Στην έκθεση σημειώνεται χαρακτηριστικά πως το πρόγραμμα τηρείται και αυτό ανοίγει το δρόμο για την εκταμίευση του ποσού που είναι απαραίτητο για την αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων της χώρας ως την επόμενη αξιολόγηση αλλά και χρημάτων για να αποπληρωθεί ένα σημαντικό κομμάτι ληξιπρόθεσμων στο πλαίσιο του σχεδιασμού.
Τα κείμενα καταγράφουν αναλυτικά τις δεσμεύσεις της Ελλάδας για τη λήψη μέτρων 6,5 δισ. ευρώ την περίοδο 2018-2022, τις δεσμεύσεις για πρωτογενή πλεονάσματα στο 3,5% του ΑΕΠ την ίδια περίοδο και στο 2% του ΑΕΠ περίπου στη συνέχεια, αλλά και τα δεκάδες προαπαιτούμενα που θα πρέπει να υλοποιήσει έως τις επόμενες αξιολογήσεις.
Οι προβολές της Κομισιόν αναφέρουν ότι η συνολική εκταμίευση του προγράμματος θα ανέλθει σε 58,6 δισ. ευρώ, ήτοι 27,4 δισ. ευρώ χαμηλότερα από το αρχικό ποσό που είχε υπολογιστεί για το τρίτο μνημόνιο.
Όπως σημειώνεται υπάρχουν τρία prior actions που δεν έκλεισαν οριστικά και αφορούν την επέκταση της εθελοντικής φορολόγησης των εφοπλιστών, τον επανυπολογισμό και την εκκαθάριση των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης και την έναρξη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ όπου θα γίνει περισσότερη τεχνική εργασία πριν κλείσει ο τρέχον μήνας.
Σε ότι αφορά τους εφοπλιστές σημειώνεται ότι το Δ.Σ. της Ενωσης συμφώνησε στις 12 Ιουνίου την επέκταση της φορολόγησης και το 2018 και αυτό θα επιβεβαιωθεί στη Γενική Συνέλευση στις 26 Ιουνίου.
Οι εκκρεμότητες αυτές δεν συνιστούν απειλή για την εκταμίευση της δόσης, η οποία προγραμματίζεται να γίνει στο διάστημα 6-7 Ιουλίου, με τα 6,9 δισ. ευρώ από το σύνολο των 7,7 δισ. ευρώ να αφορούν κάλυψη υποχρεώσεων σε λήξεις ομολόγων και 800 εκατ. ευρώ για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου.
Όπως είχε ανακοινώσει μετά το Eurogroup της 15ης Ιουνίου ο Κλάους Ρέγκλινγκ, η εκταμίευση της επόμενης δόσης των 800 εκατ. ευρώ θα γίνει μετά το καλοκαίρι και μόνο υπό την προϋπόθεση ότι στο μεταξύ το υπουργείο Οικονομικών θα έχει συνεισφέρει με ίδιους πόρους στην μείωση του στοκ των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Η έκθεση αποκαλύπτει τη σχέση ίδιων πόρων έναντι των εκταμιεύσεων από τον ESM, σε αναλογία 1 προς 2 έναντι των εκταμιεύσεων δανειακών κεφαλαίων για αυτό το λόγο. Επομένως για να πάρει τα επόμενα 800 εκατ. ευρώ το υπουργείο Οικονομικών, θα πρέπει να έχει αποπληρώσει με έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ληξιπρόθεσμες οφειλές 400 εκατ. ευρώ.
Το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου ανέρχεται σύμφωνα με τους υπολογισμούς του κουαρτέτου σε 6,460 δισ. ευρώ (στοιχεία Απριλίου) εκ των οποίων 1,365 δισ. ευρώ αφορά συντάξεις εν αναμονή και περίπου 1,9 δισ. ευρώ αφορά εκκρεμείς (εκκαθαρισμένες 1,051 δισ. ευρώ, μη εκκαθαρισμένες 850 εκατ. ευρώ) επιστροφές φόρων.
Βασικοί πυλώνες της έκθεσης σε ότι αφορά τα μέτρα είναι τα προνομοθετημένα μέτρα που εξοικονομούν 1% από τις συντάξεις το 2019 και 1% από τη μείωση του αφορολόγητου το 2020-22. Προβλέπεται ότι το φορολογικό πακέτο μπορεί να εφαρμοστεί νωρίτερα, το 2019, αν το ΔΝΤ σε συνεργασία με τους θεσμούς κρίνει κατά την τελευταία αξιολόγηση του προγράμματος ότι χρειάζεται εμπροσθοβαρής εφαρμογή του για την επίτευξη του στόχου του 3,5% πρωτογενούς πλεονάσματος.
Επίσης αναφέρεται ότι στην τελευταία αξιολόγηση θα αποφασιστεί από τους θεσμούς αν προβλέπεται υπεραπόδοση έναντι του στόχου για το 2019, η οποία θα επιτρέψει την εφαρμογή των αντιμέτρων (και ποσών).
Στην έκθεση υπάρχει και η λίστα με τις 113 απαιτήσεις για υλοποίηση prior actions που πρέπει να καλύψει από εδώ και στο εξής η χώρα. Δείτε τα ΕΔΩ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr