές σκαφών, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά προσώπων μεταξύ του νησιού και της πόλης των Ιωαννίνων, αποδίδουν ΦΠΑ με βάση τα ετήσια κατ αποκοπή ποσά που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου.
2.Τα ετήσια ποσά του ΦΠΑ που οφείλονται για κάθε σκάφος, ανά κατηγορία σκάφους, έχουν ως ακολούθως:
α) Για σκάφη με συνολική χωριτικότητα σύμφωνα με το πρωτόκολλο της Γενικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μέχρι 50 θέσεις επιβατών400 Ευρώ ετησίως.
β) Για σκάφη με συνολική χωριτικότητα σύμφωνα με το πρωτόκολλο της Γενικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από 50 μέχρι 80 θέσεις επιβατών600 Ευρώ ετησίως.
3.Για τον υπολογισμό των ποσών που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, έχουν ληφθεί υπόψη:
α) Τα δρομολόγια τα οποία πραγματοποιούνται ημερησίως κατά μέσο όρο.
β) Η τιμή των εισιτηρίων και τα ετήσια έξοδα συντήρησης και λειτουργίας.
γ) Το γεγονός ότι τα εν λόγω σκάφη δεν καλύπτονται από τις απαλλαγές που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ, καθώς δεν πρόκειται για πλοία ανοιχτής θαλάσσης.
’ρθρο 2
Υπόχρεοι και τρόπος καταβολής του φόρου
1.Υπόχρεος για την καταβολή του φόρου στο Δημόσιο είναι ο εκμεταλλευτής του σκάφους. Σε περίπτωση συμπλοιοκτησίας ή κοινωνίας, υπόχρεος είναι η συμπλοιοκτησία ή η κοινωνία με ευθύνη του καθενός συμπλοιοκτήτη, ανάλογα με το ποσοστό ιδιοκτησίας του.
2.Τα κατ αποκοπή ποσά ΦΠΑ του άρθρου 1 της παρούσας καταβάλλονται σε δύο ισόποσες δόσεις, με την υποβολή έκτακτης δήλωσης ΦΠΑ στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος του εκμεταλλευτή Δ.Ο.Υ.. Η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι τις 15 Ιουνίου και η δεύτερη μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου κάθε έτους και αφορούν το πρώτο και δεύτερο εξάμηνο αντίστοιχα κάθε ημερολογιακού έτους.
Σε περίπτωση έκδοσης νέας άδειας εκμετάλλευσης σκάφους, ή διακοπής της εκμετάλλευσης, ο φόρος υπολογίζεται και καταβάλλεται για τόσα δωδέκατα, όσα και οι μήνες εκμετάλλευσης του σκάφους, κατά το συγκεκριμένο ημερολογιακό έτος. Μήνας λογίζεται εφόσον η εκμετάλλευση πραγματοποιείται για πάνω από 15 ημέρες εντός συγκεκριμένου μηνός.
Σε περίπτωση μεταβίβασης σκάφους, ο πωλητής υποχρεούται στην καταβολη του οφειλόμενου φόρου, μέχρι την ημ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr