Η έγκριση της συμφωνίας πώλησης του Ελληνικού στο επενδυτικό σχήμα υπό τη LAMDA Development από τη Βουλή μέχρι το τέλος Ιουνίου περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της συμφωνίας μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών με βάση την τελευταία έκδοση του κειμένου.
Ταυτόχρονα, στο κείμενο της συμφωνίας αναφέρεται ως προαπαιτούμενη η προώθηση νομοθετικής ρύθμισης με την οποία εκτός από ακίνητα που σήμερα ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΤΑΔ, θα μεταφέρεται στο νέο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων και η "ιδιοκτησία (legal ownership) όλων των περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Ελληνικής Δημοκρατίας με περιορισμένες εξαιρέσεις που θα συμφωνηθούν, ειδικά όταν υπάρχουν εμπόδια στη μελλοντική εμπορική αξιοποίηση του περιουσιακού στοιχείου, όπως στις περιπτώσεις των παραλιακών ακινήτων, αρχαιολογικών χώρων, κλπ", καθώς και μια αρχική λίστα προς πώληση κρατικών εταιρειών που σήμερα δεν ελέγχονται από το ΤΑΙΠΕΔ.
Προβλέπεται, επίσης, και η αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με την προώθηση της σχετικής νομοθεσίας μέχρι τον Σεπτέμβριο ώστε να προχωρήσει η συμφωνία με τη γερμανική Fraport για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Μέχρι τον Σεπτέμβριο καλείται, επίσης, η κυβέρνηση να έχει προωθήσει τις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα καταστήσουν λειτουργική τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ).
Αυτά προκύπτουν από το κείμενο της τεχνικής συμφωνίας με τους δανειστές στο οποίο περιγράφεται το επικαιροποιημένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης Asset Development Plan (ADP) με τα 19 περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνει συνολικά προς αξιοποίηση.
Το σχέδιο - που επιβεβαιώνεται από το υπουργείο Οικονομικών - ενέκρινε στις 26 Απριλίου 2016 (Μεγάλη Τρίτη) η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και προσβλέπει σε εισπράξεις 5,8 δισ. ευρώ για την περίοδο 2016-2018 από την πώληση των συμμετοχών που έχει το κράτος σε Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ).
Για το 2016 προβλέπονται έσοδα 2,5 δις. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις, 2,2 δις. ευρώ το 2017 και 1,1 δισ. ευρώ το 2018.
Αυτό σημαίνει ότι παίρνουν «μπρος» και πάλι τα project για την μεταβίβαση σε ξένους και εγχώριους επενδυτές του 17% της ΔΕΗ, του 65% της ΔΕΠΑ, το 35% των ΕΛΠΕ, το 24% των ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ κ.λπ.
Συμφωνείται επίσης η δημιουργία ομάδας εργασίας η οποία και θα καθορίσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενεργειών ώστε να ολοκληρωθούν οι συμφωνίες πώλησης του ΟΛΠ και των περιφερειακών αεροδρομίων εντός του 2016. Στην ομάδα εργασίας θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών θεσμών.
Η έγκριση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ώστε να λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων στον Προμαχώνα θεωρείται, επίσης, προαπαιτούμενο ώστε να προχωρήσει η παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Παράλληλα το Δ.Σ. της Εγνατία Οδός ΑΕ καλείται να συμφωνήσει με την Τράπεζα Πειραιώς για τη ρύθμιση του δανεισμού εντός διμήνου. Η προώθηση της νομοθεσίας για την ανεξαρτησία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) και ο καθορισμός αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφόρων φορέων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr