Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Καθημερινής της Κυριακής", οι πωλήσεις προϊόντων από τα τεχνολογικά αξεσουάρ έως τα ρούχα και τα είδη πρώτης ανάγκης που αγοράζουμε από τα σούπερ μάρκετ, κατρακυλούν το τρέχον έτος. Ενδεικτικά, στον κλάδο των σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 7,19% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Επιπλέον, την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου καταγράφονται απώλειες της τάξης του 4,3% και τη δεύτερη, της τάξης του 5,6%.
Αιτίες
Η μεγάλη υποχώρηση που καταγράφεται φέτος οφείλεται σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς και ειδικούς αναλυτές στους εξής λόγους: οι άμεσες φορολογικές υποχρεώσεις (φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ) και οι έμμεσες φορολογικές επιβαρύνσεις (ΦΠΑ) εξαντλούν μήνα με τον μήνα τα περιθώρια των καταναλωτών. Η μετάταξη πολλών ειδών διατροφής από τον χαμηλό συντελεστή 13% στον 23% που έγινε πέρυσι το καλοκαίρι έχει προκαλέσει κάμψη της κατανάλωσης. Σταθερά όλους τους μήνες του 2016 παρατηρείται μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση του όγκου πωλήσεων από τη μείωση της αξίας πωλήσεων.
Ο δεύτερος λόγος που καταγράφεται μεγάλη μείωση, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, είναι οι ανακατατάξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Ο τζίρος που παλαιότερα γινόταν στα καταστήματα της αλυσίδας Μαρινόπουλου εν μέρει μόνο έχει κατανεμηθεί στις άλλες αλυσίδες και ούτε λίγο ούτε πολύ ένα μεγάλο μέρος αυτού μοιάζει σαν να έχει χαθεί σε κάποια "μαύρη" τρύπα. Αυτή η τρύπα, σύμφωνα με την αγορά, αποτιμάται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr