Ειδικότερα, η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, με έτος αναφοράς 2009=100,0 του μηνός Απριλίου 2016, έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Απριλίου 2016, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2015 προκύπτει μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 2,1%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.
Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2016, παρουσίασε αύξηση 0,7%, έναντι αύξησης 0,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 2015 – Απριλίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2014 – Απριλίου 2015 παρουσίασε μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Απριλίου 2016
Σύγκριση Απριλίου 2016 με Μάρτιο 2016
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,7% τον μήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 11,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
β) Κατά 0,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
γ) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).
δ) Κατά 0,3% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, ελαιόλαδο και στα γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο αρνί και κατσίκι, νωπά λαχανικά και στις πατάτες .
β) Κατά 0,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχημάτων.
ΙΙ. Σύγκριση Απριλίου 2016 με Απρίλιο 2015
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,3% τον μήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές :
1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, νωπά ψάρια, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, και στα γαλακτοκομικά και αυγά.
Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα και στον καφέ-κακάο-τσάι.
β) Κατά 2,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 4,8% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.
δ) Κατά 1,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης.
ε) Κατά 4,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιμα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.
στ) Κατά 1,4% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισμό, παιχνίδια και χόμπι. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.
ζ) Κατά 1,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
η) Κατά 1,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχημάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 1,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.
β) Κατά 3,6% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
Στο -0,4% ο εναρμονισμένος δείκτης
Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, με βάση το έτος 2015=100,0, του μηνός Απριλίου 2016, έχει ως εξής:
Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Απριλίου 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,4%, έναντι μείωσης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2016 παρουσίασε αύξηση 0,7%, έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαΐου 2015 – Απριλίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2014 – Απριλίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr