Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο «Αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων και άλλες διατάξεις», αναβάλλεται για 1.1.2020 αντί 1.1.2018 η χρέωση τόκων «με τον μήνα» (αντί ανά μέρα καθυστέρησης) σε περίπτωση ληξιπρόθεσμων χρεών. Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών επεκτείνει και για την παλαιότερη «πάγια ρύθμιση» του ν. 4152, το δικαίωμα του οφειλέτη να ζητά να μπει σε ρύθμιση μια δόση που αδυνατεί να πληρώσει, πριν αυτή ακόμα καταστεί εκπρόθεσμη.
Ενσωματώνεται δε κοινοτική οδηγία και επιβάλλονται αυστηρότερη εποπτεία και πρόστιμα στις επενδυτικές εταιρίες ΑΕΠΕΥ από τις εποπτικές αρχές (Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και Τράπεζα της Ελλάδος).
Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε περιλαμβάνει φορολογικές ρυθμίσεις, όπως:
- Παρατείνεται και για τα έτη 2018 και 2019 η χρέωση τόκων «με τον μήνα» (αντί ανά μέρα καθυστέρησης) σε περίπτωση ληξιπρόθεσμων χρεών. Ουσιαστικά οι οφειλέτες θα επιβαρύνονται για άλλα δύο χρόνια με προσαυξήσεις για ολόκληρο τον μήνα, έστω και για 1 μέρα καθυστέρησης. Και αυτό γιατί μέχρι 1.1.2018 δεν θα ήταν έτοιμα τα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου Οικονομικών να υποστηρίζουν αυτόν τον υπολογισμό, όπως απαιτείτο να είναι από προηγούμενους νόμους. Κατά την πληρωμή της οφειλής, εισπράττονται υποχρεωτικά οι αναλογούντες φόροι και το πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής.
- Επεκτείνεται και στην παλαιότερη ρύθμιση χρεών (του ν.4152 του 2013) το δικαίωμα «προειδοποιημένης καθυστέρησης» στην πληρωμή μιας δόσης, ώστε από 1.1.2018 να μπορούν και οι οφειλέτες αυτοί να ζητούν ρύθμιση πριν καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους.
- Παρέχεται για δύο χρόνια (αντί για ένα χρόνο και εξάμηνη παράταση) σε κληρονόμους, το περιθώριο να προβούν σε αποδέσμευση του οχήματος που είχε παραληφθεί με απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης απο άτομα με αναπηρία. Μετά την παρέλευση διετίας όμως, θα επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ, ενώ απειλούνται και με τις διατάξεις περί λαθρεμπορίας.
- Για ΙΧ επιβατηγά που προέρχονται από τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ) με προσωπρινή εισαγωγή και τελούν σε τελωνειακό καθεστώς αναστολής, ορίζεται ότι πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας 2017 και εφεξής με βάσητον κυλινδρισμό του κινητήρα τους και την ημερομηνία υπαγωγής του οχήματος στο καθεστώςπροσωρινής εισαγωγήςστην Ελλάδα.
- Περιορίζεται η απαλλαγή από ΦΠΑ για παράδοση και εισαγωγή πλοίων ανοκτής θαλάσσης. Δεν επηρεάζονται όμως πλοία αλειίας, τουριστικά κλπ.
- Αίρεται η τελωνειακή απαγόρευση που είχε τεθεί στα εργοστάσια να μην κατεργάζονται ταυτόχρονα στην ίδια μονάδα αιθυλική αλκοόλη και ξύδια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr