Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, στις αρχές του 2017, οι «έξυπνες» κάρτες, θα αντικαταστήσουν το κλασικό χάρτινο εισιτήριο, δίνοντας τη δυνατότητα για ζωνική- αναλογική χρέωση, δηλαδή ο επιβάτης θα πληρώνει αντίτιμο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει και όχι για το σύνολο της διαδρομής που το μέσο εκτελεί, όπως συμβαίνει σήμερα.
Όπως δηλώνει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Τάσος Ταστάνης, «η κάρτα αυτή θα είναι προσωποποιημένη και θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (με πιστωτικές κάρτες, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.ά.). Αυτό το ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό ακυρωτικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο, το τρόλεϊ και το τραμ ή από τις ειδικές πύλες εισόδου- εξόδου που θα υπάρχουν στο μετρό και τον ηλεκτρικό. Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά "χάρτινα" εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα».
Να σημειωθεί πως ο πρώτος πολίτης που έκανε συμβολικά χρήση της «έξυπνης κάρτας», περνώντας από τις πύλες εισόδου- εξόδου που θα εγκατασταθούν στο μετρό της Αθήνας ήταν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του το Σάββατο στη ΔΕΘ, ενώ ενημερώθηκε και για τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει ο όμιλος ΟΑΣΑ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών της Αθήνας που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.
Η συνέντευξη του προέδρου του ΟΑΣΑ Τάσου Ταστάνη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:
Κύριε Ταστάνη, ο ΟΑΣΑ συμμετέχει με δικό του περίπτερο στην 81η ΔΕΘ όπου έχει μεταφέρει τον εξοπλισμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Πώς θα λειτουργεί πρακτικά το σύστημα αυτό στα δημόσια αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα;
Πραγματικά ο Όμιλος ΟΑΣΑ (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ) συμμετέχει στη φετινή 81η ΔΕΘ ως εκθέτης θέλοντας να ενημερώσει τους επισκέπτες της για το συγκοινωνιακό δίκτυο της Αθήνας και τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει, όπως την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Για τον λόγο αυτό έχει μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη υλικό και εξοπλισμό του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (πύλες εισόδου- εξόδου και συσκευές έκδοσης και επικύρωσης "έξυπνων καρτών") προκειμένου να επιδεικνύει στους επισκέπτες της Έκθεσης τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος.
Ήταν μάλιστα μεγάλη μας τιμή που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ήταν ο πρώτος πολίτης που έκανε συμβολικά χρήση της "έξυπνης κάρτας", περνώντας από τις πύλες εισόδου- εξόδου που θα εγκατασταθούν στο μετρό της Αθήνας στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ηλεκτρονικό εισιτήριο) που θα αρχίσει να εφαρμόζεται σε όλα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας από το νέο έτος. Όπως είναι γνωστό με την υλοποίηση του έργου αυτού το χάρτινο εισιτήριο που χρησιμοποιείται σήμερα θα αντικατασταθεί σταδιακά από την ηλεκτρονική "έξυπνη κάρτα". Η κάρτα αυτή θα είναι προσωποποιημένη και θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (με πιστωτικές κάρτες, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.ά.). Αυτό το ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό ακυρωτικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο, το τρόλεϊ και το τραμ ή από τις ειδικές πύλες εισόδου- εξόδου που θα υπάρχουν στο μετρό και τον ηλεκτρικό. Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά "χάρτινα" εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα.
Τι οφέλη θα έχει ο πολίτης από το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τι οφέλη προσδοκά να έχει ο ΟΑΣΑ;
Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στους επιβάτες, όπως: Πρόσβαση σε πολλά σημεία πώλησης για την αγορά και χρήση της έξυπνης κάρτας, δυνατότητα μονού εισιτηρίου για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πιο δίκαιη χρέωση, μέσω της εισαγωγής νέων πολιτικών τιμολόγησης και νέων προϊόντων (π.χ. σύστημα ανά ζώνες, εβδομαδιαίες κάρτες, οικογενειακές κάρτες, κ.λπ.), αυξημένη ευελιξία με πιθανή ενσωμάτωση και πρόσθετων υπηρεσιών, ευκολία για τους μη τακτικούς χρήστες και τους τουρίστες, ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης, απώλειας ή κλοπής. Όσον αφορά τον ΟΑΣΑ πιστεύουμε πως θα μειώσει δραστικά την εισιτηριοαποφυγή. Επίσης, θα εξοικονομήσει πόρους από τη μη έκδοση των χάρτινων εισιτηρίων, θα δώσει τη δυνατότητα για καλύτερο σχεδιασμό των μεταφορών στη βάση της πραγματικής ζήτησης και θα βελτιώσει την κατανομή των εσόδων μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης των μεταφορών.
Από πότε θα το δούμε να εφαρμόζεται στα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας;
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναμένεται να εφαρμοστεί στις αρχές του νέου χρόνου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, αρχίζοντας από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ. Από το καλοκαίρι του 2017 να καλύψει και το δίκτυο του μετρό και του ηλεκτρικού, όταν θα μπουν οι ειδικές πύλες στις εισόδους- εξόδους.
Θέλω να προσθέσω πως τόσο η τηλεματική, που έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία στα λεωφορεία και τρόλεϊ όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι δύο έργα εκσυγχρονισμού, στρατηγικής σημασίας που χαράζουν μια νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Είναι από τα μεγάλα στοιχήματά μας, εξυγίανσης, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης που καταφέρνουμε να φέρουμε σε πέρας, με την πλήρη συμπαράσταση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ και προσωπικά του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, θέλοντας να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τα εκατομμύρια των πολιτών της Αθήνας που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους. Την ανταπόκρισή τους τη θεωρούμε δεδομένη, αν κρίνουμε από τα θετικά σχόλια που αποκομίζουμε για το έργο της τηλεματικής και από τη μαζική προσέλευση των επισκεπτών της ΔΕΘ στο περίπτερό μας που ζητούν να μάθουν λεπτομέρειες για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr