Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που ανακοινώθηκαν σήμερα, ο Ιούλιος του 2016 κινήθηκε ανοδικά κατά 10,61% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015 (ποσοστό που «μεταφράζεται» σε 500.000 αφίξεις) και κατά 8,3%, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2014.
Στην διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Χατζημάρκος τόνισε πως «μια αύξηση άνω του 10% δεν είναι απλά αύξηση, είναι έκρηξη»και πως, το εξαιρετικό αυτό αποτέλεσμα, έρχεται μετά από πολύ σκληρή δουλειά το 2015, μια χρονιά όπου τα νησιά πέρασαν δια πυρός και σιδήρου.
Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης το μεγαλύτερο πρόβλημα που απαιτούσε αποτελεσματική και, ταυτοχρόνως, ιδιαίτερα προσεκτική διαχείριση, ήταν το προσφυγικό ζήτημα που έλαβε διαστάσεις ανθρωπιστικής κρίσης. Με την επισήμανση ότι το 1/3 του συνόλου των προσφύγων και μεταναστών που κινήθηκαν προς την Ευρώπη, πέρασαν από νησιά της Δωδεκανήσου, η ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος με όρους ανθρωπισμού και αξιοπρέπειας απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά και με τρόπο που δεν θα ακύρωνε την τουριστική ταυτότητα των νησιών, ήταν το μεγάλο στοίχημα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Εκτός της προσφυγικής κρίσης, σημείωσε, ο τουρισμός ήλθε «αντιμέτωπος» με ένα καταιγισμό οικονομικών μέτρων, όπως η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και η υπέρμετρη φορολόγηση, που έπληξε καίρια την ανταγωνιστικότητα των νησιών και γονάτισε τις τοπικές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας, τα capital controls, η δυσφήμιση από τα μεγάλα διεθνή ΜΜΕ, τα γεγονότα στην γείτονα χώρα Τουρκία, όπου οι θυελλώδεις πολιτικές εξελίξεις δημιουργούν ένα κλίμα αστάθειας και επηρεάζουν γενικότερα την εικόνα της ευρύτερης περιοχής, συνέθεσαν μια εκρηκτική κατάσταση, που για πρώτη φορά κλήθηκε να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με έντονη την αγωνία για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου του 2016.
Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης των νησιών που εκπόνησε έγκαιρα η Περιφέρεια, σε συνεργασία με την marketingGreece και το InSETE, η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2016, η σύγχρονη και άψογης αισθητικής ψηφιακή καμπάνια των νησιών της Περιφέρειας και ιδιαίτερα της Ρόδου, η ανανεωμένη επικοινωνιακή εικόνα του προορισμού και η αναβαθμισμένη παρουσία στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, έφεραν, τελικά, αποτέλεσμα, ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, δεδομένης της συγκυρίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr