Στην Σύνοδο της ίδιας Ολομέλειας της GRECO θα εξετασθούν, προκειμένου να αξιολογηθούν και να δημοσιοποιηθούν, εκθέσεις για τη διαφθορά που αφορούν, εκτός της Ελλάδος και την Ρωσία, τη Λευκορωσία, τη Γερμανία, το Μαυροβούνιο, τη Σερβία, την Τουρκία, το Λουξεμβούργο, τη Σλοβακία και τη Σουηδία.
Παρόλο που ο χρόνος της δημοσιοποίησης της έκθεσης για την διαφθορά στην Ελλάδα δεν έγινε ακόμη γνωστός και παρόλο που η ελληνική κυβέρνηση τηρεί «σιγή ιχθύος», για το αν έδωσε τις δέουσες απαντήσεις, για το τι ακριβώς έχει κάνει για την καταπολέμηση της διαφθοράς σε βουλευτές, εισαγγελείς και δικαστές στη χώρα, η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι η μόνη χώρα-μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης, που βρίσκεται υπό την επιτροπεία του Οργανισμού.
Υπενθυμίζεται ότι, στην τελευταία έκθεση της GRECO, που παραδόθηκε σ’ αυτή την κυβέρνηση, στα τέλη του 2015, αναφέρεται ότι οι κύριες εστίες διαφθοράς στην Ελλάδα, εντοπίζονται στις τάξεις βουλευτών, δικαστών και εισαγγελέων.
Με βάση αυτή την έκθεση, η χώρα τέθηκε υπό την επιτροπεία της GRECO, για το γεγονός ότι τίποτα δεν έχει γίνει, εδώ και πολλά χρόνια, στην Ελλάδα για την καταπολέμηση της διαφθοράς σ’ όλον τον οικονομικό και πολιτικό ιστό της χώρας που, όπως τονίζεται στην έκθεση, ευθύνεται (σ.σ η διαφθορά) κατά 70% και για την χρεωκοπία της χώρας.
Στην ίδια έκθεση, μάλιστα, που έχει έκταση …116 σελίδων και μεταφράσθηκε επισήμως από την υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών, δίνονταν ως «τελεσίγραφο» στην παρούσα ελληνική κυβέρνηση, ότι θα πρέπει ν’ απαντήσει συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του 2016, για το ποια μέτρα έχει λάβει ή προτίθεται να λάβει, για την αντιμετώπιση της διαφθοράς στις τάξεις βουλευτών, δικαστών και εισαγγελέων.
Μέσα δε στις πάνω από είκοσι συστάσεις προς εφαρμογή, που υπέβαλλε η GRECO στην παρούσα ελληνική κυβέρνηση, περιλαμβάνονταν και ορισμένες, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, που αφορούν τους βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου.
*Θα πρέπει, λέει η έκθεση, «να διασφαλιστεί ότι τα νομοσχέδια, συμπεριλαμβανομένων αυτών που επιφέρουν τροποποιήσεις, υπόκεινται σε επεξεργασία με επαρκές επίπεδο διαφάνειας και διαβουλεύσεων, συμπεριλαμβανομένων των ενδεδειγμένων προθεσμιών που τους επιτρέπουν να είναι αποτελεσματικές».
*Θα πρέπει, συμπληρώνει, να εισαχθούν κανόνες για adhoc γνωστοποίηση όταν προκύπτει σύγκρουση με τα ιδιωτικά συμφέροντα ενός βουλευτή.
*Επιβάλλεται, ακόμη, «να θεσπιστούν επαρκείς και συνεπείς κανόνες σχετικά με την αποδοχή εκ μέρους των βουλευτών δώρων, φιλοξενίας και άλλων πλεονεκτημάτων, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής στήριξης που παρέχεται για κοινοβουλευτικό έργο, και να αναπτυχθούν εσωτερικές διαδικασίες για την αποτίμηση, καταγραφή και επιστροφή μη αποδεκτών ωφελημάτων»
*Θα πρέπει, ακόμη, κατά την GRECO, «να θεσπισθούν κανόνες για την πρόληψη της κατάχρησης εμπιστευτικών πληροφοριών από βουλευτές, σε σχέση με ευρύτερο φάσμα αντικειμένων που δεν συνδέονται αναγκαστικά με ποινικά αδικήματα ή αποκάλυψη κρατικών μυστικών».
…κι’ επειδή τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έχει γίνει η έκθεση, όπως εκτιμούν διπλωματικοί παρατηρητές, θα είναι καταπέλτης για τον τρόπο που αντιμετωπίζει την διαφθορά βουλευτών, εισαγγελέων και δικαστών, η Ελλάδα.
Νίκος Ρούσσης-Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr