Ειδικότερα, όσον αφορά στις αλλαγές στον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης, καταργείται το κριτήριο ύψους κυβισμού για τον καθορισμό τους και πλέον θα εξαρτώνται πλέον μόνο από την εργοστασιακή αξία και τον όγκο των ρύπων που εκπέμπουν τα οχήματα.
Σύμφωνα με τη νέα κλίμακα υπολογισμού του υπουργείου Οικονομικών, προβλέπεται συντελεστής:
- 4% επί της εργοστασιακής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τα 14.000 ευρώ
- 8% για εργοστασιακή τιμή από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
- 20% για τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
- 25% για εργοστασιακή τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
- 32% για Ι.Χ με εργοστασιακή τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω
Στο τέλος ταξινόμησης που προκύπτει με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα γίνονται εκπτώσεις και αυξήσεις ανάλογα με τους ρύπου που εκπέμπει κάθε όχημα.
Το σχέδιο αυτό της κυβέρνησης θα προκαλέσει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ελαφρύνσεις στα σχετικά φθηνά ΙΧ, δηλαδή σε εκείνα με λιανική τιμή έως 14.000 ευρώ και με περιορισμένες εκπομπές ρύπων, μικρές επιβαρύνσεις σε εκείνα με τιμές ύψους 14.000-20.000 ευρώ και μεγάλες αυξήσεις των τελών ταξινόμησης που φτάνουν έως και σε διπλασιασμό της επιβάρυνσης για όσους θα αγοράσουν Ι.Χ με λιανική τιμή πάνω από 25.000-30.000 ευρώ.
Εν τω μεταξύ, στην επιβάρυνση που υφίστανται τα ΙΧ έρχεται να προστεθεί και η αύξηση των τιμών των καυσίμων. Ειδικότερα, η τιμή της αμόλυβδης αναμένεται να αυξηθεί κατά 4-5 λεπτά του ευρώ, η τιμή του ντίζελ κίνησης αναμένεται να αυξηθεί 8-9 λεπτά του ευρώ και η τιμή του υγραερίου κίνησης ίσως αυξηθεί κατά 4-5 λεπτά του ευρώ. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση του φόρου στο υγραέριο κίνησης δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί.
Ενδεικτικό της κατάστασης της αγοράς αυτοκινήτου είναι τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για τον μήνα Μάρτιο. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στα καινούρια οχήματα, η αγορά σημείωσε πτώση -3,3% το Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στους τρεις πρώτους μήνες του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 15.326 επιβατικά αυτοκινήτα έναντι 17.271 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας πτώση -11.3%.
Αν και η μείωση καταγράφεται περιορισμένη, η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου παρέμεινε τον περασμένο μήνα εξαιρετικά κακή, καθώς μόλις τις τελευταίες ημέρες του μήνα κατατέθηκε προς ψήφιση η τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης ως την 31η Μαΐου 2016, με έναρξη ισχύος τις πρώτες ημέρες του Απριλίου.
Η επόμενη περίοδος είναι πολύ σημαντική, καθώς σε αυτή δίνεται για τελευταία φορά η ευκαιρία στους υποψήφιους αγοραστές να συνδυάσουν με την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου την απόσυρση και να απολαύσουν της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης και των προσφορών που διενεργούν, ευρέως, οι επίσημοι διανομείς των αυτοκινήτων.
Μετά από 35 μήνες κυριαρχίας των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων, τον περασμένο μήνα βρέθηκαν στη δεύτερη θέση καθώς τα βενζινοκίνητα επιβατικά αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή των καταναλωτών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr