Παρά τις εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών για δικαιότερα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2018, δεν προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες.
Στόχος είναι τα νέα τέλη να εκδοθούν μέσα Οκτώβρη για να πληρωθούν στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, με το υπουργείο Οικονομικών να παραδέχεται ότι «έχουμε ήδη αργήσει, έπρεπε ήδη να έχουν βγει».
Αυτή τη στιγμή, η κυβέρνηση εξετάζει δύο βασικά σενάρια, χωρίς ωστόσο να έχει διασφαλιστεί ότι αποδίδουν τα τουλάχιστον 1,1 δισ. που εισπράχθηκαν πέρυσι.
Οι αλλαγές που προβλέπονται πρόκειται να προκαλέσουν μικρές επιβαρύνσεις για εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους Ι.Χ. οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν με αντίστοιχες ελαφρύνσεις για αντίστοιχο αριθμό κατόχων Ι.Χ.
Εκπτώσεις των τελών κυκλοφορίας αναμένονται κυρίως για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών που κυκλοφόρησαν έως το 2005, προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες οι ιδιοκτήτες τους, καταβάλλοντας και τα ανάλογα τέλη.
Τις εν λόγω αλλαγές θα κληθούν πληρώσουν οχήματα νεότερης ηλικίας και χαμηλότερου κυβισμού, ενώ ένα μέρος της απώλειας εσόδων εκτιμάται ότι θα καλυφθεί από άρσεις ακινησίας ΙΧ που σήμερα δεν πληρώνουν τέλη.
Παράλληλα «στον αέρα» βρίσκεται η αύξηση των κλιμακίων υπολογισμού των τελών, με βάση τα κυβικά, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές χρεώσεων για αυτοκίνητα παραπλήσιου κυβισμού. Για παράδειγμα, ένα Ι.Χ. 1.339 κυβικών μοντέλο του 2008 βαρύνεται με τέλη ύψους 135 ευρώ και ένα Ι.Χ. της ίδιας χρονιάς με 1.359 κυβικά βαρύνει τον κάτοχό του με τέλη ύψος 255 ευρώ, δηλαδή 120 ευρώ περισσότερα. Το σχέδιο ήταν, για παράδειγμα, το κλιμάκιο 1.072 έως 1.357 κυβικών στο οποίο αντιστοιχούν τέλη ύψους 135 ευρώ, να τροποποιηθεί και να ισχύσει ένα κλιμάκιο για 1.072 έως 1.200 κυβικά με τέλη κυκλοφορίας 125 ευρώ και ένα άλλο από 1.201 έως 1.357 κυβικά με τέλη 145 ευρώ.
Πιθανότερο θεωρείται να προστεθούν κλιμάκια ευρώ ανά ρύπο για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, για τα οποία υπάρχει λεπτομερέστερη και πιο πρόσφατη καταγραφή. Η σημερινή κλίμακα αποτελείται από εννέα κλιμάκια, που κάθε κλιμάκιο περιλαμβάνει 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Η κατεύθυνση που έχει δοθεί είναι ο αριθμός των κλιμακίων να αυξηθεί με κλιμάκωση ανά 10 γραμμάρια ρύπων, με αντίστοιχες αυξήσεις και μειώσεις στα τέλη ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα.
Εγκαταλείπεται σε κάθε περίπτωση το κριτήριο της εμπορικής αξίας του οχήματος για τον υπολογισμό των τελών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr