Μπορεί το θέμα του υπερταμείου και οι ΔΕΚΟ που εντάσσονται σε αυτό να αποτελεί το πιο... εντυπωσιακό κομμάτι, ωστόσο, υπάρχουν κι άλλες διατάξεις που αξίζουν της προσοχής μας.
Όπως ήταν γνωστό από την Πέμπτη, σύμφωνα με τις προωθούμενες διατάξεις, στο νέο Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων περνούν οι μετοχές των: ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, Κτιριακές Υποδομές, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ και ΕΛΒΟ.
Ειδικά για την ΕΛΒΟ, ορίζεται ότι η μεταβίβαση των μετοχών της δεν επηρεάζει την ειδική εκκαθάριση υπό την οποία έχει τεθεί, και που συνεχίζεται, με τους ίδιους όρους και συμφωνίες, έως την περάτωσή της.
Νέα... βάρη στις διατάξεις που αφορούν το υπουργείο Εργασίας
-Αναπροσαρμόζεται το ύψος της έκπτωσης που παρέχεται σε περίπτωση εξαγοράς ετών ασφάλισης με εφάπαξ καταβολή του αντίστοιχου ποσού.
-Απαλείφεται η διάταξη του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 40 για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων δυναμικότητας από 6 έως 10 δωματίων σε ολόκληρη την Επικράτεια, οι οποίοι υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις καταβάλλουν τις μειωμένες εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΓΑ που ισχύουν για την κύρια ασφάλιση μέχρι το 2021.
Πλέον, θα πρέπει από 1.1.2017 να καταβάλλουν εισφορές που αντιστοιχούν στο 20% του φορολογητέου εισοδήματός τους.
-Εισάγεται ενιαίος συντελεστής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ υγειονομικής περίθαλψης με σκοπό την ομογενοποίηση του ύψους των ασφαλιστικών εισφορών για όλους τους ασφαλισμένους ανεξαρτήτως του είδους της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
Αλλαγές στις σιδηροδρομικές μεταφορές
-Ορίζεται ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ συνάπτει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση εκμίσθωσης διάρκειας έως δέκα ετών για το τροχαίο υλικό.
-Το μέρος των μισθωμάτων, τα οποία εισπράττονται κατά τα ανωτέρω από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., μετά την αφαίρεση της διαχειριστικής αμοιβής, διατηρείται σε ειδικό αποθεματικό και προορίζεται αποκλειστικά για την χρηματοδότηση του προγράμματος διαχείρισης τροχαίου υλικού και των εργασιών συντήρησης αυτού.
-Επιτρέπεται, κατά την εκτέλεση των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, η εκχώρηση από το Δημόσιο απαιτήσεων των παρόχων από τις συμβάσεις αυτές με τη σύναψη ειδικότερων συμφωνιών μεταξύ των παρόχων, ως εκχωρητών, και του Δημοσίου, του ΟΣΕ Α.Ε. ή της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ως εκδοχέων, για την εξόφληση οφειλών προς τους ανωτέρω φορείς (μισθώματα από συμβάσεις μίσθωσης μονάδων τροχαίου υλικού, αμοιβές για παροχή υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού κ.λπ.)
Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ
Αναδιοργάνωση στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Το άλλο μεγάλο "πακέτο" του πολυνομοσχεδίου ανήκει στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και περιλαμβάνει:
- Χονδρική Αγορά Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας.
- Αγορά Επόμενης Ημέρας, στην οποία πραγματοποιούνται συναλλαγές αγοράς και πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με υποχρέωση φυσικής παράδοσης την επόμενη ημέρα.
- Ενδοημερήσια Αγορά στην οποία πραγματοποιούνται συναλλαγές αγοράς και πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με υποχρέωση φυσικής παράδοσης, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής Εντολών Συναλλαγών στην Αγορά Επόμενης Ημέρας και αφορούν την Ημέρα Εκπλήρωσης Φυσικής Παράδοσης.
- Αγορά εξισορρόπησης με την οποία εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες εφεδρείες ισχύος.
Με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου λαμβάνεται μέριμνα για την προστασία των εργαζομένων στις Εταιρίες Παροχής Αερίου οι οποίες σύμφωνα με ρυθμίσεις που έχουν ήδη ψηφιστεί, πρέπει να διαχωρίσουν τις δραστηριότητες των δικτύων από την εμπορία και προβλέπεται ότι για διάστημα 5 ετών από την ολοκλήρωση της απόσχισης του κλάδου προμήθειας ή διανομής, οι υφιστάμενες ή νέες εταιρίες που θα ιδρυθούν δεν θα μπορούν να απολύσουν προσωπικό που προέρχεται από τις υφιστάμενες ΕΠΑ ή τη ΔΕΠΑ.
Ρυθμίζονται επίσης λεπτομέρειες για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου.
*Μπορείτε να βρείτε ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο και την αιτιολογική έκθεση ΕΔΩ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr