Leader ο ΟΤΕ
Στις τηλεπικοινωνίες, όπου η Deutsche Telekom ελέγχει τον ΟΤΕ, προγραμματίζεται η πώληση του χρόνου από το ΤΑΙΠΕΔ του 5% του Οργανισμού καθώς είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Σημειώνεται ότι για τη μεταβίβαση του 5% από το ΤΑΙΠΕΔ οι Γερμανοί, που είναι και οι πλέον πιθανοί ενδιαφερόμενοι, διατηρούν το δικαίωμα πρώτης άρνησης. Πέρα από την εισροή κεφαλαίων που θα γίνει μέσω της πώλησης αυτής υπάρχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα από την πρώτη εταιρία τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Έτσι την τελευταία πενταετία ο ΟΤΕ έχει επενδύσει πάνω από 2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ενώ έχει δεσμευτεί ότι θα επενδύσει επιπλέον 1,3 δισ. ευρώ σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία. Οι επενδύσεις αυτές αντιστοιχούν στο 60% των συνολικών επενδύσεων της αγοράς τηλεπικοινωνιών στη χώρα και υλοποιούνται με ίδια κεφάλαια και χωρίς κάποια επιδότηση.
Ο τουρισμός στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος
Στην ελληνική αγορά ποντάρει επίσης ο κολοσσός της TUI που μετά τη συγχώνευση με την ΤUI Travel PLC είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της ελληνικής τουριστικής αγοράς. Ήδη για φέτος πάνω από 2,6 εκατ. τουρίστες αναμένεται να έλθουν στην Ελλάδα μέσω του Ομίλου της TUI, περίπου 200 χιλ. περισσότεροι σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ κατά 40% έχουν αυξηθεί οι προσφερόμενες κλίνες σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς από την εταιρία.
Όπως μάλιστα αναφέρεται, ο κορυφαίος γερμανικός, τουριστικός όμιλος TUI έχει θέσει την Ελλάδα στην κορυφή της αναπτυξιακής του πορείας, καθώς άλλοι προορισμοί όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Τυνησία αντιμετωπίζουν προβλήματα. Είναι ενδεικτικό ότι ο Όμιλος TUI έχει συνολικά διευρύνει τον αριθμό των δικών της ξενοδοχειακών μονάδων κατά 27, εκ των οποίων εννέα μόνο φέτος.
Μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα η TUI ανακοίνωσε ότι προχωρά στη δημιουργία νέου ξενοδοχείου. Εξαγοράζοντας τη θυγατρική εταιρεία του συνεργαζόμενου με την TUI ομίλου Καράτζη Α.Ε., «Στέλλα Πολάρις Κρέτα Α.Ε.», κάτοχου οικοπέδου στη νότια ακτή της Κρήτης, στην περιοχή Κουτσουνάρι Ιεράπετρας, η TUI πρόκειται να κατασκευάσει μια νέα μονάδα ROBINSON Club. Το ακίνητο θεωρείται μοναδικό καθώς εκτείνεται σε 120 στρέμματα με ένα μεγάλο παράλιο μέτωπο σε μια από τις πιο όμορφες παραλίες της Μεγαλονήσου, το Κουτσουνάρι Ιεράπετρας.
Ποντάρει στην Ελλάδα η Fraport
H Fraport Greece, θυγατρική του ομίλου Fraport AG, όπου μετέχει και η TUI, ποντάρει πολλά στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού με την επένδυση του 1,2 δισεκ μόνο για την αγορά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (χωρίς τις επενδύσεις σε έργα βελτίωσης κτλ). Τα πρώτα μάλιστα αποτελέσματα έχουν αρχίσει να φαίνονται. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η μητρική εταιρεία, το β΄ τρίμηνο του έτους η Fraport Greece πέτυχε έσοδα ύψους 58,2 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ύψους 25,2 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων και τόκων ύψους 15,2 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων η Fraport Greece κατέγραψε ζημίες ύψους 3,6 εκατ. ευρώ, αλλά όπως αναφέρει η μητρική εταιρεία, η ζημία αποδίδεται σε εφάπαξ χρέωση που αφορά το κόστος χρηματοδότησης της επιχείρησης.
Τα αποτελέσματα της Fraport Greece αφορούν την περίοδο 11 Απριλίου έως 30 Ιουνίου του 2017, δεδομένου ότι στις 11/4 έγινε η ανάληψη της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από τη Fraport Greece. Μάλιστα η διοίκηση της Fraport AG αναφέρθηκε στη συμβολή της Fraport Greece, επισημαίνοντας ότι η θετική εξέλιξη στα αποτελέσματά της για τους πρώτους έξι μήνες του έτους, εκτός Φρανκφούρτης, ήρθε από τη Fraport Greece και τη Lima Group. Σημειώνεται ότι η Fraport AG μέσω της Fraport Greece θα διακινήσει φέτος περίπου 20 εκατ. περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το 2016. Επίσης, με βάση την επίδοση β΄ τριμήνου 2017, η Fraport Greece σε 12μηνη βάση αναμένεται να καταγράψει έσοδα 150-200 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) της τάξης των 75-90 εκατ. ευρώ.
Η Fraport AG σε επίπεδο 6μήνου πέτυχε έσοδα 1,356 δισ. ευρώ (763 εκατ. ευρώ στο β΄ τρίμηνο), σημειώνοντας αύξηση κατά 10,7% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο (+16,9% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο).
Και το λιανεμπόριο στην πρώτη γραμμή
Μπορεί να πέφτει σημαντικά ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, ωστόσο εξακολουθεί να αποτελεί ένα κρίσιμο και κομβικό πεδίο της οικονομίας. Με συνολικές πωλήσεις στα 10,7 δισ. ευρώ από 14 δισ. που ήταν το 2009, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων ομίλων.
Στο φόντο αυτό, επενδύσεις της τάξης των 100 εκ. ευρώ υλοποιεί και φέτος η εταιρία Lidl στα καταστήματά της, που αφορά τόσο την πλήρη αναβάθμιση των υπαρχόντων καταστημάτων όσο και στην επέκταση του δικτύου της άνοιγμα σε νέες περιοχές, ειδικά τουριστικές. Παράλληλα, η Lidl επενδύει κάθε χρόνο πάνω από 50 εκατ. ευρώ για επιπλέον προσφορές στα προϊόντα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα Lidl συνεργάζεται με περισσότερους από 1.800 Έλληνες προμηθευτές, καθώς το 80% του τζίρου των φρούτων και λαχανικών και το 96% του τζίρου των κρεάτων προέρχονται απ’ αυτούς.
Οι συνολικές επενδύσεις της Lidl τα 17 χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά υπερβαίνουν το 1,2 δισ. ευρώ. Το δίκτυο της εταιρείας σήμερα αριθμεί 219 καταστήματα, από τον Έβρο έως την Κρήτη και από τη Λέσβο έως την Κέρκυρα, ενώ διαθέτει και πέντε κέντρα logistics.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr